Onweerskansen 2013

Topic gezien door 252955 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

nu onweer aan de oost grens en friesland, meeste wel weer in duitsland natuurlijk,http://www.buienradar.nl/bliksem
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Pfoe als ze bij het KMI al niet het verschil tussen een rolwolk en een shelfcloud kennen....  ???

hj32

En toen waren de waarschuwingen vd kaarten, evenals het onweer voor zaterdag (weather pro)

deventer

Wat is buienradar europa waardeloos zeg :o
We hebben hier in italie in caorle een flinke regen-onweersbui gehad
En gewoon geen wolkje aan de lucht op buienradar

Sites hier in italie en meerdere nl sites zeggen allemaal iets anders over of er nog meer komt vandaag

Iemand die er iets zinnigs over durft te zeggen?

EAJ

De Bilt voert geen 12Z soundings meer uit sinds 1 januari 2013 maar vanmiddag vond men de situatie kennelijk toch zodanig dat er een ballon omhoog werd gestuurd.

Eric

Zoals Jan net twitterde, kijkend richting Maastricht, een boel flitsen, onweer is coming ?

dondertje127

Zat zojuist in het zomertopic. Ik zat er ook al op te letten, op de webcam van Brussel en op de radar. Het trekt Oostelijk Brabant en Limburg nog aan, en wellicht misschien nog een deel van Gelderland?
Het lijkt wel te activeren aan de Noordkant van de buien.

Qua temperatuur maakt het in ieder geval niets uit, want hier is het net zo zwoel als daar.

Eric

Het blijft een prachtig gezicht, vanaf 8 hoog, niets in de wijde omtrek wat het uitzicht belemmerd, onweer te zien naderen .......

dondertje127

Het begint ineens al uit te doven.

studio dewolf

Mindere erg versie van zaterdagnacht maar toch nog hevig en opnieuw mooie shelfcloud met zonsondergang.

jones

Citaat van: studio dewolf op ma 29 jul 2013 - 22:49
Mindere erg versie van zaterdagnacht maar toch nog hevig en opnieuw mooie shelfcloud met zonsondergang.
Als je er een foto van hebt, posten zou ik zeggen :) altijd mooi om te zien. Toen de bui hier aankwam was de meeste bliksem er al uit en om een shelfcloud waar te nemen was het al te donker geworden!

ron12

In Zeeland nu ook onweer :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Blijft hier over afgelopen weekend gaan hè, ik zit juist alweer op komend weekend te letten! Geven de kaarten (waar ik niet zo handig mee ben) ook net als de pluimen te zien dat het zaterdag gaat overkomen, niet zondag?

Edwin

Zaterdag festival dus doe het onweer maar vrijdag of zondag en zeker niet zaterdag. Het lijkt, als het komt, bij lange na niet zo te worden als afgelopen weekend.
Never Stop Exploring

Unknown-user1778

Zaterdag ook festival. Solar in Roermond :D

LeMisérable

Vrijdag beste kaartjes, lifted -10, cape rond de 2000, maar heb begrepen dat er ook een beste CIN op zit, dus het is afwachten...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Channiej

Is er iemand die al wat kan vertellen over vrijdag/zaterdag? Of veranderd het nog steeds zo erg dat het onzeker is wanneer ed.
Wat me wel opviel is dat er voor vrijdag iig helemaal geen regen voorspeld word.

Jan van Ooijen

Citaat van: Channiej op wo 31 jul 2013 - 09:32
Is er iemand die al wat kan vertellen over vrijdag/zaterdag? Of veranderd het nog steeds zo erg dat het onzeker is wanneer ed.
Wat me wel opviel is dat er voor vrijdag iig helemaal geen regen voorspeld word.

Zoals het er nu voorstaat zal er weinig gebruik van worden gemaakt van de onstabiliteit die er aanwezig is. Wel is een convergentielijn ingetekend op de Hirlam/ECMWF kaart op vrijdagmiddag, daarop zullen eventuele onweersbuien kunnen gaan ontstaan. Timing koufront is echt beroerd
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Channiej

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 31 jul 2013 - 10:03
Zoals het er nu voorstaat zal er weinig gebruik van worden gemaakt van de onstabiliteit die er aanwezig is. Wel is een convergentielijn ingetekend op de Hirlam/ECMWF kaart op vrijdagmiddag, daarop zullen eventuele onweersbuien kunnen gaan ontstaan. Timing koufront is echt beroerd

Oké, niet verwacht. Maar sowieso nog wel wat onzekerheid qua timing. Er kan ook nog eea veranderen op de kaarten. Afwachten dus. Maar vooralsnog weinig boeiends.
Dank je wel iig voor je reactie!!!

Powered by EzPortal