Onweerskansen 7 en 8 mei

Topic gezien door 62197 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 06 mei 2013 - 09:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Hier in Arnhem-De Laar regent het lekker nu. Straten zijn nat.

matthijs1994

Ben heel benieuwt wat het nog wordt vandaag. Maybe nog wat buien, anders niks meer.

stormoutlook

hier maar een paar druppels gehad en 1 klap onweer maar dat was het!

matthijs1994

In Zwolle zitten we op 10 spetters na nog op helemaal niks. Kortom, mag nog wel komen.

Diem

Citaat van: dondertje127 op di 07 mei 2013 - 17:05
Hier in Arnhem-De Laar regent het lekker nu. Straten zijn nat.
Pics or it didn't happen :P ;)
-----
Op de radar ziet het er nu allemaal wat rustiger uit. Misschien dat er nog iets komt, zou leuk zijn.
In ieder geval onweer gehad hier, had ik niet verwacht :)

ron12

En de hoofdprijs gaat voor vandaag gaat naar Belgie tot nu toe althans http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=nl&subpage_0=13
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

Citaat van: ron12 op di 07 mei 2013 - 17:24
En de hoofdprijs gaat voor vandaag gaat naar Belgie tot nu toe althans http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=nl&subpage_0=13

jup en dan ook nog in de regio's waar het kmi het minste verwachte..
Danger is real, fear is a choice.

Dennis


jorentje1997

Citaat van: ron12 op di 07 mei 2013 - 17:24
En de hoofdprijs gaat voor vandaag gaat naar Belgie tot nu toe althans http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=nl&subpage_0=13

Hier in West-Vlaanderen gewoon een stralende zon en heerlijke temperaturen. Vreemd dat er toch ook zo'n verschillen zijn in zo'n klein landje =p

studio dewolf

Opnieuw donkere wolken maar vanuit oost. Eerste keer was vanuit noord. Ik snap niks van  :o Nog geen bliksem. Ik wil allereerste bliksem van 2013 zien  :-[

Weatherman

Citaat van: studio dewolf op di 07 mei 2013 - 18:00
Opnieuw donkere wolken maar vanuit oost. Eerste keer was vanuit noord. Ik snap niks van  :o Nog geen bliksem. Ik wil allereerste bliksem van 2013 zien  :-[
ik ook  :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Remy

Hier de afgelopen uren wel wat regen gehad maar dat was echt de moeite niet,het zand hier in de rijbak is onder het natte korstje zo droog als Sahara zand.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Ries

Tijdje gemiezerd hier, 'regenen' is een groot woord maar de natuur heeft even lekker wat vocht gehad. Spul zal nu wel als een gek uit de grond komen. Stoepen en straten zijn al bijna weer droog.

studio dewolf


hj32

Wat ik even wil weten is dit...
Hoe is het mogelijk dat je uit het raam kijkt en onweerslucht ziet en dan kijk je op de radar en dan zit het onweer 150! km verderop.
En dat met een zicht van 5380 meter.
Ik zou dat graag eens van een kenner horen.
Hoe kan dat zo vertekenen?

En dit...
Donkere, dreigende lucht, terwijl het niet donker is en het niet eens regent?
Bij een wolkenhoogte van nog geen 5km.

studio dewolf


Marsel

Citaat van: studio dewolf op di 07 mei 2013 - 19:24
Wat een flop!

Valt inderdaad wat tegen.
Modellen hadden het er moeilijk mee, meteorogen volgen dan uiteraard ook. Aan de andere kant, heel veel hadden we er dan ook weer niet van mogen verwachten: buiige neerslag met lokaal een pittig onweer. Dat is dan ook netjes gebeurd, echter niet geheel zoals voorzien in vooral tijd en positie. Qua intensiteit klopte het dan wel redelijk met slechts lokaal een pittig onweer....maar die positie he, die zat er niet lekker in.

Tja, zo gaat dat. Blijft altijd nowcasten, zeker als de grote rekenbreinen de situatie allemaal anders beschrijven.
Op naar de volgende warmte oprisping met onweerskansen.

Sven

Citaat van: hj32 op di 07 mei 2013 - 19:31
Wat ik even wil weten is dit...
Hoe is het mogelijk dat je uit het raam kijkt en onweerslucht ziet en dan kijk je op de radar en dan zit het onweer 150! km verderop.
En dat met een zicht van 5380 meter.
Ik zou dat graag eens van een kenner horen.
Hoe kan dat zo vertekenen?

En dit...
Donkere, dreigende lucht, terwijl het niet donker is en het niet eens regent?
Bij een wolkenhoogte van nog geen 5km.

Een CB zien in Nederland op een afstand van 150KM lijkt me onmogelijk.. mits ie verlicht wordt door onweer 's avonds/s'nachts.

En tweede verhaal is helemaal logisch :P een wolk kan vol zitten met vocht, maar als het niet te zwaar is, zal er niks uitvallen :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal