star timelapse, tips zijn welkom

Topic gezien door 1390 bezoekers
Gestart door Michiel Wesselink, wo 03 apr 2013 - 11:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel Wesselink

Hallo Allemaal, gisteren heb ik deze korte timelapse van de sterrenhemel gemaakt. Zijn er mensen die tips hebben voor verbetering?

Alvast bedankt!


Lightning_Glenn

Opzich wel geinig gemaakt.
Ik zou volgende keer ervoor zorgen dat er geen verkeer op te zien is, dit is erg storend namelijk.
Mischien kan je ook hem ook een stukje langer maken, vond hem vrij kort.
Ik weet niet hoe je hem heb gemaakt, maar ik heb laatst een anders soort filmpje gemaakt.
Het fimpje laat zien hoe de lange strepen worden opgebouwd, groeiende trails zeg maar, zoals in dit filmpje maar dan beter.
http://www.startrails.de/html/software.html

Suc6!

studio dewolf

Inderdaad, dit verkeer stoort mij ook.

Michiel Wesselink

Citaat van: Lightning_Glenn op wo 03 apr 2013 - 13:59
Opzich wel geinig gemaakt.
Ik zou volgende keer ervoor zorgen dat er geen verkeer op te zien is, dit is erg storend namelijk.
Mischien kan je ook hem ook een stukje langer maken, vond hem vrij kort.
Ik weet niet hoe je hem heb gemaakt, maar ik heb laatst een anders soort filmpje gemaakt.
Het fimpje laat zien hoe de lange strepen worden opgebouwd, groeiende trails zeg maar, zoals in dit filmpje
Maar dan beter, dit filmpje had ook veel beter gekund :)

http://www.startrails.de/html/software.html

Suc6!


Gaaf filmpje Glenn!

Bedankt voor de tip van het verkeer:) Dit filmpje was gewoon ff een test. De volgende keer maak ik hem idd langer. Ik merk alleen dat mijn beeld nogal veel ruis heeft door de te hoge Iso waardes. De komende tijd nog maar eens proberen. Iig bedankt voor de tips!

Tam

Leuk filmpje.  Ik stoor me niet zo aan het verkeer, het is maar net waar je de nadruk op wil leggen natuurlijk, maar de combi. Of het dualisme van onze lichtvervuiling en de diepe donkerte van een sterrennacht kan waanzinnig mooi zijn en een technisch hoogstandje omdat je fel licht en zwak licht in één beeld samenvoegt. Al zou er dan wel wat meer verkeer moeten zijn, denk stoplichtje of snelwegje. Lølz.

De grote vraag is natuurlijk wat wil jij als artiest vastleggen, naast het correct hebben van de technieken van het gebruikte medium.

Powered by EzPortal