Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224312 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Arnhem valt het zwaar tegen met het onweer. En dat terwijl het nagenoeg om de hoek (Brummen) behoorlijk tekeer gegaan is. Volgende keer ga ik toch maar mee met iemand, Duitsland in. Ik zit me hier te verbijten :(

Energizer85

Onweer in het westen duidelijk hoorbaar!

Nic

Een rommeltje in Gouda~!  :D

Weatherboy

Onweer! Eindelijk. 1 rommel

stratocumulus

Hier nu wat gerommel. Alleen het geluid al is zo mooi  8)

zorba

Ik mag ook weer een onweersdag bijschrijven :)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

basjuhterror

regen hier en rommels nog geen flitsen maar we wachten  af
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Arend

GE-WEL-DIG! Wat is dit toch lekker. Onweer hier tot nu toe niet extreem. Geen hagel en windstoten, maar wel veel neerslag. 27 mm tot nu.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

lindanna

Even een vraagje, is de verwachting nog dat er vanavond nog weer opnieuw onweer ons land binnen trekt of was dit het? Ik zie nog weinig actie bij het KF als het zo bekijk, maar ben dan ook een echte leek..

Gefascineerd door onweer, maar stiekem heel erg bang.
Vanuit de achterhoek.

deventer

Ergste lijkt hier voorbij
En wat er nog komt lijkt wat af te nemen
Nog steeds lichte regen flauwe flitsen en wat gerommel

Edit: komt nu weer met bakken naar beneden

dondertje127

Citaat van: lindanna op do 20 jun 2013 - 15:37
Even een vraagje, is de verwachting nog dat er vanavond nog weer opnieuw onweer ons land binnen trekt of was dit het? Ik zie nog weinig actie bij het KF als het zo bekijk, maar ben dan ook een echte leek..

Die vraag had ik ook! Hopelijk wel dus, als ik zo de verwachting tussen 18.00 en 00.00 uur lees.

Channiej

Heeft er iemand een tekening oid waar nu het koufront ligt?
Dit met de vraag of ik hier dus nog wat kan verwachten/ontstaan ;-)

Danny

Een vraag die ik maar eens in de groep wil leggen. Hoe zeker is het dat het koufront nu wel gaat komen? Ik zien nog steeds weinig beweging in het front. Vanmorgen lag het rondom midden Frankrijk en nu nog steeds daar aanwezig. Het front is al veel later dan de eerste verwachtingen. Zou mij niet verbazen als het nog langer op zich laat wachten.

Energizer85

Las net op knmi guidiance dat het koufront vannacht pas over komt. Tot die tijd onstabiele warme lucht, vooral bij het thermische laag in duitsland, maar ookmelders vorming van onweersbuien.

MWegman

Citaat van: zorba op do 20 jun 2013 - 15:33
Ik mag ook weer een onweersdag bijschrijven :)

Balen! Die heb ik dan weer gemist, ben aan het werk in Rotterdam...  :'(
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

pyro

daar ging volhgens mij een flinke right mover in het midden van duitsland

ron12

Citaat van: ron12 op do 20 jun 2013 - 14:17
wordt voor tornado,s in NRW gewaarschuwd http://www.deutscher-warndienst.de/unwetter/nordrhein-westfalen ergste komt vannacht volgens de duitsers
Een update van zo juist  rond 15.30 :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Citaat van: Arend op do 20 jun 2013 - 15:36
GE-WEL-DIG! Wat is dit toch lekker. Onweer hier tot nu toe niet extreem. Geen hagel en windstoten, maar wel veel neerslag. 27 mm tot nu.

Idd op diverse plaatsen in Twente wateroverlast. Geen hagel of windstoten???, RTV oost meldt omgewaaide bomen: (http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=165794&cat=1 )

Lekker lang onweer, het gaat maar door. Het mooiste vind ik er nog van dat die rotwarmte weggedreven wordt  ;)

stratocumulus

WOAH! Welgeteld een sloom rommeltje.. :P

Regent nu lekker doorgoed voor de tuin. Lijntje voor ht kf boven Fr ff in de gaten houden  ;)

Arend

Citaat van: Channiej op do 20 jun 2013 - 15:41
Heeft er iemand een tekening oid waar nu het koufront ligt?
Dit met de vraag of ik hier dus nog wat kan verwachten/ontstaan ;-)

Om 15.00 lag het nog steeds boven Frankrijk.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal