Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224497 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jones

Zon schijnt hier een 20 min en de temperatuur is al opgelopen van 20 naar 24 graden :) overigens weer een mooie voorraad onweer in Frankrijk dat onze richting uitkomt

Marsel

Citaat van: Ramon Oost op ma 17 jun 2013 - 16:48
De onweersbuien die over het Limburg trokken hebben hun activiteit inmiddels verloren. Dit heeft te maken met een droger en stabieler wordende opbouw van de atmosfeer naarmate je verder naar het noordoosten gaat. In Frankrijk en België blijft er achter het WF (warmte front) kans op een onweersbui op middelbaar niveau waarbij gezien de diepe onstabiliteit ook kans is op hagel. Deze buien kunnen in de avond geadvecteerd worden naar onze omgeving maar verliezen waarschijnlijk dan ook hun activiteit. Toppen van de buien in België en Frankrijk gezien de onderstaande progtemp van Trappes/Parijs (Frankrijk) maximaal 10-12km.

Achter het Warmte front trouwens nu flinke opklaringen waardoor de temperatuur nog even flink op kan lopen. Zo is het in Woensdrecht momenteel al tegen de 25 graden tegenover 20-22 onder de hoge bewolking en de buien in Limburg.
Klopt als een bus.
De getoonde temp is echter geen prog, maar een actuele temp. Komt geen modeldata aan te pas, dit is een ballon geweest.
Heel waardevol overigens en mooi om te zien hoe onstabiel de midlevels zijn momenteel.

david_meyer25

Waarschijnlijk stond mijn spul verkeerd hij zakt nu naar de 25 graden toe.

Weatherman

Citaat van: david_meyer25 op ma 17 jun 2013 - 17:13
Waarschijnlijk stond mijn spul verkeerd hij zakt nu naar de 25 graden toe.
Bij mij is (puur op gevoel) de temperatuur rap gestegen sinds de regen voorbij was.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

studio dewolf

Rond 14 uur waren er enkele zwakke donders.

Ramon Oost

Citaat van: Marsel op ma 17 jun 2013 - 17:12
Klopt als een bus.
De getoonde temp is echter geen prog, maar een actuele temp. Komt geen modeldata aan te pas, dit is een ballon geweest.
Heel waardevol overigens en mooi om te zien hoe onstabiel de midlevels zijn momenteel.

Oh ja foutje, Prog. staat natuurlijk voor prognose. :)

jorentje1997

Nieuwe run ziet er niet slecht uit voor woensdag :)


TaL

Nice neerslagsignaal hier in het westen
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

david_meyer25



Dit is mijn zicht op de lucht.

Pascal Soomers

Als dit uitkomt woensdagavond/donderdagnacht.. Ben ik een halfjaar niet meer aanspreekbaar.
When a supercell arrives, you must be prepared.

ron12

sterkte woensdag  :-X zo komt het weer op tv duitsland 3 wdr effe kijken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Citaat van: Pascal Soomers op ma 17 jun 2013 - 19:15
Als dit uitkomt woensdagavond/donderdagnacht.. Ben ik een halfjaar niet meer aanspreekbaar.
Ik ook niet maar dat komt dan omdat wij  hier allemaal dood zijn!  :o

ron12

Allemaal maar zo,n hond aanschaffen om onweer in nederland te krijgen http://www.nozzman.nl/wp/wp-content/uploads/2009/06/421-bliksemgeleidehond.gif je moet toch wat doen om hier te laten onweren  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Zijn de kansen voor woensdag nog steeds goed voor onweer ?

EDIT:
Hier lees ik in ieder geval van wel.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/35+graden%2c+kans+op+hittestress/1696
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

peter 76

Citaat van: Pascal Soomers op ma 17 jun 2013 - 19:15
Als dit uitkomt woensdagavond/donderdagnacht.. Ben ik een halfjaar niet meer aanspreekbaar.
Daar waar die 49 staat woon ik :P ;) 8)

Thunderfreak

op het forum nog weinig mensen? normaal loopt het al storm

verder kwa neerslagsignalen,nog geen pijl aan vast te knopen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Sven

Citaat van: Thunderfreak op ma 17 jun 2013 - 20:48
op het forum nog weinig mensen? normaal loopt het al storm

verder kwa neerslagsignalen,nog geen pijl aan vast te knopen.

Vind het erg jammer dat er vanavond niks wil komen, maar ik point me kansen in voor Woensdag :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

stratocumulus

Nou, het weer kent allerlei verrassingen, straks komt het ineens ergens tot onweer, wie weet! :)

Oxize

ik hou me wijselijk stil  ;)
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Diem

Citaat van: Oxize op ma 17 jun 2013 - 21:14
ik hou me wijselijk stil  ;)
Haha ik ook, nog even rustig afwachten. Het ziet er in ieder geval goed uit 8)
Als het eenmaal los gaat, zal het hier wel een stuk drukker zijn :P

Powered by EzPortal