Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224570 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

pyro

Heeft iemand zo'n mooie bovenaanzicht tekening van een supercell, waar je ziet waar doorgaans de regensluier en de hagel zich bevind? Cant find it anymore :)

SniperEye

Normaal gesproken kan ik het allemaal redelijk volgen, maar ik ben nu toch een beetje de weg kwijt. Estofex heeft het wat windschering betreft over grootste kans op randverschijnselen in het zuidelijke deel van het lvl 2 gebied, hier lijkt het NO van NL weer grote kansen te hebben.

rickvw82

Na heeeel lang gewacht te hebben dan toch eindelijk eens een onweersbui in Oldenzaal gehad! Nu ff verkoeling!  ;D . Nu afwachten wat er vanavond / vannacht komt! Veel plezier allen!!!!

pyro

Citaat van: pyro op wo 19 jun 2013 - 10:49
Heeft iemand zo'n mooie bovenaanzicht tekening van een supercell, waar je ziet waar doorgaans de regensluier en de hagel zich bevind? Cant find it anymore :)

Nevermind, found it http://www.personal.psu.edu/mxs529/meteo473/SupercellSlice1.gif

Dennis

Zware cel nabij ommen/raalte


jones

Mooi zicht hier op de zich ontwikkelende bui nabij Brussel :)

Arend

Nu nog wat mammatus boven Hengelo. Beetje onweer en een beetje regen (0,6 mm) gehad. Op naar het echte werk.  :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Diem

Ik kom net uit m'n bed, check de radar en denk: :o
Het gaat hier en daar al flink los, best vroeg al.
Laat maar komen 8)

stratocumulus

Westen krijgt zo gerommel, cel BRU

hussel

Citaat van: Edwin op wo 19 jun 2013 - 10:48
Hoop iets oostelijker :) woon in het westelijke deel van de achterhoek, al lijkt er wel wat over te komen zo te zien...

1 voordeel. Kun je wel nog poffertjes bakken op je auto :)

Marlieke

Citaat van: Dennis op wo 19 jun 2013 - 10:53
Zware cel nabij ommen/raalte

Daarvan kon je hier net nog de dreunen horen...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

LeMisérable

Citaat van: stratocumulus op wo 19 jun 2013 - 11:04
Westen krijgt zo gerommel, cel BRU

Lijkt wat meer de noordzee op te trekken   :-\
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

stratocumulus

Zo en als het nu opklaart en buien tn zuiden van ons blijven tot vanaaf, helpt dat de intensiteit nog meer, wat ik wel denk, zie je nu al gebeuren, er zijn gaten in de cape gevallen, en voila....

MamaAs

Iemand enig idee of het noordwesten überhaupt kans op onweer krijgt?
Ik begrijp heel goed  dat her nowcasten wordt, maar is dat voor heel Nederland?
Wind komt hier inmiddels uit het noorden, en het wolkendek is niet bijzonder dicht. Zon heb ik er af en toe een keer zien piepen.
Koud is het niet, wel drukkend en vochtig.
Iemand nog een fijne site waar ik goed de cape, lifted e.d. kan zien? Ik keek altijd op zomerweer.nl ( of zoiets ) die had alle kaartjes mooi overzichtelijk. Maar ik kan die site niet meer terug vinden.
BVD!

boxer

Ontstaat een mooie lijn van midden naar zuid BE, benieuwd wat die voor midden NL in petto heeft

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

SniperEye

Citaat van: boxer op wo 19 jun 2013 - 11:28
Ontstaat een mooie lijn van midden naar zuid BE, benieuwd wat die voor midden NL in petto heeft

Ik ben daar niet blij mee. Ik ben bang dat die alle energie eruit haalt en we dus niets krijgen. Geheel in lijn met de modellen die niet echt eenstemmig waren.

Glennb

Citaat van: SniperEye op wo 19 jun 2013 - 11:31
Ik ben daar niet blij mee. Ik ben bang dat die alle energie eruit haalt en we dus niets krijgen. Geheel in lijn met de modellen die niet echt eenstemmig waren.


Zo te zien sterft ie alweer uit?
Groet,
Glenn

Serge

totaal geen extra waarde, maar wel leuk om even te bekijken (mooie boog ook)

Waar is mijn cape

Leon Eikenaar

Net heerlijk onweer gehad in Zwolle :)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal