Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 214912 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

De sneeuwkansen zijn goed afgenomen in het weekend
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Moge, hoe zit het ook al weer met de verhouding tussen sneeuw mm en de daadwerkelijke.cmers?

Btw bij ons alles weer wit en nog steeds sneeuwval!
Twitter: @hoffnar2911

Gerard1995

tis weer wit in Kootwijkerbroek (West-Veluwe) 1, 1.5 cm.....
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

dondertje127

Hier is het de witste dag van maart vanochtend tot nu toe van een sneeuwbui die is overgetrokken vannacht of vanochtend.

zwoof

Citaat van: ron12 op wo 13 mrt 2013 - 23:40
ik een pagina gevonden van het knmi http://www.knmi.nl/cms/content/23103/sneeuwweetjes van daar uit kun je verder zoeken en ook via google natuurlijk

Thx! Ik zal me er eens in verdiepen  :)

Ploeps

Gistermiddag rond een uur of 5 begon het in Vorden te sneeuwen en in twee uur tijd viel er toch zo'n 3cm. Vannacht is er ook nog een buitje overgetrokken gezien het kleine sneeuwlaagje op de schoongeveegde tegels. En toen ik vanmorgen om 7 uur naar Arnhem vertrok vielen er weer een paar vlokjes. We zaten deze keer eindelijk eens in de goede hoek  :)

Nu in Arnhem, hemelsbreed zo'n 20km verderop en hier ligt helemaal geen sneeuw. Het zijn echte buienlijnen geweest gistermiddag/avond, de "sneeuwgrens" was mooi te zien onderweg. En met die zon erop waren er veel fotogenieke situaties maar had helaas geen tijd. Wel jammer want het zal aan het eind van de middag allemaal wel gesmolten zijn...
Liefhebber van weer-uitersten.

ron12

Citaat van: zwoof op do 14 mrt 2013 - 08:17
Thx! Ik zal me er eens in verdiepen  :)
ergens is ooit een heel jaar 31 meter sneeuw gevallen http://home.kpn.nl/djansma/weten/weerrecords.htm#Terug ga naar sneeuwval,dat maak je hier nooit mee.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

svdveen

Gistermiddag in Doetinchem begon het om half zes stevig te sneeuwen, om half zeven lag er 6 tot 8 cm stevige vette sneeuw. Heerlijk! Geef mij nog maar een paar van die verrassingen.
10 kilometer ten westen van Doetinchem is er niets gevallen.

Jan van Ooijen

Als het weer niet gaat veranderen moet ik dadelijk nog een nieuw topic schrijven ook......
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 mrt 2013 - 09:02
Als het weer niet gaat veranderen moet ik dadelijk nog een nieuw topic schrijven ook......
Volgens Vandaag de dag op tv blijft het de hele maand nog goed koud.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 mrt 2013 - 09:02
Als het weer niet gaat veranderen moet ik dadelijk nog een nieuw topic schrijven ook......
nummer 16 al,niet verwacht toch,op 20 maart om 12.03 uur begint de lente (topic) toch
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

hoffies

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 mrt 2013 - 09:02
Als het weer niet gaat veranderen moet ik dadelijk nog een nieuw topic schrijven ook......

Jan, ik hoor hier een zucht...  :D
Twitter: @hoffnar2911

zwoof


Citaat van: ron12 op do 14 mrt 2013 - 09:01
ergens is ooit een heel jaar 31 meter sneeuw gevallen http://home.kpn.nl/djansma/weten/weerrecords.htm#Terug ga naar sneeuwval,dat maak je hier nooit mee.

Dat hoop ik ook niet mee te maken in zo'n korte tijd  ;D

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 mrt 2013 - 09:02
Als het weer niet gaat veranderen moet ik dadelijk nog een nieuw topic schrijven ook......

Wat bedoel je? Nog een wintertopic? Zou wat zijn zeg  :P

ron12

lol,ik denk dat het winter blijft :Phttp://www.ijstijd.com/ijstijden/ijstijd-na-2013 ik geloof er niets van,maar toch
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Volgende week weer richting de 10 graden is nog LT,
seizoen 2018/2019

ron12

zie woensdag 20 maart begin lente ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Ik kan nu hier matige sneeuwval melden :)
seizoen 2018/2019

just0408

Ik kan een flinterdun poederlaagje melden. Je kan er misschien hooguit een sneeuwbal van maken als je je best doet.  ::)
Ik ben ook niet van steen.

klimascepie

Citaat van: ron12 op do 14 mrt 2013 - 09:19
lol,ik denk dat het winter blijft :Phttp://www.ijstijd.com/ijstijden/ijstijd-na-2013 ik geloof er niets van,maar toch

Helaas is dit de bittere waarheid. De mogelijkheid is zelfs dat we naar en grote ijstijd gaan. Het word nog erger als je bedenkt dat we feitelijk nog maar net aan het herstellen zijn van en kleine ijstijd. Of nog erger dat we helemaal nog niet uit en ijstijd geweest zijn.

Voorlopig echter hoop ik dat deze winter snel af over en uit is.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Powered by EzPortal