Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224441 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Thunderfreak

Waar zit dat verrekte KF? Opklaringen breken sneller door,kijk maar goed naar achterkant front,word opgevreten. Is dat het KF al dan??? Zou behoorlijk vroeg zijn

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

hussel

Ook Venlo meld ineens onweer! BAM!

MamaAs

Temp stijgt naar 23 graden, over is 96% ( WTF) en de barometer gaat in 1 rechte lijn naar beneden.

basjuhterror

hmmz als ik sat24 mag geloven krijgen we de volle laag in hoogeveen
we wachten af hoop op een herhaling van 10 mei vorig jaar
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

jens

Citaat van: Thunderfreak op do 20 jun 2013 - 13:47
Waar zit dat verrekte KF? Opklaringen breken sneller door,kijk maar goed naar achterkant front,word opgevreten. Is dat het KF al dan??? Zou behoorlijk vroeg zijn
ik denk dat lijntje in oost frankrijk en zwitserland het koufront is niet goed meer te zien maar dat is goed,dan ontstaan er misschien onweersbuien op
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Marsel

Citaat van: Weerfreak op do 20 jun 2013 - 13:41
Als ik het goed begrijp ligt het koufront, de grote neerslagband, op dit moment boven Belgie? Ik heb het idee dat deze het komende uur Nederland zal inlopen, of word deze nog vertraagd? Uiteraard is dat ook nowcasten hoe of wat, maar dan weet ik in ieder geval waar ik me op moet concentreren qua onweer :P Achter het koufront lijkt me dat de kansen zeer snel verdwijnen.
Het KF ligt nu nog over centraal Frankrijk via het Kanaal richting omgeving van London. Vooral boven FR duidelijk zichtbaar aan de ZO-NW georiƫnteerde wolkenband aldaar. Het geheel komt het zuiden van NL binnen gedurende de late avond en verlaat het noorden eind van komende nacht.
Voor het KF uit blijven wij vandaag dus gewoon in de warme lucht zitten.
Gewoon even grof ter indicatie hieronder de positie van KF.

basjuhterror

snap trouwens niet waarom mijn locatie niet word aangegeven soz oftopic
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Michaeltje1986

Zijn dit de verwachte buien? want zou na 16:00 erg toenemen, hopend op wat meer spektakel later vandaag ;)

Marlieke

Volgens buienradar hebben we nu onweer, maar ik hoor niets. Wel flinke regenbui zojuist.
zwembad zit weer iets voller...  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Thunderfreak

Citaat van: Marsel op do 20 jun 2013 - 13:56
Het KF ligt nu nog over centraal Frankrijk via het Kanaal richting omgeving van London. Vooral boven FR duidelijk zichtbaar aan de ZO-NW georiƫnteerde wolkenband aldaar. Het geheel komt het zuiden van NL binnen gedurende de late avond en verlaat het noorden eind van komende nacht.
Voor het KF uit blijven wij vandaag dus gewoon in de warme lucht zitten.
Gewoon even grof ter indicatie hieronder de positie van KF.

Thanks!  Later vanmiddag maar vooral vanavond zullen op die lijn de verwachte buien ontstaan?

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Henk1976

Citaat van: basjuhterror op do 20 jun 2013 - 13:53
hmmz als ik sat24 mag geloven krijgen we de volle laag in hoogeveen
we wachten af hoop op een herhaling van 10 mei vorig jaar

Dan volgt Assen snel! Ik stap zo in mijn auto en scheur naar huis! Whoehoe!

Bacci


Marsel

Citaat van: Thunderfreak op do 20 jun 2013 - 14:01
Thanks!  Later vanmiddag maar vooral vanavond zullen op die lijn de verwachte buien ontstaan?
Ja dat is wel de trend. Niet alleen op, maar ook voor het KF kunnen zich (buiten de buien van nu langs de conv. line om) in de loop van de late middag/avond lokaal forse buien ontwikkelen als gevolg van het naderende hoogtelaag/hoogtetrog.

MamaAs

Betrekt hier nu ook, denk dat ik maar even van het uitzicht ga genieten met een Hollandse nieuwe er bij  ;D

Arend

Rommels nu hoorbaar. Behoorlijk donker geworden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Lightning_Glenn

Bedankt Marsel voor uitleg over het kou front :)

Ik ga denk ik einde van de middag maar richting het oosten rijden, kijken of ik iets te zien krijg en iets op de gevoelige plaat kan vast leggen.
Fingers crossed  ???

Energizer85

Temps in het westen zijn ook prima

ron12

wordt voor tornado,s in NRW gewaarschuwd http://www.deutscher-warndienst.de/unwetter/nordrhein-westfalen ergste komt vannacht volgens de duitsers
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Stephanie

In Sprang toch al wat gerommel hoorbaar :)

Powered by EzPortal