Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215684 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vomera


ron12

2 luchtstromingen boven nederlandhttp://weer.nl/ bekijk de regenradar.zie je niet vaak ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcel1976

Citaat van: ron12 op ma 11 mrt 2013 - 13:19
2 luchtstromingen boven nederlandhttp://weer.nl/ bekijk de regenradar.zie je niet vaak ;D

Ja dat vind ik ook zo opmerkelijk, en had er al over bericht, eerder vandaag.  Ben benieuwd wat dit voor invloed heeft op dat sneeuwgebied wat er vanuit BelgiĆ« aankomt.

Joep

De wadden veranderen in klein Zwitserland, ongelofelijk lake effect
foto Sytse Schoustra twitter


Ramon Oost

Flink sneeuwgebied, momenteel sneeuw in het zuiden van het land.


MS-94

Het zou mij niks verbazen dat een deel van overijssel ook een staartje meekrijgt!  ;) hier sneeuwt het momenteel al wel lichtjes
Het gaat zoals 't gaat ;)

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

maarten89

Citaat van: MS-94 op ma 11 mrt 2013 - 13:57
Het zou mij niks verbazen dat een deel van overijssel ook een staartje meekrijgt!  ;) hier sneeuwt het momenteel al wel lichtjes
Denk niet. Ik verwacht zelfs niks! Zuid gelderland ;)

MS-94

Citaat van: Weatherman op ma 11 mrt 2013 - 13:59
Spannend  ;D
Sneeuwsituaties blijven altijd spannend maar toch verlang ik me nu wel meer naar de lente, het zou zomaar kunnen dat het over een week of 2 weer 15 graden is  8)
Het gaat zoals 't gaat ;)

Bacci

Ik krijg altijd een pijn in mijn hoofd van zulke situaties, zuiden sneeuw en wadden sneeuw en de rest van het land gewoon niets, ik zie op buienradar in het noorden sneeuw wegtrekken en in het zuiden, zo frustrerend  >:( Trek gewoon deze keer noordelijker, ik wil zo graag sneeuw  :'(

Zo dat was mijn gezeik voor de dag  :P

Jan van Ooijen

Zeeland driftsneeuw?

De sneeuwzone is Nederland aan het naderen. Opzich zou dat geen probleem moeten zijn want er is vooraf al meer dan genoeg gewaarschuwd door onder andere Meteoconsult en KNMI. Meteoconsult is wat terughoudender dan het KNMI, zo komen die met een sneeuwdekje van 2-4 centimeter voor Brabant en het KNMI zelfs met 5-10cm. Ook Limburg lijkt zijn deel wederom mee te pakken, daar wordt een sneeuwhoeveelheid verwacht van ongeveer 10-20 centimeter. Echter moeten we er niet raar van opkijken als daar nog wel wat meer gaat vallen. Maar goed..... Alle aandacht wordt alsmaar op Noord-Brabant en Limburg gevestigd, maar waarom niet op Zeeland?

Door de aantrekkende wind (momenteel een 5 Bft, komend vanuit het noordoosten) die later in de middag toeneemt naar een krachtige en zelfs mogelijk even een harde wind 6 tot 7 Bft moeten ze in die Provincie rekening houden met driftsneeuw! Ook kunnen er windstoten voor gaan komen die op kunnen lopen tot zo'n 65 kilometer per uur.

Driftsneeuw, zoals dat in de meteorologie wordt genoemd, is sneeuw die van de grond opwaait. Het hoeft dan dus niet te sneeuwen. Daarbij kan het zicht aanzienlijk teruglopen, in de regel tot minder dan 1000 meter en soms tot minder dan 50 meter vergelijkbaar met zeer dichte mist. Weerkundigen maken onderscheid tussen hoge en lage driftsneeuw. Van lage driftsneeuw is sprake als de sneeuw door de wind tot geringe hoogte boven de grond wordt opgewerveld, waarbij het horizontale zicht op ooghoogte (1,8 meter) niet merkbaar vermindert. Hoge drifstneeuw is sneeuw die door de wind zo hoog wordt opgewerveld dat het horizontale zicht ook op ooghoogte aanmerkelijk verminderd is.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Vomera



Begint steeds harder te sneeuwen. Grond is nog te warm om te blijven liggen.

MS-94

Sneeuw is pas sneeuw als het goed plakt  :) bomen en takken worden dan altijd zo prachtig wit !
Het gaat zoals 't gaat ;)

Eric

Sneeuwt behoorlijk hard nu hier in 't hoensbroekse .....

Eric


Eric


Vomera

Citaat van: Eric op ma 11 mrt 2013 - 14:32
Bewijs ....

Woon jij op de andere kant van de aarde of hing je op de kop toen je de foto maakte :D

Eric


Vomera


grizzrh

ik zie de buien boven noord duitsland en de buiven vanuit het zuid westen botsen of niet dan ?

http://www.wetter24.de/wetter-radar/deutschland.html
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal