Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224678 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Wat een heerlijke dagen zo, lekker zomers warm en dan die zomerse buien erbij! Heerlijk! Vanmiddag met het werk in de buurt van Delden en daar een flinke onweersbui gehad, was weer even genieten! Nu nog maar even hopen op wat nachtelijk onweer hier lokaal.  8)

frankaloe

Citaat van: Marsel op do 20 jun 2013 - 19:14
Niet te snel reopen Johann! Vanuit het zuiden lopen de eerste buien de Benelux in de komende uren. Zo goed georganiseerd als over DU niet, maar een paar pittige onweersbuien worden nu langzaam landelijk toch wel waarschijnlijker.
Lekker nowcasten mensen :D.
Oja, en vergeet niet te genieten, want het zou nog wel eens een hele tijd kunnen gaan duren voor we weer eens warmbloedige onweders mogen begroeten.
dat zijn pittige buien..
mn zandzakkies maar alvast voor de deur leggen marsel?
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Johann

Citaat van: Marsel op do 20 jun 2013 - 19:14
Niet te snel reopen Johann! Vanuit het zuiden lopen de eerste buien de Benelux in de komende uren. Zo goed georganiseerd als over DU niet, maar een paar pittige onweersbuien worden nu langzaam landelijk toch wel waarschijnlijker.
Lekker nowcasten mensen :D.
Oja, en vergeet niet te genieten, want het zou nog wel eens een hele tijd kunnen gaan duren voor we weer eens warmbloedige onweders mogen begroeten.


Mmmm Belgie ja, Nederland tot middernacht mi nee !
Maar goed, afgelopen nacht ook lekker op mijn b*k gegaan met de prognose.  >:(
Iig interessante constellatie de komende uren, denk dat ik maar niet ga ZZZZZ en idd lekker nowcasten  :D


Tyshane

Citaat van: frankaloe op do 20 jun 2013 - 19:24
dat zijn pittige buien..
mn zandzakkies maar alvast voor de deur leggen marsel?

Altied hendig!  :-X

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Unknown-user1778

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 19:25

Mmmm Belgie ja, Nederland tot middernacht mi nee !
Maar goed, afgelopen nacht ook lekker op mijn b*k gegaan met de prognose.  >:(
Iig interessante constellatie de komende uren, denk dat ik maar niet ga ZZZZZ en idd lekker nowcasten  :D

Zelfs de beste gaan op de bek :p
Elke onweersdag is een nieuwe. Ze zijn nooit hetzelfde. Dat is er ook zo spannend aan. En ergens was het ook mooi om te zien hoe het e.e.a. verliep gisteren... of niet verliep  :o ??? :D

ron12

vanaf 22.00/23.00 uur tot morgen vroeg 07.00 uur zwaar onweer verwacht langs duits/nederlandse grens,onweer trekt gedurende die tijd verder versterkend over dat gebied hoogte punt waarschijnlijk na 2 uur,zo juist op duitsland 3
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane


Marsel

Dikke plof net zuidwest van Limburg. Intense echo, meteen onweer erop. Kan snel gaan.

Johann

Citaat van: Marsel op do 20 jun 2013 - 19:30
Dikke plof net zuidwest van Limburg. Intense echo, meteen onweer erop. Kan snel gaan.

Orografische trigger ?

jorentje1997


TaL

Citaat van: jorentje1997 op do 20 jun 2013 - 19:35
Onze enige kans  ;D

Licht te westelijk, maar die buien met de grens bij Henegouwen zijn interessant, en er is een klein onweerslijntje ontstaan in het Noorden die ons kan zegen of doemen.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Khim

Heerlijk onweer gehad, ging er stevig aan toe. Ook veel wateroverlast.
Groetjes uit Hengelo (OV)

SniperEye

Citaat van: Marsel op do 20 jun 2013 - 19:14
Niet te snel reopen Johann! Vanuit het zuiden lopen de eerste buien de Benelux in de komende uren. Zo goed georganiseerd als over DU niet, maar een paar pittige onweersbuien worden nu langzaam landelijk toch wel waarschijnlijker.
Lekker nowcasten mensen :D.
Oja, en vergeet niet te genieten, want het zou nog wel eens een hele tijd kunnen gaan duren voor we weer eens warmbloedige onweders mogen begroeten.

Hier zijn aan de lucht al flinke ploffers te zien. Wolkentoppen schieten omhoog. Toch echt een klassiek voorteken. Ik ben benieuwd of ze hier doorzetten :)

jorentje1997

Citaat van: TaL op do 20 jun 2013 - 19:36
Licht te westelijk, maar die buien met de grens bij Henegouwen zijn interessant, en er is een klein onweerslijntje ontstaan in het Noorden die ons kan zegen of doemen.
Misschien wel, al zie ik het toch redelijk ''zwart'' worden langs mijn Franse kant  8)

Weatherman

Citaat van: SniperEye op do 20 jun 2013 - 19:39
Hier zijn aan de lucht al flinke ploffers te zien. Wolkentoppen schieten omhoog. Toch echt een klassiek voorteken. Ik ben benieuwd of ze hier doorzetten :)
Die zie ik hier ook, schieten best rap omhoog. Waarschijnlijk heeft de aantal zon uurtjes toch wat betekend!
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

SniperEye

@Weatherman
Vooralsnog trekken die wolken richting het noordwesten. Dus eigenlijk in de lijn Budel richting Eindhoven in noordwestelijke richting.

Weatherman

Citaat van: SniperEye op do 20 jun 2013 - 19:46
@Weatherman
Vooralsnog trekken die wolken richting het noordwesten. Dus eigenlijk in de lijn Budel richting Eindhoven in noordwestelijke richting.
Dus als ik het goed begrijp, van mij af?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Southman

Onweer ontstaan bij Maastricht, constant gedonder nu.
I like extreme weather!

Edwin

Zal voor Oost Nederland wel niet meer zo spectaculair worden als eerder vandaag en voornamelijk regen komende nacht
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal