Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 224368 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jens

das goed,vroeger dan verwacht dus betere timing
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

deventer

Misschien kunnen we dan i  het oosten ook nog wat meegenieten van wat onweer ;)
Hier nog steeds droog al neemt de wind wat aan
Geen zon meer maar bewolking

david_meyer25

Hier in gouda gaat het ook harder waaien.

ron12

foto uit nijmegen zojuist gemaakt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

david_meyer25

En de zon schijnt nog hier

SniperEye

Niets spectaculairs geweest zoals verwacht. Gewoon doorlopen mensen. Woensdag pas echt goede kansen zoals het er nu naar uit ziet.

a.veenstra

Hier in Drachten/friesland ook bewolkt en vies benauwd.  8)

SniperEye

Volgens mij moet ik enkele van mijn woorden terugnemen. Er is nog steeds potentieel gevaar :)

Marsel

Citaat van: SniperEye op ma 17 jun 2013 - 16:17
Volgens mij moet ik enkele van mijn woorden terugnemen. Er is nog steeds potentieel gevaar :)

Je hebt gelijk. De hele avond en nacht kan het lokaal tot een pittige onweersbui komen. Tijd en locatie is in geval van elevated buien ondoenlijk.

Wat had het mooi geweest als we net als in westelijk FR wél forcering op de midlevels hadden gehad. Dan hadden we 3 mooie dagen gehad :). Nu lijkt alleen woensdag dynamisch gesteund te worden (toenemend cyclonaal op hoogte) met dan waarschijnlijk volledige benutting van de onstabiliteit.

Voor vandaag loopt het geheel in principe volgens plan. Het MCS liep alleen even te ver naar het oosten. Maar verder nog geen man/vrouw over boord.

ThaGhostNL

Meediscussiëren over de warmte en het te verwachten zware onweer? Kom dan eens langs op onze gezellige chat www.topshelfmeteo.nl/chat
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Weerfreak 1337

Warmtefront achter de rug, lichte opklaringen en een zeer rap stijgende temperatuur. Tijd voor een fikse onweersbui :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tallrunner

Hopen dat het van woensdag op donderdag flink los gaat. Ik heb dan nachtdienst en een mooie lichtshow zou zeer welkom zijn! Dashcam maar meenemen! :D

SniperEye

Citaat van: Marsel op ma 17 jun 2013 - 16:22
Je hebt gelijk. De hele avond en nacht kan het lokaal tot een pittige onweersbui komen. Tijd en locatie is in geval van elevated buien ondoenlijk.

Wat had het mooi geweest als we net als in westelijk FR wél forcering op de midlevels hadden gehad. Dan hadden we 3 mooie dagen gehad :). Nu lijkt alleen woensdag dynamisch gesteund te worden (toenemend cyclonaal op hoogte) met dan waarschijnlijk volledige benutting van de onstabiliteit.

Voor vandaag loopt het geheel in principe volgens plan. Het MCS liep alleen even te ver naar het oosten. Maar verder nog geen man/vrouw over boord.

Yep, van te voren was al redelijk bekend dat woensdag het meest interessant zou zijn. Desondanks lieten we deze kans niet onbenut om kritisch te bekijken en te volgen.

Woensdag kan ik helaas niet heel ver gaan chasen vanwege verplichtingen in de avond.

Nieuwveen10

Laten we alles opsparen voor woensdag  :). De voorpret is nu al leuk!

Ramon Oost

De onweersbuien die over het Limburg trokken hebben hun activiteit inmiddels verloren. Dit heeft te maken met een droger en stabieler wordende opbouw van de atmosfeer naarmate je verder naar het noordoosten gaat. In Frankrijk en België blijft er achter het WF (warmte front) kans op een onweersbui op middelbaar niveau waarbij gezien de diepe onstabiliteit ook kans is op hagel. Deze buien kunnen in de avond geadvecteerd worden naar onze omgeving maar verliezen waarschijnlijk dan ook hun activiteit. Toppen van de buien in België en Frankrijk gezien de onderstaande progtemp van Trappes/Parijs (Frankrijk) maximaal 10-12km.

Achter het Warmte front trouwens nu flinke opklaringen waardoor de temperatuur nog even flink op kan lopen. Zo is het in Woensdrecht momenteel al tegen de 25 graden tegenover 20-22 onder de hoge bewolking en de buien in Limburg.

Progtemp Trappes 12UTC vanmiddag

david_meyer25

Volgens mijn Weerstation is het nu in Gouda 31.2 graden en 34% luchtvochtigheid

vlerk

Citaat van: david_meyer25 op ma 17 jun 2013 - 16:49
Volgens mijn Weerstation is het nu in Gouda 31.2 graden en 34% luchtvochtigheid

Pal in de zon! :-)

Lightning_Glenn

Lijkt me sterk David :)
http://www.weerzoetermeer.nl
meldt 23.3 en een luchtvochtigheid van 57% op dit moment
en dat is niet zo heel ver van Gouda vandaan.

david_meyer25

De temperatuur daalt nu weer bij mij.

Powered by EzPortal