Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224690 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Uiltje

Citaat van: Kay1989 op wo 19 jun 2013 - 22:37
Blij dat ik voor vandaag niet teveel verwachtingen had zeg :)

Ik ook niet, wat een flop.

simonelgersma

Gelukkig dat het weer zijn eigen gang gaat!! ;)

ron12

Nu een pannenkoek boven Denemarken http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php daar zit de warmte nog
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

simonelgersma

Citaat van: ron12 op wo 19 jun 2013 - 23:14
Nu een pannenkoek boven Denemarken http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php daar zit de warmte nog

In kopenhagen is het 17 graden..... Hier iets warmer geloof ik.....??!

Koen-IJM

Wacht tot de wind draait naar NO vannacht. Ik geloof nooit dat dit het einde is voor vannacht ;-). En anders is er morgen nog!

Xtrmwthr

Die bui boven noord frankrijk/zuid belgie lijkt als sneeuw voor de zon op te lossen :(

Jammert

Serge

Stroming ziet er nog steeds mooi uit. Denk toch dat rond 3 uur vannacht e.e.a clustert boven het midden van het land, maar of dat regen of onweer zal zijn geen idee lol
Waar is mijn cape

Marsel

Zijn we die hoogterug inmiddels al beu jongens en meisjes?  ;D

Heel vervelend wat een gebrek aan triggers onder invloed van een hoogterug al niet met je onweerskansen kan doen.
Morgen dan wel dynamische forcering (toenemend cyclonal vanuit het zuiden) maar dan is de écht onstabiele massa  (EML achtig) alweer naar DU vertrokken. Toch langs het scheidingsvlak met de hitte gedurende de middag en avond mogelijk zware buien. Ook elders kunnen (onweers)buien voorkomen, maar zwaartepunt voorlopig op het ONO.
Het aardige is dat vrijwel alle modellen dit generen (itt de voorbije dagen). Echter, het zwaartpunt schuift per run, maar dat is niets nieuws.

Weatherboy

Citaat van: Marsel op wo 19 jun 2013 - 23:26
Zijn we die hoogterug inmiddels al beu jongens en meisjes?  ;D

Heel vervelend wat een gebrek aan triggers onder invloed van een hoogterug al niet met je onweerskansen kan doen.
Morgen dan wel dynamische forcering (toenemend cyclonal vanuit het zuiden) maar dan is de écht onstabiele massa  (EML achtig) alweer naar DU vertrokken. Toch langs het scheidingsvlak met de hitte gedurende de middag en avond mogelijk zware buien. Ook elders kunnen (onweers)buien voorkomen, maar zwaartepunt voorlopig op het ONO.
Het aardige is dat vrijwel alle modellen dit generen (itt de voorbije dagen). Echter, het zwaartpunt schuift per run, maar dat is niets nieuws.

Haha, gelukkig zag je dit al aankomen gister.

Neemt niet weg dat morgen iets beter is voor wat onweer, maar met al die rest bewolking wordt het toch weer verpest. Gewoon gemiste kans klaar! Over een maand kunnen we weer genieten van nieuwe kansjes. Voorlopig gaan we de zomerse diepvries in. Herfst is in aantocht :D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Citaat van: Uiltje op wo 19 jun 2013 - 23:07
Ik ook niet, wat een flop.
was voor 00u niks bijzonders verwacht hoor...zeker ook die buitjes niet

Arend

Citaat van: Marsel op wo 19 jun 2013 - 23:26
Zijn we die hoogterug inmiddels al beu jongens en meisjes?  ;D

Heel vervelend wat een gebrek aan triggers onder invloed van een hoogterug al niet met je onweerskansen kan doen.
Morgen dan wel dynamische forcering (toenemend cyclonal vanuit het zuiden) maar dan is de écht onstabiele massa  (EML achtig) alweer naar DU vertrokken. Toch langs het scheidingsvlak met de hitte gedurende de middag en avond mogelijk zware buien. Ook elders kunnen (onweers)buien voorkomen, maar zwaartepunt voorlopig op het ONO.
Het aardige is dat vrijwel alle modellen dit generen (itt de voorbije dagen). Echter, het zwaartpunt schuift per run, maar dat is niets nieuws.

Ziet er goed uit voor Twente morgenavond. Kunnen we eindelijk weer eens serieuze neerslag verwachten.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

LeMisérable

Voor alle azijnpissers hier, kijk ff richting Luxemburg, gaat weer lekker daar!
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Uiltje

Citaat van: Ries op wo 19 jun 2013 - 23:38
was voor 00u niks bijzonders verwacht hoor...zeker ook die buitjes niet


Ja dáág. 40 pagina's waar iedereen over elkaar heen valt uit enthousiasme omdat het los zou gaan vandaag (19 juni), en zodra het hele zooitje weer over Duitsland vliegt wordt er niets bijzonders verwacht. Dat gaat er bij mij niet in. ;D

Gelukkig heb ik geleerd van vorig jaar, toen was er ook zo'n dag dat alles goed leek maar het 'dekseltje' er niet vanaf ging. Ik heb mijn verwachtingen getemperd en dat is maar goed ook. Verder wil ik niets afdoen aan de mooie analyses van Marsel en Johannn, top.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Fluffje

Beu of niet beu, je moet ten alle tijden en slag om de arm houden, nix zo ONVOORSPELBAAR als het weer..
Vandaar dan ook mijn complimenten voor diegenen die een zo goed mogelijke verwachting aan de hand van veel verschillende gegevens proberen op te stellen. ;)

Ik denk dat die MCS het wel overleefd vannacht.
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

keesu

Bedankt alle experts. Ik lees altijd graag met jullie mee!
Morgen nieuwe ronde / nieuwe kansen! Trusten!

ron12

Citaat van: ron12 op wo 19 jun 2013 - 23:14
Nu een pannenkoek boven Denemarken http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php daar zit de warmte nog
Die bui boven Belgie wordt mooi gevoed door de middellandse zee of zie ik het verkeerd lijkt er wel op.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johann

Tussenstandje actuele stand in relatie met UKMO-NX (12)



Powered by EzPortal