Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224538 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stephanie

Goedemorgen!
Ik schrok even toen ik die grote buien zag, maar ik lees hier dat het allemaal wel goed gaat komen ;)
Het is hier iig al lekker plakkerig.

LeMisérable

De 00z run van GFS laat alle onstabiliteit om 0:00 vanavond verdwijnen, hmm...

En Estofex geeft een Level 2 voor het midden en oosten, en 1 voor de rest van het land, zou het dan toch?...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weatherman

Citaat van: Stephanie op wo 19 jun 2013 - 07:22
Goedemorgen!
Ik schrok even toen ik die grote buien zag, maar ik lees hier dat het allemaal wel goed gaat komen ;)
Het is hier iig al lekker plakkerig.
Vanmorgen op RTL4 ontbijt nieuws werd er verteld, later op woensdag en donderdag overdag ook nog.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

LeMisérable

Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Michaeltje1986

Heel limburg hangt ondertussen vol! :o


Weatherman

Wordt wel steeds, en steeds donkerder hier.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Michaeltje1986

Citaat van: ron12 op wo 19 jun 2013 - 07:35
Nijmegen in de vuurlinehttp://www8.buienradar.nl/radarviewer.aspx  :P rond 9 uur hier heerlijk  :P

Buienradar NOOIT vooruit kijken! :P Zo onnauwkeurig als de pest, je kan nooit voorspellen wat een bui doet, als je vooruit kijkt zie je dat de bui niet groeit na de actuele tijd.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

In dit soort situaties kun je de modellen alleen maar indicatief gebruiken. Ieder model en iedere run laat steeds een iets ander beeld zien. Huidige neerslag nergens terug te vinden in de modellen Vandaag overdag neemt met name landinwaarts de kans op een bui toe. Met temperaturen die kunnen oplopen tot 34/35 graden en convergentie onderin kan er zomaar een onweersbui ontstaan. Allemaal erg lokaal en geen dynamische complexen. Die kans wordt pas in de avond en in de nacht naar donderdag groter wanneer vanuit het zuiden een onweerscomplex nadert. Met het noordwaarts trekken moet de activiteit wel afnemen maar dat zou ook zomaar pas halverwege ons land kunnen gebeuren, zoals bv Harmonie aangeeft. Vooral alle buien geldt dat de kans op onweer daarbij groot is. Harmonie en INDECS geven aanwijzingen dat dit stevig onweer (90 % op 200 ontladingen in het oosten van 15-21 UTC) kan zijn. Niet verwonderlijk gezien de zeer hoge Cape-waarden. Ook hagel behoort tot de mogelijkheden.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kermisspin

KNMI heeft waarschuwing uitgebreid.

Volvo for life!

Dennis

Wat een kaart voor donderdag (nacht naar)




LeMisérable

Kansen dus wel licht geslonken, gisteren was Nederland echt nog totaal rood en zelfs donker rood in Limburg...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

F.Fredje

07.51 De eerste rommels bij Nuenen, net ten oosten van Eindhoven, wat gedruppel, verder nog niet veel bijzonders.
Ik hoop voor de Renault-dealer hier om de hoek, die net vijf nieuwe auto's geleverd kreeg, dat de hagel mee gaat vallen  ::)

Aan de Belgische buienradar te zien gaan we hier die rode blip overkrijgen.

Marlieke

Even ter info voor de geinteresseerden: Rijssen, Overijssel, 8.00 uur temperatuur 25,8 graden. Luchtvochtigheid 73 % Luchtdruk 1010,1. Kortom, benauwd!

Laat maar flink knallen en knetteren vanavond...  :)

edit: luchtdruk zakt erg snel en temp stijgt erg snel... luchtvochtigheid is zelfde.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Jeroen15

Het kleine onweers buitje komt nu ook hier (IJzerlo) over de grens vanuit Duitsland

BD6

Midden-Limburg dondert het al de hele ochtend. Bewolkt en nu al flink benauwd!

Tam

Zal je net zien dat het over mn hoofd komt als ik mn kleine naar school breng op de fiets  :o hij zit droog gelukkig.

Stephanie

Buienradar houdt het maar vast voor gezien :P

RdeHeus

Goedemorgen,

Even een vraagje! Dat er nu al een groot complex ontstaat,is dat een goed teken voor de rest van de dag? Betekent dit dat de "deksel"al van de pan is is :P?

ron12

even wachten nog hier in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal