Onweerskansen 2013

Topic gezien door 254049 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

KNMI Guidance: Morgenmiddag vooral in het zuidoosten kans op onweersbuien met hagel. Weinig schering, weinig organisatiegraad, maar wel CAPE-waardes boven 2000 J/kg. INDECS-kansen zijn laag voor morgenmiddag (10-15% kans op >1 ontlading). Harmonie toont wel een aantal ontladingen en geeft een beter beeld van de potentie.

Channiej

Dat had ik ook gelezen en vandaar dat ik het vroeg ;-). Maar de neerslagkansen zullen waarschijnlijk dus wel zo laag zijn dat een topic voor morgen niet aan orde zullen zijn

Dennis

Citaat van: Channiej op zo 21 jul 2013 - 21:22
Dat had ik ook gelezen en vandaar dat ik het vroeg ;-). Maar de neerslagkansen zullen waarschijnlijk dus wel zo laag zijn dat een topic voor morgen niet aan orde zullen zijn

idd - dat lijkt ook nog niet  :)

Marsel

Toch wel aardige week die we tegemoet gaan. Ook EC12 komt met enkele onweersdagen de komende week. De warmste luchtmassa blijft dan ook erg dichtbij boven Duitsland terwijl wij in de overgansgzone vertoeven.
Schermutselingen langs deze zone leveren periodiek onweerskansen op.

Graphicnizor

neerslag mist gewoon compleet zowat

Bacci

Aardig wat onweerskansen!  8) Temperatuur lijkt komende week ook nog boven de 25 te hangen.

hj32

ja volgens de kaarten na onweersbuien nog 28 graden in het oosten :O
dat levert spektakel op...broeikaseffect ;)

NitroGenetics

ook lijkt 27/28juli een mooie dagje te worden hoewel het nog 5 dagen is laat gfs toch wel wat lekkers zien

cape+neerslag 27 juli



cape+neerslag 28 juli



kortom het ziet er allemaal lekker uit de komende 7 dagen :)

Fren

Mooi weekje qua onweer hoop ik... en voor mij mag het wel iets minder zo richting de 25 is prima.
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

jens

nu onweer in frankrijk ,wel duidelijk warmteonweer,weinig georganiseerd en niet zo actief
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Waxweazle

Op buienradar een paar ontladingen te zien boven midden Limburg....

zorba

Inmiddels een warmte onweersbuitje in Limburg

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Zal vanavond en anders morgenvroeg het topic openen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Pittige buien in noordelijk deel Frankrijk....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Waxweazle

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 22 jul 2013 - 16:40
Zal vanavond en anders morgenvroeg het topic openen

Gezellig! Voorpret ;)

ron12

Zou het nog wat worden vanavond,in ieder geval mooie luchten in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

frankaloe

hier donder en donkere luchten.
en er valt wat lichte regen
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Marcel1976

De wolken gaan hier loodrecht de lucht in,  en volgens de radar ploft 't al ergens, net ten zuiden van hier.  Spannend, en mooi om te zien.

Kres

Gaat goed in zuid limburg.. :)

ron12

Donder hoorbaar in nijmegen,van een bui boven Goch in Duitsland, nu ook ten zuiden onweer hoorbaar
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal