Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224334 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

stratocumulus

Goed, er kan van alles gebeuren, maar als ik alle kaartjes en uitleggen hier goed intpreteer, riekt dit naar een of meerdere MCS sen, met erachteraan ook nog een keer een kf passage dus dubbel kans ik zeg kans he... Op onweer en bijverschnselen. Ik ga voor MCS en bij kf passage een squall line. Correct me if I am wrong, kan ik veel van leren .

hakkenbar

Ik kijk niet alleen naar de temperatuur,

Maar zoals je kan zien bij severeweather lijkt het helaas toch mee te gaan vallen.

http://www.severeweather.nl/verwachtingen/194-onweersverwachting-19-juni-2013

Tyshane

Citaat van: Joep op di 18 jun 2013 - 22:32
Wat betreft positie van het thermische laag en de bijbehorende vore met daarin convergentie zijn we iedere keer verschillen. Dat maakt de windverwachting enigszins onzeker maar ook het ontstaan van convectie. De neerslagpatronen van de diverse modellen komen daarom niet goed overeen en kunnen slechts indicatief gebruikt worden.

Dat stukje tekst is toch niet van Estofex?
Tevens is het een kaartje van Estofex van vandaag...

Tyshane

Gaat rap nu met de tegengestelde informatie!  :-X De scenario's schieten je om de oren... tijd om weer even afstand te nemen. ;)

Koen-IJM

Slechter krijg je pluim bijna niet. Temperaturen op LT waar we zelfs met kerst te maken mee hadden...

Weerextrem

Citaat van: stratocumulus op di 18 jun 2013 - 22:36
Goed, er kan van alles gebeuren, maar als ik alle kaartjes en uitleggen hier goed intpreteer, riekt dit naar een of meerdere MCS sen, met erachteraan ook nog een keer een kf passage dus dubbel kans ik zeg kans he... Op onweer en bijverschnselen. Ik ga voor MCS en bij kf passage een squall line. Correct me if I am wrong, kan ik veel van leren .

Correct, er zijn MCS en een MCC kansen, maar dat is nu nog niet te voorspellen... alleen kans zit er groot in met name een MCS.
in de loop van donderdag nog een forse frontaal front ( Koufront dus).

dus, het weer goed in de gaten houden. dit kan extreem gevaarlijke situaties opleveren (grote hagelkansen van 2-5 cm, hoge cap-lifted waardes, grote neerslagsommen)... maar dat is alles onder voorbehoud van de meerdere factoren,triggers,convecties enz enz.

LeMisérable

Citaat van: hakkenbar op di 18 jun 2013 - 22:36
Ik kijk niet alleen naar de temperatuur,

Maar zoals je kan zien bij severeweather lijkt het helaas toch mee te gaan vallen.

http://www.severeweather.nl/verwachtingen/194-onweersverwachting-19-juni-2013

Ik denk niet dat dat helemaal waar is, de meeste modellen berekenen aardig wat kans voor het westen en het midden, dit verslag gaat vol voor het oosten... hmm...  ???
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Arend

Citaat van: Tyshane op di 18 jun 2013 - 22:37
Dat stukje tekst is toch niet van Estofex?

Nee, komt uit de laatste guidance (Uitgifte: 18/06/2013 21.43 uur LT).  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

Citaat van: Weerextrem op di 18 jun 2013 - 22:11
oude pluim hoor!, nieuwe komt nog

en in het verkeerde topic ook nog!, want het is hier eigenlijk niet van toepassing

Pluim is wel aan de orde, temps zullen lager zijn dan eerder voorspeld.

stratocumulus

Citaat van: Weerextrem op di 18 jun 2013 - 22:42
Correct, er zijn MCS en een MCC kansen, maar dat is nu nog niet te voorspellen... alleen kans zit er groot in met name een MCS.
in de loop van donderdag nog een forse frontaal front ( Koufront dus).

dus, het weer goed in de gaten houden. dit kan extreem gevaarlijke situaties opleveren (grote hagelkansen van 2-5 cm, hoge cap-lifted waardes, grote neerslagsommen)... maar dat is alles onder voorbehoud van de meerdere factoren,triggers,convecties enz enz.

Thanks! Echt, ik leer elke dag weer nieuwe dingen hier, ik ben al vanaf mij 2e weergekmaar ben nog niet zo heel lang pas echt begonnen met interpreteren van eea, vooral ook onweerssituaties :)

Tyshane

Citaat van: Arend op di 18 jun 2013 - 22:43
Nee, komt uit de laatste guidance (Uitgifte: 18/06/2013 21.43 uur LT).  ;)

Thanx, maar de combi snapte ik niet, en dan staat er ook nog een andere naam bij, verwarrend... ;)


Citaat van: stratocumulus op di 18 jun 2013 - 22:45
Thanks! Echt, ik leer elke dag weer nieuwe dingen hier, ik ben al vanaf mij 2e weergekmaar ben nog niet zo heel lang pas echt begonnen met interpreteren van eea, vooral ook onweerssituaties :)

Dan zit je hier wel op je plek! :)


Citaat van: Koen-IJM op di 18 jun 2013 - 22:41
Slechter krijg je pluim bijna niet. Temperaturen op LT waar we zelfs met kerst te maken mee hadden...

Aj, dit wil ik helemaal niet zien. Raar inderdaad als je de temperatuur zo bekijkt vergeleken met kerst. Dat scheel twee jassen, een shirt en een stuk huid. Brrr...  :-[ Moet er niet aan denken, ben nu helemaal in de zomerstemming.

stratocumulus

Yep!

En dat is het fijne van deze site. We zijn allemaal geinteressee in het wer, maar wat je kennisniveau ook is, er is hier altijd respect voor elkaar en elkaars mening. En daarom is dit de beste site, want zulke enorme kennis bij elkaar plus dat respect en geduld heb je echt niet overal. Maar goed, weer on-topic  :P

pyro

Poeh, wel mega tegenstrijdig al die berichten. Ik ben wel benieuwd naar wat Jan z,n visie op morgen is.
Ik ben al tevree met wat onweer in het midden van het land :) Dit jaar is het mn persoonlijke missie om bliksem op 800 frames per seconde te filmen. Morgen m'n eerste poging! :)

Tyshane

Citaat van: pyro op di 18 jun 2013 - 22:59
Poeh, wel mega tegenstrijdig al die berichten. Ik ben wel benieuwd naar wat Jan z,n visie op morgen is.
Ik ben al tevree met wat onweer in het midden van het land :) Dit jaar is het mn persoonlijke missie om bliksem op 800 frames per seconde te filmen. Morgen m'n eerste poging! :)

Dat zo mooi zijn, ik ben wederom benieuwd!


Citaat van: Sven op di 18 jun 2013 - 22:52
Gelieve een post aan te passen ipv 3 keer een nieuwe post voor een reply.

Dan moet die knop het wel doen natuurlijk!

pyro

Onder welke #hashtag gaan we chasers elkaar morgen via twitter informeren? Gewoon weer #stcnl ?

Diem

Apart dat het 12-24 uur van tevoren nog zó onzeker is allemaal. Het kan nog alle kanten op.
Dat maakt het ook wel weer spannend natuurlijk. Ben erg benieuwd hoe het morgen uit gaat pakken.

Tyshane

Citaat van: Diem op di 18 jun 2013 - 23:10
Apart dat het 12-24 uur van tevoren nog zó onzeker is allemaal. Het kan nog alle kanten op.
Dat maakt het ook wel weer spannend natuurlijk. Ben erg benieuwd hoe het morgen uit gaat pakken.

Ik vind dat met dit type weer niet zo apart, timing is het toverwoord.

Kres

Citaat van: pyro op di 18 jun 2013 - 22:59
Poeh, wel mega tegenstrijdig al die berichten. Ik ben wel benieuwd naar wat Jan z,n visie op morgen is.
Ik ben al tevree met wat onweer in het midden van het land :) Dit jaar is het mn persoonlijke missie om bliksem op 800 frames per seconde te filmen. Morgen m'n eerste poging! :)

+1
Nog steeds Doorn?

PatrickM

Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen/uitpakken.. Morgen lekker nowcasten en hopen op onweer :)

Sven

Citaat van: Tyshane op di 18 jun 2013 - 23:02
Dat zo mooi zijn, ik ben wederom benieuwd!


Dan moet die knop het wel doen natuurlijk!

Je hebt toch de posts aangepast naar "delete dan" dan werkt de knop toch ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal