Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224505 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ron12

in nijmegen wordt binnen een half uur noodweer verwacht bron omroep gelderland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Eifel

Citaat van: ron12 op wo 19 jun 2013 - 08:51
in nijmegen wordt binnen een half uur noodweer verwacht bron omroep gelderland
Dat zal wel mee vallen denk ik zo  ::)

T-inus

Citaat van: jornonweer op wo 19 jun 2013 - 06:06
mwa is toch al sterk aan het afzwakken hoor

U zei? ;)

Ben benieuwd hoe snel het weer allemaal op gaat warmen, word spannend vanavond!
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Jeroen15

Dit is hopelijk alleen nog maar een opwarmertje voor vanavond hopelijk :)

Arend

Citaat van: Lightning_Glenn op wo 19 jun 2013 - 08:48
Gaat dit onweer/regen het verknallen voor vanavond?
Zullen de tropische tempraturen wel gehaald worden?
Of maak ik me zorgen om niks en is dit gewoon het voorspel?
???

Zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt. Alle output van de modellen is/was dus waardeloos. Gewoon afwachten maar. Momenteel in ieder geval genieten van prachtige structuren.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jeroen15

Beetje extra water voor de tuin is ook prettig en hopelijk komt er ook iets meer vocht in de lucht

Eifel

Citaat van: Arend op wo 19 jun 2013 - 08:59
Zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt. Alle output van de modellen is/was dus waardeloos. Gewoon afwachten maar. Momenteel in ieder geval genieten van prachtige structuren.  :)
Inderdaad. De temperatuur verwachting voor de kempen in België is toch ook aardig naar beneden gesteld. Gisteren werd er nog 36 graden verwacht en vandaag terug gesteld naar max 32 graden. Is bang afwachten hopelijk krijgen we vanavond een mooie show.

NewWeatherfan

Citaat van: Jeroen15 op wo 19 jun 2013 - 09:02
Beetje extra water voor de tuin is ook prettig en hopelijk komt er ook iets meer vocht in de lucht

Tuinwater ja graag!!! net mijn tuin aan het aanleggen.
Nog meer vocht!!! nee dank je!!! loopt er nu aan alle kanten al uit (kan toch niet zo goed tegen vochtige warmte ahum) :o

F.Fredje

De bui is hier voorbij. Resultaat? Mwah, dikke druppels voor een kwartier, max. 1 ontlading per min. en windstil onder de bui (helaas Nijmegen)
Ik ga me opmaken voor de warmte die de opklaring achter deze bui gaat brengen.

Even voor de goede orde: welke squall moet ik voor vandaag in de gaten houden? Is dat die van ZO naar W-Frankrijk ligt of zullen zich nog andere ontwikkelen die vnvd deze kant op kunnen komen?

Jelte

Gerommel boven de Noordzee is hoorbaar op Terschelling... Apart sfeertje zo 's ochtends vroeg al 19 graden, beetje heiïg en gerommel in de verte. Voor Terschellinger begrippen best bijzonder.

Marlieke

Dit is hier, Rijssen, in aantocht:

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Jelte

Stevige wolkenhoogtes. Zelfs tot 14 km!

Artje

Heerlijk onstabiele lucht in Twente (Nijverdal).

Nog geen gerommel maar wel een mini shelf met volgens mij een whalesmouth, misschien dat Marieke dat kan bevestigen?

zwoof

Citaat van: Marlieke op wo 19 jun 2013 - 09:21
Dit is hier, Rijssen, in aantocht:

Jaah! Ik zie hem ook live aankomen. Hopen dat ie wat verkoeling geeft. Het waait lekker nu in elk geval.   :)

Jeroen15

5 mm water net gevallen uit het buitje hier in IJzerlo

Edwin

Hier komt zo ook een hoop over. Hoop wel dat het daarna nog genoeg op zal warmen omdat het betere werk vanavond pas zou komen...
Never Stop Exploring

Thunderfreak

mensen,wat zou de beste omgeving zijn voor een chase? alles ligtklaar,en zat zelf te denken aan de omgeving venlo. zowel voor vanmiddag als vanavond

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marlieke

Citaat van: Artje op wo 19 jun 2013 - 09:27
Heerlijk onstabiele lucht in Twente (Nijverdal).

Nog geen gerommel maar wel een mini shelf met volgens mij een whalesmouth, misschien dat Marieke dat kan bevestigen?

Ondanks het feit dat ik hier al een aardig tijdje lid ben van het forum heb ik er niet zoveel verstand van, Artje.  :)

Maar toen de bui boven Rijssen hing zag ik dit:

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

NewWeatherfan

Citaat van: Thunderfreak op wo 19 jun 2013 - 09:35
mensen,wat zou de beste omgeving zijn voor een chase? alles ligtklaar,en zat zelf te denken aan de omgeving venlo. zowel voor vanmiddag als vanavond

Bij mijn schoonfamilie is het idd vaak raak, daarnaast heeft noord limburg zeer goede infrastructuur dus zou zeggen Veel Geluk!!!

Powered by EzPortal