Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224673 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

stratocumulus

Ik vraag me iets af, waarom is het zo typisch dat bij een MCS het westelijke deel als eerte inzakt en het zuidoostelije deel het langst actief blijft?


P.s. verrek, zeg, ukmo zit er bijna precies op! Dat s toh echt knap met dit weertype  :o

Ramon Oost

Citaat van: stratocumulus op do 20 jun 2013 - 00:23
Ik vraag me iets af, waarom is het zo typisch dat bij een MCS het westelie deel als eerte inzakt en ht zuidostelie deel het langst actief blijft?



Omdat een MCS cluster altijd de meeste aangroei van nieuwe cellen aan de warme zijde heeft, wat meestal het zuiden, oosten of zuidoosten is ;)

LeMisérable

Volgens UKMO moet de bui nog behoorlijk dooractiveren, ben benieuwd!
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Johann


stratocumulus

Ah eigenlijk logisch, maar ik was er ff niet op gekomen. Dank je wel!  :)

stratocumulus

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 00:26
vervolg 03h00 en 06h00

Als UKMO goed blijft zitten, komt er vuurwerk en paatselijk waterballet  :o

Nieuwveen10

Ik ben benieuwd wat het vannacht gaat worden, dat ik toch mijn wekker ga zetten rond 3 uur :P. Hopelijk krijgen we toch nog een beetje spectakel  :)

alfons

zo te zien krijgen we hier in Deventer morgenvroeg de volle laag.

Kay1989

03Z is +2 uur toch ? Dus 05.00 uur

Johann

Citaat van: stratocumulus op do 20 jun 2013 - 00:28
Als UKMO goed blijft zitten, komt er vuurwerk en paatselik waterballet  :o

Even niet vastpinnen op precieze locatie en timing van het meest actieve weer. Zoals al eerder gezegd kunnen (zullen) er lokaal op kleinste ruim grote verschillen gaan optreden.

stratocumulus

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 00:32
Even niet vastpinnen op precieze locatie en timing van het meest actieve weer. Zoals al eerder gezegd kunnen (zullen) er lokaal op kleinste ruim grote verschillen gaan optreden.

Neuh, logisch, zeker in een buien situatie, in extreme gevallen, heb ik een keer meegemaakt dat letterlijk de buurman nat werd, en in onze tuin scheen de zon. Dus blijft nowcasten idd. Spannend is het wel!

Stephanie

Zeau, ik ben weer thuis en heb  net even alles doorgelezen.
Het is net alsof die buien weten waar de grens BE-NL ligt, haha.

Ben nog wel een paar uurtjes wakker om te kijken of er nog wat gebeurt.
Ondertussen op de webcam in Hamburg nog steeds lekker onweer http://www.earthcam.com/search/ft_search.php?term=Hamburg,+GERMANY

Channiej

Waarom geeft deze wel neerlag aan en die van wetterzentrale niet?

Johann

Citaat van: Stephanie op do 20 jun 2013 - 00:44
Zeau, ik ben weer thuis en heb  net even alles doorgelezen.
Het is net alsof die buien weten waar de grens BE-NL ligt, haha.
Ben nog wel een paar uurtjes wakker om te kijken of er nog wat gebeurt.
Ondertussen op de webcam in Hamburg nog steeds lekker onweer http://www.earthcam.com/search/ft_search.php?term=Hamburg,+GERMANY

Duitsland mag zich morgen ondanks de wat minder hoge temperaturen opnieuw gaan opmaken voor noodweer wat zich van zuid naar noord gaat verplaatsen. Kans op grote neerslaghoeveelheden, hagel, zware windstoten (orkaan) met gevaar op tornado's. Grote vraag is in hoeverre ook het oosten van Belgie en later op de dag Nederland daarvan gaan "mee profiteren".


Mrkos

Johann, denk je dat Assen morgen in de prijzen gaat vallen? Vannacht vast en zeker niet...

ron12

mooie bliksems in Hamburg  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johann

Citaat van: Mrkos op do 20 jun 2013 - 00:55
Johann, denk je dat Assen morgen in de prijzen gaat vallen? Vannacht vast en zeker niet...

Geen idee, ga maar uit van niet, kan het ook niet tegenvallen. :D



jones

Zolang het maar niet inzakt weer :) in ieder geval, ik blijf nog even op en wacht het af.

Mrkos

Citaat van: Johann op do 20 jun 2013 - 01:01
Geen idee, ga maar uit van niet, kan het ook niet tegenvallen. :D
Haha dat is waar. Maar aangezien Assen in N NO licht ;)

Channiej

Johan, je kaartjes voor vanacht komen toch best aardig overeen... Al weet ik niet of het wel zo te vertrouwen is....

http://buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag

Powered by EzPortal