Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224683 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Edwin op wo 19 jun 2013 - 22:04
Dat is vooral in de avond toch? Ik hoop dat wij er hier in het Oosten wat van mee kunnen krijgen, vast geen 3 maar wellicht opnieuw een 2 en dan nu wel met spektakel ;)

Yep, zo tussen 17h00 en 19h00. Ziet er dan aardig geclusterd uit allemaal (MCS ?!)

Joep

Vanuit het zuiden nadert een breed regenbied. Lokaal onweer mogelijk vannacht.
Zie http://www.weerplaza.nl/regenradar/regen-en-wolken/ ... Ramen dicht dus!

weerplaza

jornonweer

Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 22:07
Yep, zo tussen 17h00 en 19h00. Ziet er dan aardig geclusterd uit allemaal (MCS ?!)

wat verwacht jij nog voor noord-oost belgie morgen? toch ook nog kansen of..?
Danger is real, fear is a choice.

SniperEye

Citaat van: Marsel op wo 19 jun 2013 - 21:30
Ach, een kant moeten kiezen is uiteraard niet de bedoeling. Een tweedeling op dit fijne forum creeren al helemaal niet.


Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 21:34
Het gaat er niet om partij te kiezen voor personen of  modellen vwb hun prestaties en score.

Helemaal mee eens. Ik heb me bij nader inzien onbedoeld ongelukkig uitgelaten :( Excuses hiervoor.

Ik ben benieuwd of ik vannacht nog gewekt ga worden door onweer. Daarnaast kijk ik alweer met spanning naar morgen.

Weatherman

Citaat van: Joep op wo 19 jun 2013 - 22:13
Vanuit het zuiden nadert een breed regenbied. Lokaal onweer mogelijk vannacht.
Zie http://www.weerplaza.nl/regenradar/regen-en-wolken/ ... Ramen dicht dus!

weerplaza
Voor beetje regen hoeft het raam niet dicht, wel als het erg heftig wordt maar dat haal ik er niet uit
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127


Johann

Citaat van: jornonweer op wo 19 jun 2013 - 22:16
wat verwacht jij nog voor noord-oost belgie morgen? toch ook nog kansen of..?

Het georganiseerde onweerscomplex ligt in de middag (12h00-15h00) ter hoogte van oostelijk België. Hier geldt dan hetzelfde als later op de dag (avond) voor het noordoosten van Ned: in hoeverre kan of zal de activiteit naar het westen (Belgie) toe laten gelden ?!
In de loop van de middag en avond tot in de nacht op vrijdag dan juist ook weer oplevende felle buienactiviteit boven west België en nauwelijks nog boven het oosten.

Helaas ontbreekt mij door het werk nu de tijd voor kaarten en nadeere analyses. Evt later op de avond of voornacht meer beeldmateriaal en analyses !


jones

GFS berekend morgenavond wel een grote neerslaghoeveelheid, mar dan is de onstabiliteit wel verdwenen :o

Energizer85

Citaat van: jones op wo 19 jun 2013 - 22:29
GFS berekend morgenavond wel een grote neerslaghoeveelheid, mar dan is de onstabiliteit wel verdwenen :o

Na het koufront dan neem ik aan?

jornonweer

Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 22:23
Het georganiseerde onweerscomplex ligt in de middag (12h00-15h00) ter hoogte van oostelijk België. Hier geldt dan hetzelfde als later op de dag (avond) voor het noordoosten van Ned: in hoeverre kan of zal de activiteit naar het westen (Belgie) toe laten gelden ?!
In de loop van de middag en avond tot in de nacht op vrijdag dan juist ook weer oplevende felle buienactiviteit boven west België en nauwelijks nog boven het oosten.

Helaas ontbreekt mij door het werk nu de tijd voor kaarten en nadeere analyses. Evt later op de avond of voornacht meer beeldmateriaal en analyses !

dankje dat je er op reageert! en klinkt wel leuk toch!
Danger is real, fear is a choice.

Reutel

Goedenavond!  8)

Ben benieuwd of het MCS genoeg voeding krijgt om vannacht te activeren. Nu lijkt hij te deactiveren, maar dat kan natuurlijk over een uurtje weer anders zijn... mits hij genoeg voeding krijgt natuurlijk... Volop spektakel verwacht ik niet, wel bakken met regen en mogelijk veel ontladingen. Wat dat betreft sluit ik me bij de prognose van Johann aan.

Energizer85

Ff voor mij als leek, wat kan de voeding zijn?

Joep

Vanadaag in Appelscha FRL 19/6/2013
twitter via Dennis

Kay1989

Blij dat ik voor vandaag niet teveel verwachtingen had zeg :)

studio dewolf

Halfuur geleden donderde het en voor rest geen bliksems.

pyro


Kres


Reutel


Weatherman

Citaat van: Reutel op wo 19 jun 2013 - 22:56
Warme, vochtige aardappels dan toch.  ;D ;D
Wat denk jij ervan mede Tilburger. gaat het nog wat worden
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

warmte aan de voorzijde,misschien dat die uit duitsland nog warmte aan zuigt,ik zie het niet gebeuren al veel te laat
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal