11 jaar chasen, 100+ foto's

Topic gezien door 3744 bezoekers
Gestart door Vortex, di 14 mei 2013 - 12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vortex

Niet hier, maar op mijn google+ account:

https://plus.google.com/photos/109210061029583643688/albums/5877532127413941361?authkey=CMqQ0YmJ9oiYFQ

Ik heb gekozen voor buien/convectie/optics gerelateerde foto's. Foto's van poollicht, verduisteringen, sterrenhemels en nevels staan er bewust niet tussen.
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Jan van Ooijen

Prachtig, even op mijn gemak gaan kijken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Hele mooie serie. Echt het bekijken waard.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Nickname

Wauw! Wat een platen allemaal zeg  :P

Enne, bedankt voor de Helioswatch, werkt perfect en superhandig!

Vortex

Graag gedaan, vind hem zelf ook erg handig. eens kijken of er nog wat X flares komen als die vlek naar de aarde gericht is :)
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Energizer85

Complimenten! Prachtige foto's! 

Nickname

Citaat van: Vortex op di 14 mei 2013 - 13:44
Graag gedaan, vind hem zelf ook erg handig. eens kijken of er nog wat X flares komen als die vlek naar de aarde gericht is :)

Ik hoop het, maar het zal niet de eerste keer zijn deze cyclus dat de activiteit eruit is zodra deze gunstig voor ons ligt. En dan nog die bewolking...
Maar het zal toch zeker een keer gaan gebeuren :)

studio dewolf

11 jaar lang is echt knap  8) Ik chase sinds 17 juli 2004 dus bijna 9 jaren chasen  ::) Ik zie dat je hebt ook foto's genomen van 17 juli 2004  ;D Een dag die ik zal nooit vergeten ;D 1 oktober 2006 herinner ik nog. Er was een windhoos van F1 in s'Gravenbrakel (Wallonië). Wel leuk van stormchasing in VS  :D Was je alleen of samen met ervaren stormchaser? 2 juli 2008 herinner ik ook nog. De bliksem sloeg op de schoorsteen 50 m ver van mij terwijl ik filmde. Het was dichtste bliksem die ik heb ooit gefilmd. Wat is jouw dichtste bliksem die je hebt ooit gefilmd? Die elliptische bliksem van 1 juni 2011 is echt raar  :o

Het zijn echt prachtige foto's!!!

Giso84

Zeer mooie serie foto's !!
Hoop dat je nog vele jaren doorgaat en hét weer vast gaat leggen op zijn mooist  8)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

GekkeLeo

Schitterende foto's zeg! Heb echt genoten :)

Peetwaa

For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

Ramon Oost


Lightning_Glenn

Super foto's, ik heb genoten  8)

Vortex

Iedereen bedankt voor de complimenten! :)

Citaat van: studio dewolf op di 14 mei 2013 - 16:03Was je alleen of samen met ervaren stormchaser? ... Wat is jouw dichtste bliksem die je hebt ooit gefilmd? Die elliptische bliksem van 1 juni 2011 is echt raar

Ik ben twee keer met Cloud9 wezen chasen, een van de oudste chase tours. Je gaat dan met 4 begeleiders 2 weken op pad. Alles wordt voor je geregeld (zelf zorgen dat je op tijd op het vliegveld van Oklahoma bent). Inmiddels zou ik het ook wel zelf aandurven, maar aangezien volgend jaar mijn vrouw mee gaat heb ik toch weer voor Cloud9 gekozen.

Bliksem op film en foto heb ik nooit extreem dichtbij gehad. Wel een keer een inslag op een meter of 30 mee gemaakt. Dat was ook in Amerika. We waren al in het motel en hingen hingen nog met een paar man op het balkon voor mijn kamer. We zagen wat weerlicht. Een van de guides keek op de radar en zei: 'Nah, it's just a shitty storm.' 1 seconde later sloeg het in op het gebouw aan de andere kant van de parkeerplaats voor mijn kamer.

Toen ik die bliksem foto voor het eerst plaatste geloofde niemand dat hij echt was. Photoshop... totdat ik dezelfde bliksem op 3 of 4 andere foto's van medechasers kon laten zien. (En toen werd nog beweerd dat het met een zaklamp gedaan is).
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Glennb

Heb er even de tijd voor genomen. Kan niet anders zeggen dan : PRACHTIG. Mijn complimenten!  ;D
Groet,
Glenn

Graphicnizor

nou mijn +1 heb je, prachtig zeg! wow!

studio dewolf

Tja, er was veel discussie over valsheid van bliksemfoto's  :-\ Maar bij video bevat meer betrouwbaarheid want je kunt moeilijk perfecte special effects maken op een video dan op een foto. Is de stormchase niet te duur? Ik heb gehoord dat rond 3000 euro exclusief vliegtickets.

Vortex

Klopt, erg duur. Cloud9 kost 2900 dollar voor twee weken (als je een motel kamer deelt is het 250 per persoon minder). Dat is voor het afhalen en brengen van/naar het vliegveld, twee weken rondrijden, en twee weken overnachtingen.

Vliegreis en eten komen daar dus nog bij en nog wat andere kosten (je moet in NL of BE ook op het vliegveld zien te komen, ESTA waiver om de VS in te mogen kost een paar tientjes (is wel 2 jaar geldig), de 2e keer heb ik een USB dongle gehuurd voor mobiel internet vond ik echt onmisbaar. Cloud9 heeft wel WiFi in de bus, maar dat werkt niet altijd even goed.

Tja, als kinderloze tweeverdieners hebben gelukkig wat ruimte om te sparen voor dit soort dingen :P
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Mikal

Aardig prijsje maar denk ik toch waard.. Geweldige foto's!

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal