Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207037 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

theowl999999

Citaat van: Romigo op vr 22 feb 2013 - 18:48
Daar sluit ik me graag bij aan. Heb er nog lang geen genoeg van. Vandaag de hele dag buiten geweest en ik vond het heerlijk!  :P
+1 +1 +1 +1 +1. count with me as well

martijn

Citaat van: Marcbb op vr 22 feb 2013 - 18:47
Off topic, hoe kan k mijn woonplaats zichtbaar maken?
persoonlijk bericht of tekst

Jasneker

In je profiel kun je dat veranderen.

ron12

Nederland/Duitsgrens gebied alles ten zuiden Enschede kan er tot zondag avond tot 12 centimeter sneeuw vallen naar zuiden meer sneeuw dan noorden.zo juist op de duitser.ze verwachte van tijd tot tijd periodes met lichte sneeuwval de komende 48 uur. In oosten van NRW kan tot 18 centimeter.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcel1976

Citaat van: ron12 op vr 22 feb 2013 - 19:46
Nederland/Duitsgrens gebied alles ten zuiden Enschede kan er tot zondag avond tot 12 centimeter sneeuw vallen naar zuiden meer sneeuw dan noorden.zo juist op de duitser.ze verwachte van tijd tot tijd periodes met lichte sneeuwval de komende 48 uur. In oosten van NRW kan tot 18 centimeter.
Reken je nog maar 's niet te rijk.  Het zal welliswaar vrij langdurig sneeuwen maar zullen echt kleine vlokjes zijn waardoor het wel ff duurt eer je een cm bij elkaar krijgt.
Maar goed, een sneeuwgebied kan, zoals bekend,  de gekste capriolen uithalen. Ik zelf gok voor hier ( Limburg )   op een cm of 5. We zullen het gaan zien. :)

theowl999999

ECM has been very consistent this winter and i do not recall a large adjustment done from its long term prediction. So i think that we're not done with this winter. Please correct me if i'm wrong.

Blizzard

Volgens Ronald de Wildt blijft het enigszins winters t/m begin maart.


Vandaag een kopie van gisteren. De dag begin nog met opklaringen, na minimaal -5.2 C in Twente, maar gaandeweg steeds meer bewolking en af en toe wat sneeuwvlokken. Maximaal kwam de kust tot +2, maar uitgestrekt gebied in oosten en zuidoosten kwam tot een ijsdag.

Het koude weer van de komende 10 dagen valt te verdelen in de navolgende weerkaarten.

A.s. zondag gaan frontale systemen behorend bij zuidelijke hoogtelaag ons weer bepalen.
Na nog een komende nacht met opklaringen (actueel 19.00 uur al meer gaten in het wolkendek boven Duitsland) en minimaal -2/-6 C. Morgen eerst nog wat zon later opnieuw geleidelijk zwaar bewolkt en in de middag in het zuidoosten de eerste sneeuw. Maximaal morgen rond het vriespunt, met een ijzige oostenwind.
De sneeuw breidt zich dan zaterdagavond/nacht, zondag en deels maandag nog geleidelijk over het hele land uit met minimaal iets onder het vriespunt en maxima +1/+3 C.

Halverwege volgende week wordt hogedruk ten noorden opnieuw weersbepalend en samen met zuidelijke lagedruk blijft de stroming NO/O. Aangevoerde lucht is vochtig en vrij koud. Overwegend bewolkt en slechts kleine kans op wat lichte neerslag bij minimaal iets onder het vriespunt en maxima 2-4 C.

Eind februari bepaalt hogedruk, met kern ten westen/noordwesten nog altijd het weer. Aangevoerde lucht is zachter maar ook droger. Met meer kans op opklaringen neemt de kans op lichte vorst in de nacht en ochtend weer toe, maar maximaal is 4-7 C duidelijk minder koud dan voorheen.

Deze thermische normalisering zet echter niet door in het begin van maart, verre van zelfs.
Hogedruk, eigenlijk een enorme Z/N uitgestrekte hoogterug, ten westen, én lagedruk ten noorden en noordoosten zorgen de 1e week van maart voor een W/N aanvoer van koude polaire luchtsoorten waarin frequent winterse buien zullen voorkomen, bij lichte vorst in de nacht en ochtend en overdag maximaal 5 C.

Mvg, Ronald.

Edwin

Never Stop Exploring

Dennis

wanneer kan ik naar het buitenlucht zwembad?  ;D


grizzrh

Citaat van: Dennis op vr 22 feb 2013 - 21:27
wanneer kan ik naar het buitenlucht zwembad?  ;D

je kan proberen doe maar een bommetje :P
Doenrade, Limburg

Remy

Citaat van: Edwin op vr 22 feb 2013 - 20:43
over een week is het al maart...
Yep,nog een hele maand kans op goed koud weer dus :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

grizzrh

Doenrade, Limburg

Bacci

Begin maart winterse buien zie ik, vooral in de nacht kan het dan wel weer wit worden, kans op leuke verassingen. Maarja nog ver weg, ben benieuwd morgenavond naar de sneeuw.

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

alaind86

Citaat van: albalinda op vr 22 feb 2013 - 22:55
Hahaha, de pluim wordt langzaam weer kouder, top  :)
En de onzekerheid net zo groot! Top! XD Lente word het vanaf de 10 maart gaan we naar de 14 graden. Sorry was aan het dromen. We wachten rustig af, Eerst eens kijken hoeveel sneeuw er gaat vallen in het zuid oostelijk deel van het land. 5cm moet haalbaar zijn voor Limburg.

frankaloe

Citaat van: grizzrh op vr 22 feb 2013 - 21:50
je kan proberen doe maar een bommetje :P
effe of topic hoor...
wacht maar tot het warmer is ,lijkt me veel verstandiger :P


ontopic..vanavond heeft het hier ligt gesneeuw..een vaag wit tapijtje in mijn tuin
-3 en guur koud buiten
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Marcbb


Johann

Tja, lente voorlopig nog ver weg !
EC12 50 members T850hPa en T2m

Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op za 23 feb 2013 - 00:14
Tja, lente voorlopig nog ver weg !
EC12 50 members T850hPa en T2m

Moet mijn woorden voorlopig even inslikken, maar goed we zitten nog niet op 14 maart
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal