Nieuwe ijstijd begint in 2014

Topic gezien door 15679 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 19 mrt 2013 - 14:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Nieuwe ijstijd begint in 2014

De nieuwe ijstijd zal spoedig gaan beginnen, tenminste als we wetenschapper Habibullo Abdusamatov mogen geloven. Habibullo Abdusamatov is een wetenschappen aan de  Pulkovo Observatorium. De nieuwe ijstijd zal ongeveer twee eeuwen gaan duren, met een piek in 2055.

Het is interessant dat dezelfde datum werd gekozen door de aanhangers van de opwarming van de Aarde, zei Habibullo Abdusamatov. Volgens hun versie zal de Aarde in 2055 letterlijk "koken". De daling van de temperatuur kan de vijfde over de laatste negen eeuwen zijn, meldt het Hydrometeorological centrum van Rusland. Wetenschappers noemen dit fenomeen een "kleine ijstijd". Een kleine ijstijd werd ook al waargenomen in de eeuwen 1200, 1500 en 1700. De voor de hand liggende cyclische afkoeling maakt de theorie van de koude weer en de oneven 2100ste eeuw zeer aannemelijk.

De oorzaken van de kleine ijstijd worden geweten aan natuurlijke factoren, zoals een toename in activiteit van vulkanen en een kleine dip in de zonnekracht. Waarom het tijdens de Middeleeuwen gemiddeld een paar graden warmer was hebben wetenschappers nog geen idee.

©Meteo-service
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jasneker

Voor een astrofysicus een boute bewering, een zonder ervaring met klimaat verandering in zijn studeerpakket.
Hij baseert zijn claim op het afnemen van de zonnekracht, wel, het probleem is dat die al en hele tijd constant is of een fractie lager is maar de temperatuur op aarde steeds stijgt.

Bovendie sluit zijn conclusie eidere vorm van menselijk handelen uit, terwijl we weten dat dit zeker de oorzaak is.
Zijn eerste verhaal was dat de ijstijd al in 2012 zou beginnen, nu 2014...een en ander zonder ook maaar enig gefundeerd bewijs te tonen, wat je wel mag verwachten bij een  zo boute bewering..
Bovendien is hij gekoppeld aan Exxon welke het nodige geld in ditt soort onzin steekt.
http://www.exxonsecrets.org/html/personfactsheet.php?id=1319

Hij beweert ook dat het hoogtepunt van de opwarming in 2005 - 2008 zou zijn bereikt, helaas waren de jaren daarna allemaal in de top 14 van de warmste jaren...

De kansen op een voldoende afkoeling om weer in een "ijstijd" te belanden zijn astronomisch klein, zeker omdat het ijs oppervlak steeds kleiner word en meer warmte door de aarde wordt opgenomen en niet terug gekaatst in de ruimte door het ijs en sneeuw, en met de nog steeds stijgende menselijke invloed zelfs al zou er een cyclische afkoeling bestaan, die word geheel teniet gedaaan door de NU aanwezige 7+ miljard mensen met hun Co2 en andere broeikas gassen vervuiling.

Bovendien is het nu al warmer als in die middeleeuwse warme periode, maar nu wel over de hele wereld..
In de middeleeuwen waren het natuurlijke variaties die het veroorzaakten, nu zijn de mensen het.

Some of the names on the lists of 'scientists predicting global cooling' have been predicting imminent cooling for years now, like Don Easterbrook, Syun Akasofu, Habibullo Abdussamatov, Joe D'Aleo, and Nicola Scafetta.  Many of these and other names on these lists are not climate scientists, which is no doubt why the claims specify that an increasing number of scientists as opposed to climate scientists are predicting imminent cooling. 
  One also has to wonder how long the planet must continue to warm while these individuals predict imminent cooling before they lose credibility.  Don Easterbrook, for example, has predicted that we should see a global cooling of 2 to 5°F (1.1 to 2.8°C)  from 2000 to 2030 based on a shift in the Pacific Decadal Oscillation.  We're now one-third of the way into this supposed cooling period and the planet has warmed approximately 0.1°C.  The accuracy of this prediction is not looking good.
  Several other listed scientists have predicted that we should expect global cooling due to solar effects, like Scafetta, Abdussamatov,  Landscheidt, Archibald, and D'Aleo.  However, consider the fact that the longest solar cycle minimum in a nearly century just ended, and as mentioned above, the past two years have been among the hottest in the instrumental temperature record.  Solar activity has been flat for the past 50 years, and yet the planet warmed approximately 0.6°C during that period.  And now we're expected to believe that solar activity is not only going to significantly dampen the anthropogenic warming signal, but cause substantial cooling?  These claims strain credulity.
  There appear to be very few examples of climate scientists predicting imminent global cooling on this list.  Perhaps that's because climate scientists understand that humans are and will continue to be causing rapid global warming for the foreseeable future.  The few scientists who are predicting cooling have generally been doing so for several years, and are going against a very large body of scientific evidence that the planet will continue to warm rapidly.

Jan van Ooijen

Citaat van: Jasneker op di 19 mrt 2013 - 16:22


Bovendie sluit zijn conclusie eidere vorm van menselijk handelen uit, terwijl we weten dat dit zeker de oorzaak is.


Niet om het één of ander, maar lees telkens het menselijk handelen. De mens heeft maar een fractie aandeel hierin. Kijk liever naar de uitstoot van vulkanen, die hebben er tenslotte een groter aandeel in vind ik. Maar goed.... Daarom schreef ik er ook bij: "De nieuwe ijstijd zal spoedig gaan beginnen, tenminste als we wetenschapper Habibullo Abdusamatov mogen geloven".
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jasneker

Sorry Jan, maar vulkanen hebben nog geen 1% van de uitstoot die de mensen hebben.
   
  Volcanoes emit around 0.3 billion tonnes of CO2 per year. This is about 1% of human CO2 emissions which is around 32 billion tonnes per year.[/t]


Ik weet best dat jij dat niet stelde maar zijn stelling poneerde.

Maar ik moest gewoon die ongeloofwaardige stelling met feiten onderuithalen.
Teveel van dat soort misplaatste GEEN klimaat deskundigen plaatsen maar wat warrige verhalen in het geheel niet gehinderd door feiten en kennis, noch deugdelijke onderbouwing van hun stellingen.
Cheers,
Cor

Aern

Citaat van: Jasneker op di 19 mrt 2013 - 16:22

Hij baseert zijn claim op het afnemen van de zonnekracht, wel, het probleem is dat die al en hele tijd constant is of een fractie lager is maar de temperatuur op aarde steeds stijgt.


Jasneker,

Ik laat het klimaat-debat even voor wat het is.
Maar wat jij iedere keer over de zon zegt raakt kant noch wal. Veel AGW-groupies proberen een beetje met de waarheid in hun richting te schuiven maar waar jij mee komt is echt complete onzin. En dan ga jij het erop gooien dat ik met een reactie met feiten en links moet komen maar daar ga ik echt niet aan beginnen want dat heeft helemaal geen zin bij jou, dus dat ga ik zeker niet doen.

Maar denk aub. even na als je ergens een mening over geeft waar je helemaal niks van weet, want dan gaan echt alle haren bij mij overeind staan. Ik heb laatst nog een rapport gelezen van de NASA en die hadden echt geen idee waarom de zon zich de laatste 5 jaar gedraagt zoals die nu doet. En dan komt er hier ene meneer Jasneker die het wel allemaal even gaat vertellen wat de zon allemaal doet, kom op zeg!

Het proces in de zon is zo complex dat je daar niks over kunt zeggen, en ja als die wetenschapper gelijk heeft en er de komende eeuwen geen zonnevlekken zijn dan komen we in een kleine ijstijd terecht. En als de zonneactiviteit weer oppakt in cyclus 24 en 25 dan gebeurd dat niet. zo simpel is het.


DSDLimburg

Nou ja wat het ook gaat worden ik weet het niet. Maar telkens mensen horen zeggen dat de tempratuur alleen stijgt? Het zelfde als dat de zon een cyclus van 11 jaar zou hebben zou hebben? Het gaat zo als het gaat en dat de mens daar wat invloed in heeft dat kan, maar om nu te zeggen dat wij (de mens) de schuldige zijn van de opwarming? ja dat kan maar dat kan ook niet! De zon die doet wat hij wil en het klimaat op aarde gaat zo als het gaat. Er zijn meschien nog wel heel veel meer invloeden waar wij nog helemaal niets van weten op dit moment. Verder ga ik geen dingen zeggen waar ik geen verstand van heb want ben geen wetenschapper. De aarde kan opwarmen maar ook net zo goed afkoelen, dat weten we allemaal! maar om daar telkens iets aan te verbinden. Wat me zelf wel opvalt de laatste jaren is de bewolking die vindt ik toch wel veel meer als toen ik vroeger nog klein was. Maar dat kan ook natuurlijk zo zijn omdat je daar op die leeftijd nog niet zo naar keek en als je wat ouder wordt ga je daar toch wat meer op gaat letten teminste als je het weer een beetje leuk vind.
seizoen 2018/2019

Sven

Wil niet veel zeggen, maar heb nog geen lente gezien. Volgens mij is die ijstijd al van start gegaan.

ps: geloof er niks van.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jasneker

@Aern,
En hoezo raakt mijn betoog dan geen kant noch wal?, en ja iemand die wat betoogt kan dat zeker onderbouwen met bewijs, zo niet dan roep je maar wat.
Ik vind kritiek op mijn stellingen prima, goed voor een discussie, maar dan wel op basis van feiten en overtuigend bewijsmateriaal, niet door zo maar wat te roepen.
Over de laatste 35 jaar van opwarming laat de zon een lichte afkoelingstrend zien. De zon en het klimaat zijn tegengestelde richtingen opgegaan.
Die afkoelingstrend is heel klein, normaal bereikt ons 1365 watt per vierkante meter met zon, de variatie is net 1/2 watt op een vierkante meter.


Als gelicenseerd radio zendamateur is het gedrag van de zon en de zonnecyclus voor mij juist belangrijk voor het bepalen van het propagatie gebeuren en keus in frequentie en tijdstip waarop ik ga werken om een wereldwijde verbinding te maken.
Daar ben ik dus al 37 jaar mee bezig zolang ik gelicenseerd ben.

Bovendien komen mijn gegevens van dezelfde bronnen af, NASA GISS etc.
De hoeveelheid energie etc word al decennia nauwkeurig gemeten op aarde alswel in het heelal, en er zijn speciaal satellieten die de zon en zonnevlekken bestuderen, gegevens genoeg.

De invloed van uitblijvende zonnevlekken is veel minder als de door de mens veroorzaakte opwarming.
Vroegere ijstijden traden in door de kanteling van de aarde en het veranderen in de baan omdat deze ellipties is.
Bovendien zitten we al in cyclus 24 en die heeft zoals het er nu  naar uitziet een dubbele piek.
2013 en 2014 zijn het maximum van cyclus 24.
En het is ongeveer 11 jaar deze maal was het bijna 13 jaar.
De laatste keer bij het Maunder minimum waren er geen 7+ miljard mensen op aarde die opgeslagen Co2 aan het in de lucht blazen waren, maar slechts 500 millioen, die hout stiookten wat eerst Co2 had opgenomen, dus niets toevoegden.
Nu stoken we 32 miljard ton Co2 opgeslagen en uit het millieu genomen Co2 extra in de lucht, elk jaar, cumulatief.
Bovendien is die wetenschapper astro fysicus en dus net zo goed thuis in het klimaat gebeuren als jij en ik.
En goed betaald door Exxon.

@ DSDLimurg,
Bij elke graad temperatuurstijging kan de lucht 7% meer vocht vasthouden.
Mensen horen zeggen dat de temperatuur stijgt? nee, bevestigd door ontzettend veel metingen, het is een vaststaand feit.
De zon is een behoorlijk evenwichtig gegeven, er is weinig verandering in de output van de zon, maar goed ook dat we een stabiele ster hebben.
Je kan een vrij preciese berekening maken over de totale hoeveelheid toegevoegde warmte die nodig is en meetbaar is om de planeet op te warmen.
Buiten de zon hebben we geen andere bronnen van warmte, zou de zon verdwijnen zijn we in no time een bevroren brok steen tot diepvries gekoeld in de ruimte.
Onze atmosfeer bepaalt hoeveel warmte er vastgehouden word en ijs sneeuw etc kaatsen warmte terug de ruimte in.
Veranderen we de samenstelling van de atmosfeer en laten we de ijskappen gletschers etc smelten is het duidelijk dat de aarde meer warmte vast gaat houden.
Het afkoelen vroeger gebeurde door de natuurlijke verschijnselen nu zorgen wij daarvoor.

@ Sven.
Opwarming van de aarde heeft tot gevolg dat weer patronen veranderen zoals we nu zien met de veranderde straalstroom ( Jetstream) welke verlangzaamt en meer meandert, waardoor meer koude van de pool naar beneden stroomt en door de verlangzaming van de jetstream blijft zo'n systeem langer liggen.
Dat kan best betekenen dat we een heel koude winter krijgen, of en hele lange hete zomer.
Liggen we in een overgangsgebied dan kan dat ook lang aanhouden wat we nu ook zien.

In de USA heeft dat al geleid tot een ernstige droogte en verlies van oogsten etc. zie Australie, of de gebieden met extreme regenval, alles hier op het forum terug te vinden.

Ik ben de ontkenningsfase al voorbij, met 60 jaar op deze aarde heb ik de veranderingen zelf al gezien, in plant en dieren die eerst 300 km zuidelijker te vinden waren en nu hier ook te vinden zijn etc.
Desondanks blijf ik kritisch kijken naar de rapporten en artikelen die ik lees, welke kant die dan ook opgaan.






jorentje1997

Laat ons gewoon afwachten dat gaat makkelijker dan alle data van vulkanen hier te gaan plaatsen...

Jasneker

Waarom afwachten? het is een discussie thread.
Bovendien voorspelde die Rus dat het al in 2012 zou beginnen, en heeft dat maar naar 2014 verplaatst omdat dit al niet uitkwam, nieuwsflits, ook 2014 komt niet uit.
Het probleem is dat veel mensen in dit soort verhalen trappen en de ernst niet inzien van wat er aan het gebeuren is.
Zoals ik al liet zien zijn er al veel misverstanden hier o.a. de invloed van de vulkanen etc.
Als je over de opwarming meepraat en meedenkt dan vanuit een open en eerlijk standpunt gebaseerd op feiten en natrekbare metingen.

turfstekertjuh

Allemaal een hoop bla bla door allerlei wetenschappers die 't allemaal denken te weten.
Wetenschap is wat men nu denkt te weten aan de hand van onderzoeken die vaak ook nog worden gemanipuleerd.

Eigenlijk denkt de mensheid alles ontzettend goed te weten maar weten we o zo weinig.

De ouderdom van de Aarde bedraagt volgens de wetenschappelijke consensus rond de 4,6 miljard jaar en dan denken we alle geheimen al te hebben ontrafeld na een onderzoek van 30 of 40 of misschien 50 jaar.

kortom eigenlijk weten we maar heel weinig  ;)

Aern

Citaat van: Jasneker op di 19 mrt 2013 - 20:26

Als je over de opwarming meepraat en meedenkt dan vanuit een open en eerlijk standpunt gebaseerd op feiten en natrekbare metingen.


..en hier gaat het nu net bij jou helemaal fout..

Het is zonde van m'n tijd maar ik zal er morgen nog wel op terug komen tijdens de baas z'n tijd omdat ik het toch niet kan laten..

Jasneker

Ik ben benieuwd naar je post, ik wacht af ;)
Succes met het werk daar.

Jasneker

Turfstekertje
Er word al honderden jaren onderzoek naar het weer en natuurverschijnselen gedaan, en uiteraard weten we nog niet alles.
Maar er is al veel bekend en zeker over het klimaat en de veranderingen.
Klakkeloos maar afwachten tot het water aan de lippen staat is ook niet echt slim...

Sven

Citaat van: Jasneker op di 19 mrt 2013 - 21:24
Turfstekertje
Er word al honderden jaren onderzoek naar het weer en natuurverschijnselen gedaan, en uiteraard weten we nog niet alles.
Maar er is al veel bekend en zeker over het klimaat en de veranderingen.
Klakkeloos maar afwachten tot het water aan de lippen staat is ook niet echt slim...

Maar wij worden in de media wel gek gemaakt. Er wordt gesjoemeld met data om zo de co2 uitstoot erger te maken dan het is, en zo meer geld in de la te halen. Ik heb er ook geen kaas van gegeten maar zo wordt het ons altijd voorgeschotelt, daarom denken veel mensen o.a. ik ook dat ze maar wat blaten. En niemand weet waar we staan.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

zwoof

Citaat van: Jasneker op di 19 mrt 2013 - 21:24
Turfstekertje
Er word al honderden jaren onderzoek naar het weer en natuurverschijnselen gedaan, en uiteraard weten we nog niet alles.
Maar er is al veel bekend en zeker over het klimaat en de veranderingen.
Klakkeloos maar afwachten tot het water aan de lippen staat is ook niet echt slim...

Tjonge jonge het water staat jou inderdaad aan de lippen zo te lezen. Uiteindelijk is de hele wereld zo'n beetje klimaatdeskundig door eindeloze informatie in te winnen en te papegaaien wat studies en onderzoeken zeggen. (net zoals een weerman die kijkt naar wat de modellen zeggen Haha!) Bovendien zijn er vrijwel altijd twee of meer kampen, (scenario's) waarbij mensen logischerwijs een partij kiezen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar wanneer iets niet zeker is.. Welk scenario je ook in gelooft; zoals het gaat, gaat het toch.  Persoonlijk geloof ik ook dat we eerder te maken zullen krijgen met afkoeling. Vraag me niet om de onderbouwing, want dan moet ik ook nog van die linkjes, grafiekjes van elders en ook papegaaientekst plaatsen. Kortom, Ik ben dus ook maar een gewone papegaai, net als jij. Ik zeg dus niet zo druk maken en gewoon kiek'n wat wod. Maar vooral genieten van wat het is. Veel beter voor je gemoedstoestand. 8)

turfstekertjuh

@ Jasneker

Er zal vast al honderden jaren onderzoek gedaan zijn, maar vaak met andere methoden want honderden jaren geleden hadden we immers nog geen Computers die alles voor ons uitrekenen.

