Onweerskansen 17 - 20 juni

Topic gezien door 222161 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, za 15 jun 2013 - 21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries

Citaat van: Ries op vr 21 jun 2013 - 07:25
Drijfnatte boel hier!
edit 7.40u: regent hier nou al 10 minuten pijpestelen, zoooo hard jonge  :o
met als resultaat een drijfnatte keuken met centimeter water op 't laminaat... boel is door wasmachine-afvoer naar boven geƫxplodeerd; hele keuken d'r onder... Nu, anderhalf uur later en veel gezweet, wel weer schoon...afwachten hoe 't laminaat gaat bollen, foto's voor eventuele verzekering zijn gemaakt...

Jur

Citaat van: Ries op vr 21 jun 2013 - 09:29
met als resultaat een drijfnatte keuken met centimeter water op 't laminaat... boel is door wasmachine-afvoer naar boven geƫxplodeerd; hele keuken d'r onder... Nu, anderhalf uur later en veel gezweet, wel weer schoon...afwachten hoe 't laminaat gaat bollen, foto's voor eventuele verzekering zijn gemaakt...

Meh, succes ermee...

Reutel

Citaat van: Serge op vr 21 jun 2013 - 00:10
Ja was er wel hou jullie in de gaten :P, moest ff vader worden tussendoor en dat kost heul veul tijd

Gefeliciteerd Serge, geniet er van!  :D

hussel

En toen was het ineens weer stil! Onweders voorbij :)

hj32

Citaat van: ron12 op vr 21 jun 2013 - 09:06
Meer dan een half miljoen bliksems in Europa de laatste 2 dagen  ;) Effe naar beneden scrollen

Wat een geweldig resultaat, aldus moeder aarde...ik heb een persoonlijk record! :P #inlevingsvermogen

Serge

@ marlieke een jongetje " Tieme"
Waar is mijn cape

Serge

Dacht kan nu wel onweerskansen zijn toch voorbij :P
Waar is mijn cape

Marlieke

Wat een prachtig kereltje Serge! Geniet ervan!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Channiej

Ahhh Serge super!!! Mooi mannetje. Gefeliciteerd!!! Alles goed verlopen?

O.T. Nou dat waren een paar spannende dagen. Voor de een viel het tegen, voor de ander mee. Zomer is net pas begonnen en er zullen nog vele topics/kansen komen.
Al lijkt het er voor voorlopig even niet in te zitten...

Sabrina_83

Komt uit de meelees-stand en gaat hier ook voor de 1e keer reageren.... ???

Bedankt allen voor de toffe sfeer de afgelopen dagen, die ik vanuit de meelees modus heb mogen meekrijgen! Het waren spannende dagen en gisteravond heb ik in `s-Heerenhoek ( zeeland ) mogen genieten van een actief buitje wat hier over kwam. De voorpret en de spanning van wel/ niet, alles was even tof!

@ Serge; Gefeliciteerd met je mooie zoon! Hij is prachtig!

hj32

Van harte met de kleine @ serge :)

ron12

@ serge,Dit is toch mooier dan onweer,het wordt vast een weerfanaat  ;) geniet ervan
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mike25

Serge, Van harte met de kleine  ;)




Ik neem aan dat het voor dis time door de vingers word gezien toch offtopic ;D

Marsel

Zo, dat was 'm dan. De onweersvierdaagse.
Nu de rust wedergekeerd is kunnen we even terugkijken.
Ik heb persoonlijk genoten van de zomerse sfeer buiten, de onstabiele luchten, de voorpret en uiteraard het wederzijds respect en onderlinge omgang tussen de leden hier op het forum. Dat laatste bleef zelfs gehandhaafd ondanks de soms tegenvallende resultaten.

Heel duidelijk zichtbaar was bovendien hoe onontbeerlijk een goede trigger is. Onder anticyclonaal regime zul je simpelweg van onderaf de boel moeten initieren aangezien dat van bovenaf niet lukt. Dat kan dan via thermische wegen (advecties of gewoon dagelijkse gang) of door middel van convergentielijnen of fronten.
Op alle dagen ontbrak een stevige trigger en zorgde de aanwezige hoogterug voor deactivatie van de imposante MCS'en die in gebieden ontstonden waar wel dynamische forcering aanwezig was.
Alleen gisteravond hadden we een tweetal triggers maar was de meest onstabiele luchtmassa alweer richting DU verdwenen.

Leerzaam, zowel voor amateurs als de profs.
Bovendien, voor een ieder die het aangaat, bekijk de output van de modellen eens met een minder roze bril en ga te raden hoe die output ongeveer tot stand komt. Waarden op kaartjes zijn niet zaligmakend, dat hebben we vaker gezien. Daarbij is het ook van belang of convectie vanaf de grond gevoed gaat worden of vanaf de midlevels.
Het zijn hele basic dingen, maar ze kunnen het verschil maken tussen het wel of niet slagen van een verwachting.

Tyshane

Ok en nu weer ontopic graag... ;) (Leuke foto van Tieme!) ;D

Saaie dag vandaag, grijs en fris, vergeleken met de vorige dagen dan. Gisteren nog heerlijk onweer meegemaakt, mooi wat spektakel en pittige donderslagen. Dit is echt zo'n bijkomdagje, met de logische grijze en frisse nazooi. Twee dagen prima, maar daarna wil ik graag weer zomer.


SniperEye

Thanks Marsel. Het was weer even gedane kennis van vorige seizoenen ophalen. Doordat het seizoensgebonden is is het niet allemaal te onthouden.

Achteraf constateer ik dat met name woensdag bij nader inzien te onzeker was om te gaan chasen. Ik ben weliswaar eerder van kantoor vertrokken maar een chase op het laatste moment afgeblazen. Rationeel gezien was een chase wellicht wat overdreven en was een chase op donderdag veel verstandiger geweest. Achteraf is altijd makkelijk brallen :)

Ik wil iedereen danken voor deze leerzame casus!

Weatherman

het mocht er deze week hier niet van komen helaas, dus op naar de volgende kans, zomer duurt gelukkig nog even. hahaha :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Inderdaad Marsel, we zijn weer een mooie flop rijker. Wederom liep het op niks uit voor het westen, mag hopen dat die zee niet teveel afkoelt, want daar moet het hem in zitten, koude zeewind, welke de opwarming en dus onstabiliteit blokkeert. Wil zoveel zeggen maar goed, heeft allemaal geen zin aangezien je het weer toch niet kan veranderen. Hopenlijk staat er spoedig weer een mooi kansen topic online, al zie ik dat de komende weken niet gebeuren. Terug naar de herfst jeejh!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

Citaat van: Sven op vr 21 jun 2013 - 16:09
Inderdaad Marsel, we zijn weer een mooie flop rijker. Wederom liep het op niks uit voor het westen, mag hopen dat die zee niet teveel afkoelt, want daar moet het hem in zitten, koude zeewind, welke de opwarming en dus onstabiliteit blokkeert. Wil zoveel zeggen maar goed, heeft allemaal geen zin aangezien je het weer toch niet kan veranderen. Hopenlijk staat er spoedig weer een mooi kansen topic online, al zie ik dat de komende weken niet gebeuren. Terug naar de herfst jeejh!
Redelijk top of de flops ja de laatste dagen.
Al moet ik wel zeggen dat er al van tevoren aangegeven was dat we maandag en dinsdag niet te veel moesten verwachten. Ja, mogelijk een paar elevated onweders, maar daar was het dan mee bekeken.
Echte flops vond ik woensdag en donderdag. Die twee dagen hadden veel mooier kunnen zijn als de details net iets anders waren geweest.
Ik was gisteravond al bijna tevreden toen ik zo tegen het eind van de avond met enige regelmaat weerlicht heb gezien. Dat zegt al voldoende over dit triestige (on)weerjaar.
Voordat we de volgende keer weer eens diep de warme lucht induiken zitten we alweer in juli. Tja, en dan gaat de tijd toch ineens heel erg snel en moet dit jaar toch met een paar hele zware situaties komen om het 'tekort' weg te werken.

Powered by EzPortal