Passagier filmt zandstorm vanuit vliegtuig

Topic gezien door 1612 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 15 mei 2013 - 11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Passagier filmt zandstorm vanuit vliegtuig

Een passagier van een binnenvlucht in Saoedi-Arabië schoot met zijn mobieltje indrukwekkende beelden van een zandstorm. Akelig wordt het pas écht wanner het vliegtuig zelf door de storm vliegt en er paniek uitbreekt bij de mensen aan boord. Het vliegtuig en de passagiers kwamen gelukkig ongeschonden uit het avontuur.




Op zijn weg van de hoofdstad Riyadh naar Rafha in het noord-oosten van Saoedi-Arabië, kruiste het toestel een indrukwekkende zandstorm. Een unieke gelegenheid om het natuurfenomeen te filmen, dacht een van de passagiers. Dat leverde impressionante beelden op, maar al snel breekt er lichte paniek uit aan boord wanneer het toestel de storm dwarst. Je hoort als het ware het zand over de romp knarsen. Het avontuur liep goed af. De vlucht liep enkel een lichte vertraging op. Bemanning en passagiers kunnen hun bijzondere wedervaren gelukkig nog navertellen.

Hln
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Bizar... Ik heb al een hekel aan vliegen, maar dit is echt niet tof!

GekkeLeo

Zou niet graag willen ruilen. En lijkt me niet echt gezond voor de motoren te zijn.

dondertje127

Dat moet echt doodeng zijn. Ik heb in 2003 voor het eerst de stoute schoenen aangedaan en gevlogen, vóór die tijd durfde ik niet te vliegen uit angst voor ongelukken of neerstorten. Als ik in dat vliegtuig zou zitten zou ik het ook in m'n broek gedaan hebben niet wetend of dat wel of niet goed zou aflopen. Je ziet immers niets, je denkt aan de motoren en in de cockpit hebben ze alleen de radar nog.
Ongelooflijk ook dat zo'n zandstorm zo hoog gaat. En hoe snel ook, want een vliegtuig gaat toch zo'n 900 km p/h en dat zand haalt ze in supertempo in.

Maargoed, ben blij dat het met dit vliegtuig en de mensen vooral goed is afgelopen.

Powered by EzPortal