Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224507 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kres

Zou het idd niet erg vinden als het wat later is en dus schemert of helemaal donker is..  Veel mooiere sfeer voor op de foto's.

zorba

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 18:45
Daarvoor maar weer eens een poging wagen met de nieuwste UKMO-NX uitdraai
Kaarten 3H/RR voor 21h00 en 24h00

Lijkt dus mooi richting het westen te koersen als ik het goed zie?

Lekker broeierig hier weer inmiddels
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Weatherman

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 18:45
Daarvoor maar weer eens een poging wagen met de nieuwste UKMO-NX uitdraai
Kaarten 3H/RR voor 21h00 en 24h00
Dat komt aardig bij Brabant in de buurt? Btw de temperatuur is geloof ik gestegen, de zon heeft al weer wat uurtjes geschenen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

frankaloe

als het gaat zoals johan verwacht,dan krijgen wij hier (niet weatherman :P ) de volle laag van die linkerzone
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Weatherman

Citaat van: frankaloe op do 20 jun 2013 - 18:50
als het gaat zoals johan verwacht,dan krijgen wij hier (niet weatherman :P ) de volle laag van die linkerzone
Die kaart laat het wel aardig recht omhoog trekken! OmroepBrabant heeft het toch ook net over regen en onweersbuien.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Johann

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 18:13
De buien beginnen zich onder verdere activatie te organiseren en goede kans dat ze zich in de vorm van een squalline verder in N-NO richting zullen gaan verplaatsen. Daarbij moet opnieuw (in eerste instantie west Dld) met zware onweersbuien, hagel en stormachtige winden (lokaal orkaankracht) rekening worden gehouden. Kortom (zeer) extreme weersverschijnselen mogelijk waarbij nu ook de wind nog meer een thema zal gaan worden !

950hPa wind ! Mn in dit gebied kon het vanavond wel eens zeer heftig gaan worden (piek 21h00-22h00)



zorba

Hebben we hier alleen niet zoveel aan..
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Johann

Citaat van: zorba op do 20 jun 2013 - 18:57
Hebben we hier alleen niet zoveel aan..

Voor de "stormchasers"  !

Unknown-user1778

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 19:00
Voor de "stormchasers"  !

Ziet er mooi uit. Als ik vakantie had, dan reed ik erheen voor de chase en erna door naar zuid Duitsland danwel Oostenrijk voor een lang weekendje vakantie :P

zorba

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 19:00
Voor de "stormchasers"  !

Mij in ieder geval te gortig zo'n afstand ;p
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Mrkos

Dus voor Nederland vanavond? Niet zoveel heftigs meer begrijp ik ?

Johann

Citaat van: Mrkos op do 20 jun 2013 - 19:02
Dus voor Nederland vanavond? Niet zoveel heftigs meer begrijp ik ?

Vanavond zal er in Nederland weinig meer gebeuren. Pas na middernacht neemt de buienactiviteit op KF weer toe. Hoe het één en ander zal gaan verlopen is nog onduidelijk......

dondertje127

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 18:52
950hPa wind ! Mn in dit gebied kon het vanavond wel eens zeer heftig gaan worden (piek 21h00-22h00)

Ziet er wel goed uit ook nog wel voor de omgeving Neuwied (Rijnland Palts). Daar wonen kennissen van mij (Döttesfeld).

Channiej

Maar hoe zit dat dan met die buienlijn in Frankrijk? Komt die helemaal niet onze kant op?

dondertje127

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 19:07
Vanavond zal er in Nederland weinig meer gebeuren. Pas na middernacht neemt de buienactiviteit op KF weer toe. Hoe het één en ander zal gaan verlopen is nog onduidelijk......

Je liet me even schrikken. Niks meer? Laten we hopen op flink zwaar dreunwerk.

@ Channiej, men zegt dat het nog wel wat wordt, maar ik twijfel ook. Als die kans er is, dan is dit ook een beetje het topic van de 20e op de 21e juni.

Marsel

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 19:07
Vanavond zal er in Nederland weinig meer gebeuren. Pas na middernacht neemt de buienactiviteit op KF weer toe. Hoe het één en ander zal gaan verlopen is nog onduidelijk......
Niet te snel reopen Johann! Vanuit het zuiden lopen de eerste buien de Benelux in de komende uren. Zo goed georganiseerd als over DU niet, maar een paar pittige onweersbuien worden nu langzaam landelijk toch wel waarschijnlijker.
Lekker nowcasten mensen :D.
Oja, en vergeet niet te genieten, want het zou nog wel eens een hele tijd kunnen gaan duren voor we weer eens warmbloedige onweders mogen begroeten.

dondertje127

Citaat van: Marsel op do 20 jun 2013 - 19:14
Niet te snel reopen Johann! Vanuit het zuiden lopen de eerste buien de Benelux in de komende uren. Zo goed georganiseerd als over DU niet, maar een paar pittige onweersbuien worden nu langzaam landelijk toch wel waarschijnlijker.
Lekker nowcasten mensen :D.
Oja, en vergeet niet te genieten, want het zou nog wel eens een hele tijd kunnen gaan duren voor we weer eens warmbloedige onweders mogen begroeten.

Toch zie ik in de pluimen weer een voorzichtige stijgende lijn in de loop van 2 weken. Weet het, ver weg, met een korreltje zou nog maar de hoop is nog niet weg. Dat zou dus ook wellicht weer gedonder kunnen betekenen.

Weatherman

Citaat van: Marsel op do 20 jun 2013 - 19:14
Niet te snel reopen Johann! Vanuit het zuiden lopen de eerste buien de Benelux in de komende uren. Zo goed georganiseerd als over DU niet, maar een paar pittige onweersbuien worden nu langzaam landelijk toch wel waarschijnlijker.
Lekker nowcasten mensen :D.
Oja, en vergeet niet te genieten, want het zou nog wel eens een hele tijd kunnen gaan duren voor we weer eens warmbloedige onweders mogen begroeten.
De temp is goed gestegen dus dat zal gunstig moeten zijn?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Gerard1995

idd. geen al te snelle conclusies voor NL vanavond.. kijk bij het laatste radarbeeld komt er zo vanuit het niets een ploffer ten zuiden van Maastricht :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Johann

Citaat van: Channiej op do 20 jun 2013 - 19:10
Maar hoe zit dat dan met die buienlijn in Frankrijk? Komt die helemaal niet onze kant op?

Jazeker maar de noordwaartse beweging gaat nogal traag. Dat houdt dus in de het KF met neerslag pas vanaf middernacht het zuiden van Nederland zal gaan binnentrekken en in de loop vd vrijdagochtend via het noorden het land weer zal verlaten. In deze tijdspanne dus nogmaals oplevende activiteit. Zoals al eerder gezegd is de precieze uitwerking nog onzeker !


Powered by EzPortal