Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224388 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

mroffica

Citaat van: Weatherman op wo 19 jun 2013 - 20:04
Maar tot hoever en hoe actief?
Niet te voorspellen afwachten en radar blijven volgen  ;)
For the love of LiGhTnInG

Johann

Citaat van: Weatherman op wo 19 jun 2013 - 20:11
Dankje, dus ik zit tussen 03.00 en 06.00 en wat denk jij dan van de activiteit Johan.

Pittige onweersbuien, lokale neerslaghoeveelheden van 40 tot 50mm /3uur zeer goed mogelijk


Dimi

Zo hard hij hier aan het groeien is
zo hard kan hij weer doven.
Maar toch he wat een ding :)

http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php

Weerextrem

zie de post van johann
Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 10:39
UKMO-NX zat er dus gisteravond goed op.
Voor vanavond (later op de avond of middernacht) van zuidwesten uit nieuwe zware complexen (kans MCS). Andere "hotspot" NW Dld en mogelijk NO van het land ! Potentieel gevaarlijke situatie: wateroverlast, hagel en zeer zware windstoten
Verder nowcasten vanmiddag -avond !



en vergelijk met dit
http://www.meteox.de/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar

graag een oordeel van jullie!

Weatherman

Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 20:19
Pittige onweersbuien, lokale neerslaghoeveelheden van 40 tot 50mm /3uur zeer goed mogelijk
Bedankt Johan, hopen dat het zo blijft  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Citaat van: Weerextrem op wo 19 jun 2013 - 20:20
zie de post van johann

en vergelijk met dit

graag een oordeel van jullie!

Nou, dat Johann dat aardig in de smiezen had!

Danny

Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 20:08
Vwb onweerscomplex Frankrijk: zwaartepunt tussen 0h00 en 03h00 over België, rond 06h00 morgenochtend midden Nederland om vervolgens in de loop van de ochtend het land te verlaten. .....

Complex is nu al aan de grens met Zuid België en zal doortrekken naar Nederland. De vraag is alleen wat blijft er van over. De temperatuur is in west NL weer een aantal graden opgelopen afgelopen uren door wat zon. (Alphen aan den Rijn van 20 graden om 18:0uur naar 22.2 graden rond 20:00uur).

Danny

Complex ligt nu iets meer richten het westen met het zwaartepunt als ik het zo bekijk / inschat maar dit kan veranderen onder bijv. invloed van de Noordzee boven België

Marsel

Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 20:19
Pittige onweersbuien, lokale neerslaghoeveelheden van 40 tot 50mm /3uur zeer goed mogelijk
Uhm Johann ;). EC, HiRLAM, GFS, allemaal deactivatie boven BE en NL, althans tov de activiteit die het systeem nu heeft.
Activiteit valt nog te bezien lijkt me, temeer omdat de beruchte hoogterug nog steeds aanwezig is.

Edwin

tussen 3 en 6? Hoe verzinnen ze het ;) dan lig ik te pitten...goed, ik verwacht gewoon harde klappen hier in de achterhoek dat ik gewoon wakker zal worden...
Never Stop Exploring

Weerextrem

Citaat van: Marsel op wo 19 jun 2013 - 20:25
Uhm Johann ;). EC, HiRLAM, GFS, allemaal deactivatie boven BE en NL, althans tov de activiteit die het systeem nu heeft.
Activiteit valt nog te bezien lijkt me, temeer omdat de beruchte hoogterug nog steeds aanwezig is.

ik ga vooralsnog mee met Johann.. het het komt overeen met plaatje wat ik net poste ;).. gewoon nowcasten

Danny

Explosie van de bui goed te zien op de Sateliet beelden.

Johann

Citaat van: Marsel op wo 19 jun 2013 - 20:25
Uhm Johann ;). EC, HiRLAM, GFS, allemaal deactivatie boven BE en NL, althans tov de activiteit die het systeem nu heeft.
Activiteit valt nog te bezien lijkt me, temeer omdat de beruchte hoogterug nog steeds aanwezig is.

Ik baseer me vnl op UKMO-NX 4x4. Heb zeer goede (RR) ervaringen met dit model. Heeft de situatie (ook van afgelopen nacht en vanmorgen) tnt zeer goed te pakken. Niet alleen positie, timing maar ook RR hoeveelheden. Ander modellen grote verschillen en laat die maar even voor wat het is. Ben nu op werk, dus even korte "analyse"  en helaas geen tijd voor meso kaarten. Evt vanavond later meer en kaarten voor de komende nacht.

TaL

Parijs nu nog maar 19 graden
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Ries

Citaat van: Weerextrem op wo 19 jun 2013 - 20:20
zie de post van johann

en vergelijk met dit
http://www.meteox.de/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar

graag een oordeel van jullie!
dat Johann zoals gewoonlijk wist waar 'ie 't over heeft? Lijkt me geen nieuws...

Edwin

Tot dusver valt het wel behoorlijk tegen namelijk...
Never Stop Exploring

Weatherman

Citaat van: Edwin op wo 19 jun 2013 - 20:35
Tot dusver valt het wel behoorlijk tegen namelijk...
Meeste zou ook snachts komen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Weerextrem op wo 19 jun 2013 - 20:27
ik ga vooralsnog mee met Johann.. het het komt overeen met plaatje wat ik net poste ;).. gewoon nowcasten
Nowcasten sowieso. Uiteraard teken ik voor het geschetste 'hevige' scenario en wil ik ook met Johann mee :P. Maar met die logge MCS'en waarbij de westelijke kant over NL moet gaat trekken ben ik er niet gerust op. Een bak regen met lokaal pittig onweer zit er wel in. Maar nog in de activiteit zoals het systeem er nu voor staat/stond? Dat vraag ik mij ten zeerste af.
Maar goed, we gaan het rustig afwachten.

Ries

Citaat van: Edwin op wo 19 jun 2013 - 20:35
Tot dusver valt het wel behoorlijk tegen namelijk...
wordt aldoor al over vannacht/morgenochtend gesproken, zo ook in post van Johann...die wel precies plek en timing goed duidde aan de hand van genoemde model... Mij valt niks tegen tot nu toe, alleen de temps waren véél lager dan verwacht...gedonder moet nog komen, dat beetje regen was onverwacht maar welkom voorspel. Zelfs paar dondertjes op afstand gehoord, zeldzaam voor hier.

Weatherboy

Citaat van: Marsel op wo 19 jun 2013 - 20:25
Uhm Johann ;). EC, HiRLAM, GFS, allemaal deactivatie boven BE en NL, althans tov de activiteit die het systeem nu heeft.
Activiteit valt nog te bezien lijkt me, temeer omdat de beruchte hoogterug nog steeds aanwezig is.

Ja 100% mee eens. Maar mensen willen niet luisteren, je ziet toch dat alles al afsterft? Zeker het NW deel is bijna egale regen. Alles groeit aan naar het oosten waardoor Duitsland nog meer onweer krijgt. Het moet wel héél apart gaan lopen wil het nog met enige onweersactiviteit Nederland bereiken.

Powered by EzPortal