De mooie winter van 1979

Topic gezien door 2302 bezoekers
Gestart door zwoof, wo 27 mrt 2013 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwoof

 

Ik had er al vaker naar gezocht op het www, maar steeds zonder resultaat. Opeens vond ik gisteren dan toch enkele beelden van mijn eigen woonplaats in deze knetter gave winter van 1979. Heb er meteen een kleine bewerking van gemaakt. Voor mij pure nostalgie :)

ron12

gewoon winter1979 googlen,hoppa 1000den links ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Citaat van: ron12 op wo 27 mrt 2013 - 11:44
gewoon winter1979 googlen,hoppa 1000den links ;)

Ja dat weet ik, maar tot gisteren kunnen vinden van mijn eigen woonplaats. Vandaar  ;)

Marcellang

Citaat van: zwoof op wo 27 mrt 2013 - 11:59
Ja dat weet ik, maar tot gisteren kunnen vinden van mijn eigen woonplaats. Vandaar  ;)
Daarom  8)
Ziet er gaafies uit Zwoof, zo nog een x laden en dan in zijn totaal kieken (duits internet heeft hier fietssnelheid)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marlieke

Mooi filmpje, plaatsgenoot! Pure nostalgie inderdaad! Leuk ook om al die oude winkels te zien! Meinders ook bv... Leuk! Van die bewuste winter kan ik me heel vaag nog wat herinneren. Ik was toen 3 jaar oud dus tja...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

zwoof


Citaat van: albalinda op wo 27 mrt 2013 - 12:32
Daarom  8)
Ziet er gaafies uit Zwoof, zo nog een x laden en dan in zijn totaal kieken (duits internet heeft hier fietssnelheid)

In Duitsland gaat alles met hakken en stoten  ;D Maar ik zie me zelf ook nog op die sneeuwberg spelen.

Citaat van: Marlieke op wo 27 mrt 2013 - 13:24
Mooi filmpje, plaatsgenoot! Pure nostalgie inderdaad! Leuk ook om al die oude winkels te zien! Meinders ook bv... Leuk! Van die bewuste winter kan ik me heel vaag nog wat herinneren. Ik was toen 3 jaar oud dus tja...

Ja vind ik ook.Nostalgische beelden.  Ik was toen 10 jaar. We gingen naar school door achter de auto's aan te glijden en half Rijssen vertoefde in haar vrije tijd in de ravijntjes, waar met van alles en nog wat naar beneden werd geskied. Jammer dat daar geen beelden van zijn. Meiders, Spekhorst etc. Allemaal nog heel herkenbaar op de beelden. Maar van de Hoge Pad staat er geen huis meer van. Dat is best veranderd door de jaren heen. Het is nu een rondweg, maar was toen nog gewoon een klinkerwegje met stadsboerderijen. En onder aan de Esstraat zat een kapper waar je je haar kon laten knippen voor 3 gulden. Haha!

dondertje127

Daar kan ik mij niets van herinneren. Ik was pas een jongetje van 1 jaar :)

Jasneker

Snowpocalypse ;)
Mooi man, ga eens zoeken naaar beelden uit Sneek van die periode, zal vast wat te vinden zijn.

Powered by EzPortal