Hoeveel onweersdagen verwacht jij in 2013?

Topic gezien door 12290 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 03 mrt 2013 - 18:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij in 2013?

0-10 dagen
7 (11.1%)
10-15 dagen
7 (11.1%)
15-20 dagen
6 (9.5%)
20-25 dagen
17 (27%)
25-30 dagen
17 (27%)
30 of meer dagen
9 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 1

Weerfreak 1337

Citaat van: arjanbruggink op do 04 apr 2013 - 11:46
Ff een schopje  ;D
Ik verwacht zelf 25-30 dagen. En dan ben ik benieuwd wat er van overblijft voor het NO deel van het land.
Ik ben er klaar voor, wil graag wel weer zulke plaatjes schieten:


Ik heb ergens gelezen(KNMI? Andere site?) dat het gemiddeld in Nederland op meer dan 100 dagen per jaar ergens onweert.
Op gemiddeld 25-30 dagen onweert het op een willekeurige plek in Nederland.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :P
(Voorbeeldje: Er is op meer dan 100 dagen ergens in Nederland onweer, maar in Amsterdam onweert het op 25 dagen)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcel1976

Ben benieuwd wat 't gaat worden, kunnen er alleen maar meer worden dan afgelopen jaar voor hier.

Ries

ah, uitgaand van De Bilt? Want als je van Groningen uitgaat zou enkel de optie 0-10 gerechtvaardigd zijn tov 30 of meer voor bepaalde oostelijke/zuidoostelijke delen van 't land.

Voor De Bilt gok ik op een normaal gemiddelde van 20-25 dagen.

Marsel

Citaat van: Marsel op di 05 mrt 2013 - 09:12
Zo veel Sven? Phoe, ik kon het jaar 2012 in Rotterdam niet als bijzonder gunstig bestempelen. Viel vaak tegen, zeker in de warme luchtmassa's. Blijkbaar op korte afstand (zoals gebruikelijk) grote verschillen.
Ik heb overigens rond het klimatologisch gemiddelde gestemd. Zo rond de 25 dagen. Hopen is op meer uiteraard :D.
Even een schopje 8).
Best aardig om te zien hoe we aan het begin van dit seizoen een over het algemeen gemiddelde onweersperiode verwachtte. Tja, nu weten we tot op heden wel beter.
Er moet heel wat gebeuren willen we dit jaar nog de klimatologische gemiddelden benaderen.

En wij maar denken (lees: hopen) dat we de 25 gingen halen... :o

Weerfreak 1337

Ik schatte ook tussen 25 en 30 dagen, gemiddeld dus.
Helaas blijf ik nog steeds hangen op 4, waarbij ik denk dat 10 onweersdagen net aan nog gehaald worden dit jaar. 20 zie ik niet meer gebeuren. Of het moet binnen nu en eind augustus zo snikheet worden dat de Noordzee zeer warm word en het nodige onweer laat ontstaan.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

LeMisérable

welgeteld 2 hier, weliswaar allebei maar 1x gerommel in de verte, zie nog wel of er meer komt...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Sven

Heb er 11 staan, maar ben bang dat er wellicht nog maar 3 bijkomen dit jaar.. En 4 dagen daarvan zijn best prima te noemen en de rest allemaal flut, heb niet eens 1 echt dikke onweersbui gehad. We zullen dit jaar snel moeten vergeten en weer door die ellendige winter heenkomen alvorens er hier weer hoop glundert.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcel

Citaat van: ron12 op ma 15 jul 2013 - 14:22
Hier een intersant stukje http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/19b3303c539ed637686a52ed3e21d10d/article/weinig_onweer_dit_jaar.html Dit jaar misschien een laagte rekord wat  aantal onweersdagen betreft in de maak. >:(

Ha dan zit ik waarschijnlijk nog niet zo verkeerd met mijn geschatte 0-10 onweersdagen :p
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

dondertje127

Citaat van: dondertje127 op wo 06 mrt 2013 - 10:59
Al met al bij elkaar denk ik ongeveer 15 tot 20 onweersdagen.

Nou, had ik toch m'n eerste keuze moeten maken, niet meer dan 10. Dan was ik dichter in de buurt geweest. Ik dacht eens even kijken wat ik had ingevuld


Marlieke

Hier heb ik al een hele poos geleden gestemd voor 10-15 dagen. Voor Rijssen komen we er nog lang niet aan, maar landelijk zal ik toch wel een goede keus gemaakt hebben... Wat levert het juiste antwoord op? Een mega-knetterende onweersbui voor mij alleen? :P
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Vanaf 5 oktober 2012 tot vandaag,maar 12 dagen met onweer gehad in Nijmegen,en het onweer dat er was stelde ook al heel weing voor,op eentje na dan vorige maand,maar die duurde hoog uit een half uurtje. :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

studio dewolf

Ik heb maar 9 onweersdagen maar er waren wel enkele onweders per dag vb 27 juli 2013. Maar toen ik zat in Oostenrijk waren er 16 onweders in 3 weken.

Glennb

Met 3 onweersdagen dit jaar, kan ik stellen dat het rampzalig is geweest. Alle 3 de dagen waren niets eens spectaculair. Af en toe een flits, waarvan er maar 1 bui boven mijn hoofd heeft gehangen.  ???. Ben benieuwd of er überhaupt nog nog wat bijkomt dit jaar. En anders: op naar volgend jaar!
Groet,
Glenn

studio dewolf

Citaat van: Glennb op di 17 sep 2013 - 10:20
Met 3 onweersdagen dit jaar, kan ik stellen dat het rampzalig is geweest. Alle 3 de dagen waren niets eens spectaculair. Af en toe een flits, waarvan er maar 1 bui boven mijn hoofd heeft gehangen.  ???. Ben benieuwd of er überhaupt nog nog wat bijkomt dit jaar. En anders: op naar volgend jaar!

:-\ Waar woon je?

dondertje127

Ben dus niet de enige, gelukkig. Schrale troost. Ik dacht met 15 tot 20 ook wel bescheiden te zijn, maar nog steeds staat de teller op 10.

Channiej

Hier in Wijchen 3 onweersdagen gehad. Zeer heftig, wel kort. Zelf heb ik maar 1 onweersdag meegemaakt en die was niet eens in Wijchen, maar in Putten. Was overigens wel zeer heftig.

Nu op naar mijn favoriete seizoen, de knusse/gezellige winter :-)

dondertje127

Citaat van: dondertje127 op wo 06 mrt 2013 - 10:59
Ik verwacht niet veel (maar enkele) spectaculaire onweersdagen voor deze omgeving (rijk Arnhem-Nijmegen). Ik verwacht wel veel kleine situatie's met wat geflits en een beetje gerommel of een enkele donderslag.

Al met al bij elkaar denk ik ongeveer 15 tot 20 onweersdagen.

Ik zit er dit jaar totaal niet ver naast. Zeker niet voor het bovenste gedeelte. Te bedenken dat ik nog iets te optimistisch was, omdat ik in eerste instantie dacht tussen 10 en 15 onweersdagen, maar zit niet ver van die 15 af. Eerlijk gezegd had ik een dag of 17 verwacht.
Theoretisch gezien kan je die 15 onweersdagen nog halen.

Puur voor de regio Arnhem waar ik overigens voor spreek.

ron12

Op hoeveel dagen heeft De Bilt onweer gehad???  Er is nog geen onweer kansen 2014 topic ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal