Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224427 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

ron12

wat een dreune boven duitsland,dan toch maar weer ost gewitter
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Southman

 Begint nu ook in Maastricht te donderen.
I like extreme weather!

IkWilbert

Kans op tornado's in Duitsland. Upgrade naar level 3 daar!

CiteerUpdate

Es wurde ein SEVERE THREAT 3 für Teile Mitteldeutschlands herausgegeben.

Aktuell haben sich z.T. Schwere Gewitter über dem Westen Deutschlands entwickelt, die sich nord-nordostwärts verlagern. Dabei besteht lokal schon Gefahr vor schweren Sturmböen, Großhagel bis 5 cm, sowie lokalen Überflutungen. Die Kaltfront indes befindet sich noch über Frankreich. Sie wird am Abend durch einen heranschwenkenden Randtrog nach Nordosten beschleunigt und läuft in ein Labilitätsfeld mit bis zu 2,5 kJ/kg ML-CAPE hinein. In der Folge ist mit der Auslösung massiver Gewitterzellen zu rechnen. Während im äußersten Westen Deutschlands die Unwettergefahr durch fehlende Einstrahlung bereits dezimiert wird, ist vor allem über dem Osten von NRW, Hessen und Bayern, sowie später über Niedersachsen mit der Ausbildung linear organiserter Konvektion zu rechnen. Dabei besteht verbreitet die Gefahr von Orkanböen, großem bis sehr großem Hagel, sowie Flashfloods. Außerdem ist mit der Bildung einzelner Tornados zu rechnen. Alles in allem ergibt sich eine sehr gefährliche Situation, die mit der höchsten Warnstufe betitelt wird.


alfons

ik hoor het zelfs in Deventer rommelen .
Wel ver weg , maar toch iets wat hoop geeft

Jelte

Citaat van: alfons op do 20 jun 2013 - 12:44
ik hoor het zelfs in Deventer rommelen .
Wel ver weg , maar toch iets wat hoop geeft

Ik zal je het sterker vertellen. Ik hoor nu een constant gerommel van duidelijk onweer op Terschelling! Waar komt dat vandaan??? Buitje nog niet op buienradar te zien, of zijn het zulke zware klappers in het oosten?

deventer

Komen toch aardige dreunen ter oren hier

dondertje127

Ik heb het onweer gistermorgen gemist, toen lag ik op bed te slapen omdat ik vrij 's morgens vrij was :(
Maar nu hoor ik zwaar gedonder aankomen.
Donker is het nog niet, alleen aan de Oostkant.

Ik dacht ook dat het uit het Zuiden kwam, vanuit Frankrijk en België. Maar dit is een verassing. Östgewitter, en dat voor de 2e keer al.

Danny

Citaat van: Thunderfreak op do 20 jun 2013 - 12:07
moet zeggen dat zuid holland ook goede papieren heeft .

Ik denk dat heel Nederland goede papieren heeft op Zeeland na voorlopig. Complex is groot en zeer actief momenteel met trekrichting NW (pal over Nederland heen). Belangrijker is hoe groot de activiteit zal blijven.

ron12

volgens mijn allemaal in slagen daar op lightningsmap gekeken bij kleef in duitsland,daar zie je een stip met kliein cirkeltje,dat zijn toch inslagen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lindanna

Het gaat steeds heftiger hier. Het lijkt hier ook wel avond zo donker.  ;D
Gefascineerd door onweer, maar stiekem heel erg bang.
Vanuit de achterhoek.

jens

ik heb een vraag die lijn in belgie is toch nog niet het koufront he
alvast bedankt
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

ron12

Citaat van: dondertje127 op do 20 jun 2013 - 12:48
Ik heb het onweer gistermorgen gemist, toen lag ik op bed te slapen omdat ik vrij 's morgens vrij was :(
Maar nu hoor ik zwaar gedonder aankomen.
Donker is het nog niet, alleen aan de Oostkant.
idd geen donkere lucht of zo hier ook niet :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

deventer


ron12

Citaat van: lindanna op do 20 jun 2013 - 12:50
Het gaat steeds heftiger hier. Het lijkt hier ook wel avond zo donker.  ;D
waar is hier
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Citaat van: IkWilbert op do 20 jun 2013 - 12:44
Kans op tornado's in Duitsland. Upgrade naar level 3 daar!

Is geen Estofex update. Op hun site nog steeds Level 2 als hoogte. Daarnaast lijkt het Complex NW te trekken op dit moment richting Nederland. Lijkt me (nog) niet nodig om in dat gebied Level 3 uit te geven. Kan wel als er zo een serieuze dreiging ontstaat maar die dreiging zie ik nu eerder voor zuid-oostelijk Nederland.

Gerard1995

What happens! daar komt een kneiter deze kant op!!!! :O heel zwaar gedreun naar het oosten...
Mijn geduld gaat hopelijk eindelijk beloond worden!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Ploeps

De bui trekt nu noordelijk van Arnhem langs, misschien dat we hier nog net een staartje meekrijgen. De donderslagen zijn op kantoor met 10 kakelende collega's te horen :)
Liefhebber van weer-uitersten.

lindanna

Sorry, Doetinchem is hier. Daar waar de bui de grens over kwam.
Gefascineerd door onweer, maar stiekem heel erg bang.
Vanuit de achterhoek.

jornonweer

Citaat van: Danny op do 20 jun 2013 - 12:52
Is geen Estofex update. Op hun site nog steeds Level 2 als hoogte. Daarnaast lijkt het Complex NW te trekken op dit moment richting Nederland. Lijkt me (nog) niet nodig om in dat gebied Level 3 uit te geven. Kan wel als er zo een serieuze dreiging ontstaat maar die dreiging zie ik nu eerder voor zuid-oostelijk Nederland.

hoezo dreiging voor zuidoostelijk nederland?
Danger is real, fear is a choice.

Johann

Citaat van: Ploeps op do 20 jun 2013 - 12:53
De bui trekt nu noordelijk van Arnhem langs, misschien dat we hier nog net een staartje meekrijgen. De donderslagen zijn op kantoor met 10 kakelende collega's te horen :)


Powered by EzPortal