Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215675 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: TaL op za 09 mrt 2013 - 16:57
Het feit dat EC ermee kwam is positief & ook WRF kwam ermee, als die ook afbouwen zou ik me zorgen maken maar nu zijn de modellen het meer eens ;) Uiteraard is het nog 3-4 dagen dus kan nog van alles gebeuren.

50km meer noordelijker is perfect denkik. We zien wel. Er zijn nog vele runs.. En het gaat nog tal keren veranderen

Eeehm,, BRRR


TaL

Citaat van: gilleeesss op za 09 mrt 2013 - 16:59
50km meer noordelijker is perfect denkik. We zien wel. Er zijn nog vele runs.. En het gaat nog tal keren veranderen

Eeehm,, BRRR



Idd brr, en overdag zowel positieve dauwpunten als temperaturen (+3/+5) hier.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

gilleeesss

Citaat van: TaL op za 09 mrt 2013 - 17:03
Idd brr, en overdag zowel positieve dauwpunten als temperaturen (+3/+5) hier.

Klopt

martijn

Het regen gebied lost op waar zou dan de eventuele sneeuw vandaan komen?

Bacci

Citaat van: martijn op za 09 mrt 2013 - 17:28
Het regen gebied lost op waar zou dan de eventuele sneeuw vandaan komen?

Ook goedemorgen! :P

TimK21

Nouja, je zegt wel 'goedemorgen', maar dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk geworden, waar die sneeuw vandaan komt. Dit systeem is toch aardig aan het verpieteren en wegtrekken.
Challenge accepted!

martijn

Citaat van: TimK21 op za 09 mrt 2013 - 17:38
Nouja, je zegt wel 'goedemorgen', maar dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk geworden, waar die sneeuw vandaan komt. Dit systeem is toch aardig aan het verpieteren en wegtrekken.
ja precies zo dacht ik ook al

matroesjka-world

Citaat van: TimK21 op za 09 mrt 2013 - 17:38
Nouja, je zegt wel 'goedemorgen', maar dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk geworden, waar die sneeuw vandaan komt. Dit systeem is toch aardig aan het verpieteren en wegtrekken.

Klik op buienradar op 24 uur vooruit en je ziet de sneeuw over Nederland komen, daar hou ik me maar aan vast, want als ik nu op bijv. 3 uren vooruit klik, dan moet ik huilen  :-X
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Danny

Citaat van: winter op za 09 mrt 2013 - 16:27
Hele goede redenatie 6 uur lijkt me te vroeg denk pas rond 7 uur op z'n vroegst of zelfs pas rond 8 uur.

Lijkt inderdaad voorlopig beter te kloppen dan 18.00 uur. Actueel (17.30) nog 0.6 graden boven 0

Bacci

Citaat van: TimK21 op za 09 mrt 2013 - 17:38
Nouja, je zegt wel 'goedemorgen', maar dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk geworden, waar die sneeuw vandaan komt. Dit systeem is toch aardig aan het verpieteren en wegtrekken.

Het hele systeem draait om ons land en uiteindelijk draait de neerslag boven noordwest duitsland naar ons toe.




jorentje1997

Citaat van: TimK21 op za 09 mrt 2013 - 17:38
Nouja, je zegt wel 'goedemorgen', maar dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk geworden, waar die sneeuw vandaan komt. Dit systeem is toch aardig aan het verpieteren en wegtrekken.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dat de bedoeling. Als ik even GFS bekijkt lijkt het er inderdaad op dat het gebied minder actief wordt en wegtrekt.



Maar zoals op GFS te zien is keert het na een tijdje terug (ook vanwege die krachtige wind uit het Oosten) maar inderdaad veel minder actief. Een beetje geduld  ;


winter

Citaat van: matroesjka-world op za 09 mrt 2013 - 17:43
Klik op buienradar op 24 uur vooruit en je ziet de sneeuw over Nederland komen, daar hou ik me maar aan vast, want als ik nu op bijv. 3 uren vooruit klik, dan moet ik huilen  :-X

ZE zijn allebei NIET betrouwbaar dus je moet nog steeds in onzekerheid wachten denk ik.

gilleeesss

Wnr komt de hirlam binne? Die gaat tot maandag 12u als ik het goed heb..

Remy

Momenteel nu hier de eerste vlagen onderkoelde motregen,heel de dag is de temperatuur al rond de plus 1,actueel nu 0,6 met dus van die mooi glasheldere regenkorrels :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Dennis

Komt er nog wat?  :)Sneeuw-zone Canadees model (komende nacht/morgenochtend)


GHkstra

Wat een pokkenweer vandaag >:(
Laat het maar snel lente worden.

Dennis


winter

Citaat van: Dennis op za 09 mrt 2013 - 18:51
Kern is weer aan het uitdiepen
Wat bedoel je hiermee?
Temperatuur in het noorden nu in een groter gebied onder 1 graden laagste temperatuur tot nu toe 0,5 graden zal bijna wel droge sneeuw gaan vallen wie iemand hoe koud de temp op 850 hPa is nu?

winter

In ieder geval de 10cm zullen ze in het noorden denk ik niet gaan halen.

Dennis

Citaat van: winter op za 09 mrt 2013 - 18:55
Wat bedoel je hiermee?


uitdiepen kan meehelpen in meer wind maar ook aktiveren van neerslag


Powered by EzPortal