Honderden jaren geleden dacht men dat men het ei van columbus gevonden te hebben en honderden jaren na dato denken we dit nog steeds.

Veel mensen snappen inmiddels dat het niet goed is om van alles en nog wat in de lucht af te stoten maar voor het economisch belang van de hoogopgeleide graaiers gebeurt het toch en maakt de mensheid meer kapot dan de natuur lief is.

Dus eigenlijk staan jij en ik en een groot deel van de wereldbevolking klakkeloos af te wachten tot het water aan de lippen staat omdat niemand actie onderneemt om tegen onze regeringen te zeggen : "EN NU IS 'T GEBEURT"

En weet je waarom : Omdat de mens op het moment dat hij welvaart  egoïstisch wordt en jaloers en alles doet om zijn welvaart te behouden en uit te breiden.

Zolang de mensheid egoïstisch en jaloers gedrag blijft vertonen zal onze wereld er misschien wel als een grote vuilnisbelt uit zien over honderden jaren en hebben we alle grondstoffen uit onze aarde gedolven zodat we 't lekker koud hebben op deze aarde als er wel een ijstijd komt.

Jasneker

Dat is ook de bedoeling vvan de klimaat opwarming ontkenners.
Twijfel zaaien ten voordele van de groep die hun financiert, miljardairs en energie maatschappijen die geen belang hebben bij een scherpere regelgeving op het millieu gebied.

Er worden honderden miljoenen in die "business"gestoken, flop je als geleerde is er altijd een baan bij een blogje om maar te "bewijzen" met gefingeerde data dat het zo'n vaart niet loopt.

http://www.desmogblog.com/directory/vocabulary/3350
Wat onfrisse waarheden over Watts die klimascepie zo graag aanhaalt in zijn whatsupwithat blog site.
http://thinkprogress.org/climate/2012/02/15/426174/anti-science-blogger-anthony-watts-confirms-heartland-weather-stations-project/
http://www.desmogblog.com/heartland-institute-exposed-internal-documents-unmask-heart-climate-denial-machine
http://nailsandcoffins.blogspot.nl/2012/03/anthony-watts-misleading-his-readers.html
http://www.guardian.co.uk/environment/2012/feb/15/leak-exposes-heartland-institute-climate
http://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Watts_(blogger)

Jasneker

@ Zwoof

Het water staat mij niet aan de lippen ( nog niet) ;)
Uiteraard zijn er 2 kampen anders was deze discussie er niet toch?
Het kiezen voor een van de 2 kan ook gebeuren door een stuk levenservaring en waarnemingen in de natuur en realiteit.
Afkoeling ik help het je hopen, dat zou het beste zijn, de realiteit is helaas anders.
Ik heb misschien nog 20-30 jaar te gaan maar mijn zoon en zijn kinderen moeten nog wat langer op deze aardkloot leven en ook voor hun gun ik het beste.
Je inzetten waarin je gelooft is nooit fout, geieten doe ik echt wel ook met deze discussies ;)

@ Turfstekertje
Onderzoek is onderzoek, met of zonder computermodellen.
Veel van wat we nu gebruiken in de wetenschap is zonder computers uitgevonden waaronder natuurkundige wetten.
Ik denk juist dat ik actie onderneem om zoveel mogelijk mensen op de problemen te wijzen en ook prive heb ik veel veranderd in de jaren.
Helaas is het geloof over de koudere toekomst een visie die niet waar word, de Co2 etc blijft nog honderden jaren in de lucht en oceaanen nawerken, ook al zouden we vandaag stoppen gaat het proces nog een hele tijd door.


zwoof

In de jaren 80 hebben we ook zo'n opgeklopte hype gehad. Toen ging het over zure regen. Door toedoen van de mens zouden we nu anno 2013 al geen blaadje meer aan de bomen moeten zien. Onze kinderen en kleinkinderen zouden geen leven meer hebben. Je hoort er niemand meer over. Zure regen bleek nl. een natuurlijk verschijnsel te zijn, waar de mens vrijwel geen invloed op heeft. Zo zal het wellicht ook gaan met de global warming als blijkt dat de temperatuur op aarde stabiliseert of iets daalt komende jaren.

Powered by EzPortal