Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224679 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jens

Citaat van: Fluffje op do 20 jun 2013 - 07:08
Op de satelliet kan je goed zien dat de buien  grens Frankrijk/België al flink groeien. Dat geeft weer hoop  :D
1 bui daarvan koerst recht op me af :)
hopen dat hij het vol houd
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

iwantje

Noodweercentrale geeft code geel voor alléén de oostelijke helft van het land. Is dat volgens de verwachtingen hier ook de enige plek met kans op hagel/onweer?   (Ik wil mijn vrije dag wel nuttig besteden namelijk  :P)

Danny

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 jun 2013 - 07:22
Koufront lijkt weer vertraagd

Jan bedoel je t.o.v. de verwachting van gisteren, dus zolas Hilram inmiddels laat zien de passage voor komende nacht of denk je dat die kaarten inmiddels ook al weer de prullenbak in kunnen en dat het front ook achter loopt op dat schema?

Jan van Ooijen

Citaat van: Danny op do 20 jun 2013 - 07:38
Jan bedoel je t.o.v. de verwachting van gisteren, dus zolas Hilram inmiddels laat zien de passage voor komende nacht of denk je dat die kaarten inmiddels ook al weer de prullenbak in kunnen en dat het front ook achter loopt op dat schema?

Ik zou alles de prullenbak ingooien, gisteren dachten we ook dat alles op schema lipe maar er is vannacht ook niets gekomen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 jun 2013 - 07:44
Ik zou alles de prullenbak ingooien, gisteren dachten we ook dat alles op schema lipe maar er is vannacht ook niets gekomen
:-X Jammer hoor
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens

ik hoop dat het nog wat opklaart,kan het goed warm worden,is hier nog 19 graden :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Jan van Ooijen

A level 2 was issued for south-western and central Germany, the Netherlands, western Alps and surroundings mainly for severe wind gusts and to a lesser extend large or very large hail, excessive precipitation, and tornadoes.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ries

damn, je was me nét voor, Jan  ;D heb 't react scherm nog open staan haha. Hopen dat de level 2 vandaag wel uitkomt, zou gaaf zijn. Maar dus rustig afwachten tot de avond en eerst nog even de in huizen opgebouwde benauwdheid werkend en zwetend zien door te komen :( met als toetje hopelijk een leuk spektakel vanavond voor 't koele slapengaan!

Kres

Mag van mij. Ik moet werken. Avond komt beter uit.

Marlieke

Wel graag dan na 22.00 uur hier, Rijssen! Hoef ik er niet meer door en kan ik er volop van genieten!  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Danny

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 jun 2013 - 07:48
A level 2 was issued for south-western and central Germany, the Netherlands, western Alps and surroundings mainly for severe wind gusts and to a lesser extend large or very large hail, excessive precipitation, and tornadoes.

If confidence increases during the morning hours, an update to level 3 may be required.

We wachten het rustig af. Als er een update komt richting level 3 verwacht ik deze voor Duitsland.

martijn

zo als het er nu naar uit ziet op buienradar eerst regen

Artje

Blijkt wel weer hoe weinig er nodig is om alles overhoop te gooien. Ik was persoonlijk blij dat het niet losgegaan is (voetbaltoernooi) maar heb wel een foto kunnen maken van het schitterende aambeeld boven Munster in Duitsland, hemelsbreed 75km.

Weatherman

Nou hoop ik dat vandaag als nog de kans bestaat op onweer, gisteren dus helaas wat ik wel dacht is alles voor bij gegaan met een grote sisser.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn

het explodeert daar echt boven noord frankrijk :o

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

stratocumulus

Nou, ik verwacht niks, hoop op veel. Ik denk dat dat mss de beste optie is  :P . In Fr ontploft de boel nu op grotere schaal dan gisteren, maar het kruipt maar heel langzaam naar het noorden, dit gebied  :-\

By the way, zit die rug er nog? Het lijkt nog steeds stuk te lopen op de rug  ???

Nu maar hopen dat de forcing bij het front zijn werk gaat doen, maar laat het eerst maar ff opwarmen  ;D

P.s. berichten uit Noord-Frankrijk, vierde onweersbui van vannacht, waarvan een zware om vier uur  :-X

ron12

Gisteren meer  dan 250.000 bliksems in europa, http://www.lightningmaps.org/blitzortung/europe/index.php?bo_page=statistics&lang=nl&bo_year=2013&bo_month=8&bo_region=.Ook leuk om eens de archieven door de kijken hoor,alleen de laatste maanden is het een grote ergernis omdat te doen.Om dat het onweer Nederland links of rechts laat liggen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jelte

Ha, het lijkt vandaag zowaar wel een interessante dag te worden. De eerste dag dat ik er een beetje vertrouwen in heb dat het werkelijk wat wordt. De lightningwizzard kaarten zien er behoorlijk uit. Het enige waar ik mijn vraagtekens bij heb is of het weer ook werkelijk Terschelling zal gaan halen. Met stevige noordoostenwind is het hier alles behalve broeierig. Nouja, de modellen lijken nu een beetje in overeenstemming te raken en de verwachte aankomsttijd van het weer (later op de avond) is de ideale tijd voor foto's. Dus duimen maar!

stratocumulus

Sorry, weer de caps die ik niet op kleine letters krijg op de I pad  :o


ZCZC
FBNL50 EHDB 200457   
WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART
.
GELDIG 200600/201200 UTC
.
SITUATIE: EEN NOORDOOSTELIJKE STROMING VOERT ONDER EEN INVERSIE ROND
1500 VT VOCHTIGE LUCHT AAN. IN DE TWEEDE HELFT VAN DE PERIODE STIJGT
DE INVERSIE NAAR 3500-4000 VT.
.
SIGNIFICANT WEER: AANVANKELIJK OP VEEL PLAATSEN NEVEL EN ZEER LOKAAL
MIST, SPOEDIG VERDWIJNEND, MAAR IN HET KUSTGEBIED MOGELIJK
HARDNEKKIG. VERDER IN HET ZUID(OOST)EN AF EN TOE LICHTE REGEN EN
MOGELIJK EEN ENKELE VERSCHOLEN (ONWEERS)BUI MET EEN KLEINE KANS OP
HAGEL. IN DE REST VAN HET LAND KANS OP EEN GEISOLEERDE REGENBUI.
TEGEN HET EINDE VAN DE PERIODE NEMEN DE BUIEN, VAN HET ZUIDEN UIT,
IN AANTAL EN ACTIVITEIT TOE.
.
WIND: OVERWEGEND NOORDOOST 5-10 KN. AAN ZEE EN BOVEN HET IJSSELMEER
10-15 KN. IN DE TWEEDE HELFT VAN DE PERIODE IN HET NOORD(WEST)ELIJK
KUSTGEBIED 14-18 KN. IN HET ZUIDOOSTEN AANVANKELIJK ZWAK EN
VARIABEL. BIJ BUIEN VARIABEL EN KANS OP UITSCHIETERS ROND 30 KN.
.
BEWOLKING: MET UITZONDERING VAN HET ZUIDOOSTEN LOKAAL BKN ST ROND
500 VT, TOPPEN 1500 VT. M.U.V. HET KUSTGEBIED SPOEDIG OPTREKKEND
NAAR SCT/BKN SC 1500-2000 VT, TOPPEN ROND 3000 VT EN IN DE TWEEDE
HELFT VAN DE PERIODE NAAR SCT CU/SC 3000 VT, TOPPEN 4000 VT. BIJ EEN
(VERSCHOLEN) BUI SCT CB 6000-8000 VT, TOPPEN BOVEN FL100.
.
ZICHT: IN HET ZUIDOOSTEN 5-8, LOKAAL 3-5 KM. ELDERS OP VEEL PLAATSEN
1500-5000 M, LOKAAL MINDER DAN 1500 M. SPOEDIG (MOGELIJK M.U.V. DE
KUSTGEBIEDEN) OPLOPEND NAAR 8 KM OF MEER. IN NEERSLAG 5-8, IN EEN
ZWAARDERE BUI MOGELIJK 3-5 KM.
.
NULGRADEN NIVEAU: -
.
HOOGTEWINDEN EN TEMPERATUREN:
       06 UTC:    12 UTC:
0500VT 020/05-10 +17 070    /10-15 +23
1500VT 070/10-20 +22 070    /10-15 +20
3000VT 060/05-15 +21 090    /10-20 +20
FL050  VRB/05    +17 100-160/15-20 +16
FL100  180/15-25 +03 170    /25-35 +05
OM 06 UTC IN HET ZUIDOOSTEN OP 1500 VT EN LAGER VRB/05. OM 12 UTC
MEEST GERUIMDE WIND IN HET ZUIDEN.
.
.
THERMIEK: VANAF CIRCA 08 UTC ZWAK, LOKAAL MATIG MAAR VEELAL VERZWAKT
A.G.V. AFSCHERMING EN SOMS VERSTOORD DOOR NEERSLAG.
.
MAX. TEMPERATUUR: VAN 19 GRADEN CELSIUS LANGS DE NOORDWESTKUST TOT
27 LOKAAL IN HET OOSTEN.
.
VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN 201200/201800: VERDER TOENEMENDE
KANS OP (ZWARE) ONWEERSBUIEN, MOGELIJK MET HAGEL EN ZEER LOKAAL MET
UITSCHIETERS TOT 45 KN. DE BUIEN KUNNEN SAMENGEKLONTERD ZIJN. IN HET
ZUIDEN RUIMT DE WIND NAAR ZUIDOOST, IN DE TWEEDE HELFT VAN DE PERIODE
NAAR ZUIDWEST. AAN HET EINDE VAN DE PERIODE BEREIKT EEN KOUFRONT HET
ZUIDWESTEN.
.
DAGLICHTPERIODE: 03.05 TOT 20.19 UTC.=
NNNN

Powered by EzPortal