Frank Deboosere gooit weerbericht om na klacht van kijker

Topic gezien door 4790 bezoekers
Gestart door Sven, za 20 apr 2013 - 07:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

Frank Deboosere gooit weerbericht om na klacht van kijker

Frank Deboosere zegt niet meer tussen negen en vijftien graden, maar tussen vijftien en negen graden: In Vlaanderen is het meestal warmer. Frank Deboosere geeft voortaan eerst het weer voor Vlaanderen, en pas daarna voor Wallonië. In plaats van 'het wordt tussen tien en zestien graden, keert hij dat nu om. De laagste temperatuur slaat doorgaans toch op de Hoge Venen, het is voor ons toch logisch dat ik die laatst vermeld? Wie de voorbije dagen naar het weerbericht van Frank Deboosere keek, zal het niet ontgaan zijn. De logica in zijn vermelding van de temperatuur is wat zoek. Zo zegt hij nu dat het van tien tot zes graden of van dertien tot negen graden wordt, in de plaats van omgekeerd. Niet dat Deboosere even de tel kwijt is, integendeel, het is een zeer bewuste beslissing. Als ik zeg dat het van nul tot vier graden wordt, dan onthouden de mensen altijd het eerste cijfer. Vooral 's nachts is dat het geval. Dan is het in Vlaanderen vier graden en vragen ze me daags nadien waar die nul op sloeg. Wel, doorgaans slaat de laagste temperatuur op de Hoge Venen, niet hier dus. Daarom de ommezwaai, de kijkers krijgen eerst hun temperatuur voor Laag- en Midden-België en dan die voor Hoog-België.



Een tijdje geleden maakte bioloog Dirk Draulans de opmerking dat Deboosere te negatief is in zijn weerberichten. De beslissing om voortaan de warmste temperatuur eerst te geven, staat daar volgens de weerman los van. 'Het idee kwam van een kijker die me een mail stuurde. En omdat alleen een idioot niet open staat voor verandering, heb ik er eens over nagedacht en beslist dat hij eigenlijk gelijk heeft. Dat het toch wat vreemd klinkt bij de woorden van en tot verwacht je oplopende cijfers trekt hij zich niet aan. 'Het belangrijkste is dat ik een verstaanbare vork geef waartussen de temperatuur van die dag zal vallen. En als het nog eens warmer is in de Hoge Venen dan hier, dan zal het wel nog eens oplopen.

Bron: Nieuwblad
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

André

Zot zijn doet geen pijn, een geluk , waar gaan wij hier in België toch naar toe .
Demeulemeester André


Sven

Citaat van: dondertje127 op za 20 apr 2013 - 14:38
Was Frank toch even Debozere?

Haha leuk bedacht :P ik vind het maar flauwekul, het is toch normaal om laag te beginnen en hoog te eindigen? Of zie ik dat verkeerd. Ook de onzin tussen Vlaanderen en Wallonië.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

jeffrey83


matthijs1994

Ja, ook ik doe altijd van laag naar hoog.
Het is wel altijd voor je gevoel omgekeerd bij vorst (-4 tot -1 graden) Uiteindelijk nog van laag naar hoog.
Maar ik ga het sws niet veranderen.

dondertje127

Onder 0 vind ik het ook altijd verwarrend. Dat komt omdat je dat doorgaans niet gewend ben. Dat wil zeggen, IK ben het niet gewend. Maar een probleem ervan maken? Neu.

jorentje1997

Ik blijf verschieten wat voor een belachelijke mensen er bestaan. Alsof je dood gaat van de volgorde van de temperaturen van een weerbericht.

studio dewolf


Powered by EzPortal