Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224542 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Edwin

Inmiddels regent het al wel...
Never Stop Exploring

ron12

De telegraaf op internet  al gelezen,onweer explosies verwacht 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

alfons

hier in Deventer hoor ik de eerste donders al Yesss

Fanatic

yeah! net een succesvol testje gehad... een klein restantje van de bui trok over Arnhem.. Op de ipad foto's maken van onweer gaat goed!
https://pbs.twimg.com/media/BNG4b_xCcAA6Td1.jpg:large
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

PatrickM

Het gebied stort nu snel in, dus hopelijk ook snel opklaringen in het hele land zodat de temperatuur nog wat omhoog gaat :)

SniperEye

Alle voorpret leuk en aardig, maar het is nu toch zaak dat het flink kan opwarmen. Daarvoor zijn dringend opklaringen nodig. Vergeet deze buien, op naar namiddag/ avond/ nacht.

Ondergetekende twijfelt om richting Luxemburg te trekken of juist richting het oosten van ons land, danwel een stukje Duitsland in te schieten. Ik vermoed dat het een kwestie van nowcasten is.

Op basis van Estofex zeg ik Luxemburg, op basis van de Duitsers zeg ik oosten van ons land/ westen van Duitsland.

MamaAs

Hier helemaal niks. Ja wat warm en bewolkt.
Wind komt uit het noorden, en zag al wel het e.e.a. aan buien ontstaan voor de kust.
We zien het wel.

Mike25

Bij Apeldoorn buitje regen nu . Temp 25,2 ÂșC

Henk1976

Volgens mij lossen de buien op naarmate ze naar het Noorden trekken. Dan kan het hier nog even lekker opwarmen. Vanochtend om 8:00 uur mat ik al 24,2 gr. Kreeg een klap in mijn gezicht toen ik naar buiten stapte. De klapper moet vannacht komen toch....?

Even een toevoeging... Vandaag laat zich volgens mij niets voorspellen.. Ze lijken toch weer te activeren. :-)

mrhanky

Oh lekker, wij hebben nu een ontruimings oefening :(

arjanbruggink

Citaat van: Henk1976 op wo 19 jun 2013 - 10:15
Volgens mij lossen de buien op naarmate ze naar het Noorden trekken. Dan kan het hier nog even lekker opwarmen. Vanochtend om 8:00 uur mat ik al 24,2 gr. Kreeg een klap in mijn gezicht toen ik naar buiten stapte. De klapper moet vannacht komen toch....?

Even een toevoeging... Vandaag laat zich volgens mij niets voorspellen.. Ze lijken toch weer te activeren. :-)
Had jij er ook al last van toen je naar buiten stapte?? Het is gewoon vies benauwd. En het onweer, laat maar nog ff wachten voor hier.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

squirrel41

In Gouda nu zwaarbewolkt, 22 gr en helaas om 10.00 noordwesten wind geworden >:(,
om 11.00 komt de zon flink door  8)en hopelijk nog kans op onweersbuien vanavond ::)
of anders veel regen. ::)

Joep

Noodweer in Oost Gelderland 35-40 mm in 1 uur
De aangekondigde onweersbuien trekken woensdagochtend het zuiden van Nederland binnen. Het KNMI waarschuwt op zijn website voor enkele onweersbuien in de provincies Limburg, Noord-Brabant en Gelderland.

Volgens het KNMI kunnen de buien plaatselijk voor veel regen en hagel zorgen. De ANWB waarschuwt automobilisten voor plotselinge buien en roept weggebruikers om onderweg 'goed hun verstand te gebruiken'.

Stroomuitval
Volgens meteoroloog Hans Roozen van WeerOnline gaat het om een flink aantal buien dat gedurende de dag over het midden en oosten van Nederland trekt. 'Er vallen nu al hagelstenen van 3 tot 5 centimeter groot. Die kunnen aardig wat schade veroorzaken aan planten en auto's', zei Roozen. Volgens Weerplaza pakken de buien zwaar uit boven Gelderland en het oosten van Brabant. Door blikseminslag valt de stroom plaatselijk uit in het oosten van het land.

Buien
De thermometer zal op sommige plaatsen pieken op 33 tot 35 graden, maar het onrustige zomerweer houdt het grootste deel van de dag aan, voorspelt WeerOnline. 'We verwachten dat het midden en oosten van het land nog het grootste deel van de dag met dit weer te maken houdt. De intensiteit van de buien neemt voorlopig niet af.' Tussen 8 en 9 uur is er lokaal 35 tot 40 milimeter regen gevallen in Oost-Gelderland, meldt Weerplaza.

Zowel de website als de app van Buienradar werden in de loop van de ochtend zo druk bezocht dat het lang kon duren voordat de buienradar geladen werd. Dat meldde Buienradar via Twitter.

Regenradar
Voor diegenen die buitenactiviteiten op de planning hebben staan is het raadzaam om de regenradar goed in de gaten te houden.


Henk1976

Citaat van: arjanbruggink op wo 19 jun 2013 - 10:23
Had jij er ook al last van toen je naar buiten stapte?? Het is gewoon vies benauwd. En het onweer, laat maar nog ff wachten voor hier.

Liep tegen een muur op inderdaad  :o Maar dat onweer wil ik graag vanavond hebben. Heb een verlofverzoek ingediend (hoop dat deze gehonoreerd wordt) zodat ik in ieder geval op tijd thuis ben. Maar de hagelstenen van 3-5 cm mogen van mij elders vallen. Heb net een nieuwe auto namelijk

Joep

Citaat van: Joep op wo 19 jun 2013 - 10:29
Noodweer in Oost Gelderland 35-40 mm in 1 uur

De aangekondigde onweersbuien trekken woensdagochtend het zuiden van Nederland binnen. Het KNMI waarschuwt op zijn website voor enkele onweersbuien in de provincies Limburg, Noord-Brabant en Gelderland.

Volgens het KNMI kunnen de buien plaatselijk voor veel regen en hagel zorgen. De ANWB waarschuwt automobilisten voor plotselinge buien en roept weggebruikers om onderweg 'goed hun verstand te gebruiken'.

Stroomuitval
Volgens meteoroloog Hans Roozen van WeerOnline gaat het om een flink aantal buien dat gedurende de dag over het midden en oosten van Nederland trekt. 'Er vallen nu al hagelstenen van 3 tot 5 centimeter groot. Die kunnen aardig wat schade veroorzaken aan planten en auto's', zei Roozen. Volgens Weerplaza pakken de buien zwaar uit boven Gelderland en het oosten van Brabant. Door blikseminslag valt de stroom plaatselijk uit in het oosten van het land.

Buien
De thermometer zal op sommige plaatsen pieken op 33 tot 35 graden, maar het onrustige zomerweer houdt het grootste deel van de dag aan, voorspelt WeerOnline. 'We verwachten dat het midden en oosten van het land nog het grootste deel van de dag met dit weer te maken houdt. De intensiteit van de buien neemt voorlopig niet af.' Tussen 8 en 9 uur is er lokaal 35 tot 40 milimeter regen gevallen in Oost-Gelderland, meldt Weerplaza.

Zowel de website als de app van Buienradar werden in de loop van de ochtend zo druk bezocht dat het lang kon duren voordat de buienradar geladen werd. Dat meldde Buienradar via Twitter.

Regenradar
Voor diegenen die buitenactiviteiten op de planning hebben staan is het raadzaam om de regenradar goed in de gaten te houden.

Johann

UKMO-NX zat er dus gisteravond goed op.
Voor vanavond (later op de avond of middernacht) van zuidwesten uit nieuwe zware complexen (kans MCS). Andere "hotspot" NW Dld en mogelijk NO van het land ! Potentieel gevaarlijke situatie: wateroverlast, hagel en zeer zware windstoten
Verder nowcasten vanmiddag -avond !

squirrel41

1e onweersfoto vandaag in de Achterhoek staat al op Nufoto  ::)
van fotograaf Moreeke

http://www.nufoto.nl/fotos/366876/onweer-in-de-achterhoek.html

Jan van Ooijen

Sounding De Bilt hagel in cm: 5.81 | 4.99 | 6.74 

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 19 jun 2013 - 10:45
Sounding De Bilt hagel in cm: 5.81 | 4.99 | 6.74 



Dat zijn joekels..... Dan zijn je tuinplantjes wel overleden en je auto heeft een mooi bobbeldak

Edwin

Citaat van: Johann op wo 19 jun 2013 - 10:39
UKMO-NX zat er dus gisteravond goed op.
Voor vanavond (later op de avond of middernacht) van zuidwesten uit nieuwe zware complexen (kans MCS). Andere "hotspot" NW Dld en mogelijk NO van het land ! Potentieel gevaarlijke situatie: wateroverlast, hagel en zeer zware windstoten
Verder nowcasten vanmiddag -avond !

Hoop iets oostelijker :) woon in het westelijke deel van de achterhoek, al lijkt er wel wat over te komen zo te zien...
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal