Onweerskansen 2013

Topic gezien door 253785 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Pascal Soomers op za 15 jun 2013 - 00:37
Komt wel weer terug.. Het wisselt nogal wat.. Maandag en dinsdag zijn bepalend voor wat er woensdag en donderdag eventueel kan gebeuren. Trouwens, laten we ons nu maar eerst eens richting op aanstaande maandag, want dat ziet er nog steeds lekker uit :-D! Daarna kijken we wel weer verder.
Maandag is inderdaad langzaam een zekerheidje aan het worden. Niet zozeer dat er gegarandeerd onweer voor gaat komen maar meer het feit dat de we tijdelijk de warme en onstabiele lucht in lopen. Detaillering volg nog.
Ik krijg echter sterk de indruk dat we het met maandag en, in mindere mate, dinsdag moeten doen. Vrijwel alle modellen wijzen in de 00z runs de warmste luchtmassa na dinsdag alweer de oostelijke deur, waarna we weer verzanden in gematigd zomerweer.
Maar goed wederom even de EPS data afwachten.

Jan van Ooijen

Ziet er inderdaad heerlijk uit op de GFS run, gelukkig is het tennis dan klaar



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

ik zie maandagavond/nacht  wel zitten  :) zelfs een nachttemp tussen 16-20 graden mogelijk

jens

ik moet dan spijtig genoeg leren voor de examens:frans en godsdienst,pfff
dit weekend dan maar leren ;)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

hj32

Ik wil weten hoe het vandaag zit...de future is now! ;)

Dennis

Citaat van: hj32 op za 15 jun 2013 - 10:29
Ik wil weten hoe het vandaag zit...de future is now! ;)

Er trekt actueel een KF over ; mooie structuren worden er gezien - onweerkans in het noord-oosten (50%)


Giso84

Hier boven Alkmaar best dreigende wolken met regen gehad toen ik naar het werk reed.
Heb ook mammatus wolken gezien maar helaas geen onweder.
Foto's niet gemaakt want heb geen zin in een natte telefoon ;)

Maandag vrij dus hopen op iets meer, onweer
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Jelte

Sodeknetters. Stevige bui hier boven Terschelling. Eigenlijk bijzonder dat er geen onweer in zit, want voor de rest is het goed raak. Stortregen en erg veel wind. Straks even kijken hoeveel precies, maar volgens het knmi waren windvlagen tot 38 knopen mogelijk (ong. 70km/h) en dat hebben we denk ik wel gehaald.
Je zult maar in een tentje zitten...  ;D

Edit: inderdaad... hoppa... wind AAN!

jens

jij krijgt straks die bui boven engeland als hij nog actief is ;)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

matroesjka-world

Heerenveen meldt onweer !!! ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

En waar onweert het,juist boven de koude noordzee  ???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: ron12 op za 15 jun 2013 - 11:43
En waar onweert het,juist boven de koude noordzee  ???
Vanaf de midlevels  ;). Grenslaag doet niet meer mee. Dynamische forcering is nu ook het sterkst in het noorden.
Het zal me niet verbazen als t later op maandag ook mogelijk is.

jornonweer

Citaat van: Marsel op za 15 jun 2013 - 12:07
Vanaf de midlevels  ;). Grenslaag doet niet meer mee. Dynamische forcering is nu ook het sterkst in het noorden.
Het zal me niet verbazen als t later op maandag ook mogelijk is.

volgens het kmi kan het maandag vooral in het westen van belgie zwaar onweren en kan het in het oosten van belgie mogelijk droog blijven, waaronder ook zuid oost nl.. wat denk jij hiervan?
Danger is real, fear is a choice.

jens

ik zou toch eens kijken naar de buien bij limburg,dat zouden zomaar eens low topped supercells kunnen zijn
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Unknown-user1778

flinke neerslag. alsof het onweer kon zijn. maar zonder onweer
maandag ziet er spannend uit  ??? :o

jens

serieuze onweerslijn geworden
zou me niet verbazen als daar een schelcloud opzit met windschade
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

onweerdetectie1449

Ik vraag me af wanneer er een Onweerkansen topic geopend wordt  ;).

jens

Citaat van: onweerdetectie1449 op za 15 jun 2013 - 16:22
Ik vraag me af wanneer er een Onweerkansen topic geopend wordt  ;).
ik ook ;)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Jan van Ooijen

Kansen topic komt eraan, wordt geschreven door Ramon. We wachten eerst nog de 12Z run af en mogelijk neemt hij EC dan ook mee. Het wordt, zoals het er nu naar uitzien een zeeeeeeeer interessante avond en nacht
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal