Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 214928 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost

Citaat van: jorentje1997 op wo 13 mrt 2013 - 22:43
Wauw ik ben weer een ervaring rijker. Hier net een bui van ongeveer 15 minuutjes en er ligt plots weer 3cm sneeuw ofzo. Ook een paar verschrikkelijke onweersknallen.
Zo verschrikkelijk is dat toch niet?  8)


Actueel radarbeeld:


just0408

Het aardige is nu dat er net ten noordwesten van Den Helder een aantal sneeuwbuien aanéén klonteren en deze een sterke neiging hebben om over mijn regio te trekken. Tevens is het fijn dat de temperatuur nu reeds onder nul is gedoken (-0.2 °C).  :D
Ik ben ook niet van steen.

ron12

a ha onweer hadden ze toch gelijk http://www.estofex.org/forecasts/tempmap/.png en een nog mooie site gevonden over het verleden weer,van bij zonderen weer gebeurtenissen per maand over de laatste honderd jaar.altijd leuk om te lezenhttp://www.meteolink.nl/maart-historie.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Ramon Oost op wo 13 mrt 2013 - 22:52
Zo verschrikkelijk is dat toch niet?

Neeh maar als je op je 3jarig broertje moet passen dan heb je weer alle moeite om die kleine stil te krijgen. Ik dacht dat het fuck-you-thunder lied uit de film Ted zou helpen maar dat verergerde alleen maar. ;(

Chase-Stormer


zwoof

Citaat van: ron12 op wo 13 mrt 2013 - 22:37
42.6 cm sneeuw gevallen deze winter (3de plek) rekord  staat voor op  68 cm voor de hele  winter 1978/1979 o ja plek 2 staat 1970 48 cm in nijmegen ik hou het al bijna 40 jaar bij ;) en in de winter 62/63 was dik een meter sneeuw,maar ja toen was ik er ik nog niet, van hore zeggen ;)

Dat zijn mooie cijfers voor Nijmegen. Heb je ook de sneeuwstatistieken van de rest van Nederland. Ik vind dat wel minstens zo interessant als de hellmannetjes.  :)

Weatherboy

En daar komt de komma. Blijkbaar gaat ie toch WRF volgen en over het westen. Althans dat lijkt zo, momenteel mooi gesuikerd hier dankzij kort buitje bij -0.5 graadjes. Prima voor sneeuw :)

Joep

Is er al een nieuwe Hirlam? Of volgen we de radar  :)

ron12

niet voor de rest van nederland,maar ze staan wel ergens op een site,even(sneeuwval) google daar staat genoeg.een tip knmi staat ook veel.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Citaat van: zwoof op wo 13 mrt 2013 - 23:21
Dat zijn mooie cijfers voor Nijmegen. Heb je ook de sneeuwstatistieken van de rest van Nederland. Ik vind dat wel minstens zo interessant als de hellmannetjes.  :)
ik een pagina gevonden van het knmi http://www.knmi.nl/cms/content/23103/sneeuwweetjes van daar uit kun je verder zoeken en ook via google natuurlijk
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

glenn

Wat geeft die hirlam voor noord België ? Sneeuw of regen want het lijkt kantje boord ?

trouwens gfs 18 u wordt ook weer positiever voor zaterdag 0°c grens op 850 hpa komt gemmideld niet meer boven belgie maar lijkt steeds verder te schansen hangt er een verrasing in de lucht ?

Chase-Stormer

Vallen echt hele grote vlokken uit die bui zeg :D

just0408

Hmmm ... ben benieuwd of het Heerhugowaard nog gaat bereiken, tot nog toe nog droog.
Ik heb er enigszins een hard hoofd in en ben van mening dat hij rakelings langs gaat scheren.  :P
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Ik snap er niks van. Die bui ging toch echt over Heerhugowaard heen maar het is volstrekt droog gebleven ... vaag.
Ik ben ook niet van steen.

Jeroen22

Hier in nieuwegein is vannacht wel iets gevallen. Het mag geen naam hebben maar de stoepen en wegen zijn wit. Denkt dat er zo 1 a 2 cm ligt. ;D

Stephanie


Ries

Prachtig is het hier! Gisteravond lag er al een poederlaagje en daar is vannacht nog een laag van heeeeele dikke vlokken overheen gekomen. Dat had ik graag willen zien vallen! Zo met de blauwe lucht erboven en zonnetje erop lijken die 2cm heel wat moois :)

Ik ben heel blij met deze winter, die nu wordt afgesloten (hoop ik nu toch...) met een leuke laatste wintergroet van goeie vorst, gure snijdende winden en mooie sneeuwbuien. En dat begon al zo begin december en is de hele winter beetje zo door blijven gaan. Ik geloof dat er hier wel 10x een laagje sneeuw heeft gelegen, waarvan iets van 2 keer echt meer dan 5 centimeter. Sneeuwbuien kan ik me niet heugen zo vaak in een winter te hebben gezien; tíentallen keren, terwijl ik vorig jaar maar 1 of 2 keer sneeuw heb zien vallen.

Ja, de winter 2012-2013 was een heel erg goeie, maar nu wordt het tijd voor lente verdikkie!!  ;D

winter

Helmond ook weer wit en het sneeuwt nu weer gestaag door ziet er toch mooi uit.

Powered by EzPortal