Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 262221 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis

Citaat van: winter op zo 03 feb 2013 - 16:38
Over de storing die dan overtrekt? Of zijn het meer losse neerslagebiedjes? Warmte- of koudfront?

Idd de storing

Ramon Oost

Nog natte sneeuw in het oosten van het land.


Kevinwinter

Citaat van: Dennis op zo 03 feb 2013 - 16:36
Koers Laag zal vanaf dinsdagavond "live"gevolgd worden op dit forum -  :)

Nice!

winter

Citaat van: Bacci op zo 03 feb 2013 - 16:40
Wat denkt u? sneeuw of toch regen?

Dat is zeer lastig om te voorspellen als je het eerst bericht van Jan zit met het gifje.
Zie je dat het gifje van alles en nog wat in petto heeft. Hoe dichter we dinsdag naderen hoe meer we weten. En het licht denk ik ook aan morgen want morgen zou toch de temp stijgen doordat de wind even draaiden als de temperatuur morgen 10 graden is verwacht ik dat de kans op sneeuw kleiner is dan als de temperatuur morgen maximaal +7 wordt.

Lucas

Afwisselend lichte kletsnatte sneeuw en regen hier.
Aanhoudende sneeuwval

Weatherboy

Citaat van: Bacci op zo 03 feb 2013 - 16:40
Wat denkt u? sneeuw of toch regen?

Vooral regen. Pas aan het einde van het front gaat het over in vaste vorm. Pas achter het front worden namelijk koudere bovenluchten meegevoerd. Daarna zal het dan vaste vorm zijn, maar dan eerder in buien dan in grote neerslaggebieden. Voornamelijk de kust gaat hiervan profiteren d.m.v. warme zeewater en kustconvergentie etc. Vooral daar dan ook de kans op onweer en lokaal een sneeuwdek in langdurige buien. Verder landinwaarts eerst minder buien, met temperaturen rond 0°C. Later in de nacht en woensdag overdag meer buien overal en dan vooral landinwaarts grote kans op sneeuwdek. En met name Limburg en Ardennen lijken vrij sneeuwzeker te zitten. Later als de stroming afneemt en naar meer noordelijke richting draait overal (m.u.v. direct aan de kust) overal kans op een sneeuwdekje.

Het veranderd natuurlijk nog omdat de kleine factoren allemaal nog kunnen veranderen.

Dennis

Citaat van: Bacci op zo 03 feb 2013 - 16:40
Wat denkt u? sneeuw of toch regen?

Voor het Laag al aan - op dinsdag flinke sneeuwbuien -

wesleylollol

Citaat van: Dennis op zo 03 feb 2013 - 16:52
Voor het Laag al aan - op dinsdag flinke sneeuwbuien -
waarzo bij zuid-holland dat zal wel leuk zijn

Jan van Ooijen

Het begin is er bij Hirlam, nu de rest nog. Afgelopen week zat het model er goed naast







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

GFS komt voor dinsdag met zware sneeuwbuien. Woensdag in het zuiden regen/sneeuw en op donderdag opnieuw sneeuwbuien.


Bacci

Ik zie woensdagavond/nacht ook sneeuw.

Ramon Oost

Citaat van: Bacci op zo 03 feb 2013 - 17:23
Ik zie woensdagavond/nacht ook sneeuw.

Dat valt toch ook onder "woensdag" ;)

winter

Citaat van: Ramon Oost op zo 03 feb 2013 - 17:28
Dat valt toch ook onder "woensdag" ;)

Goede opmerking hahah :P
Hoop zo op mooie pak sneeuw, die zware sneeuwbuien zijn misschien zelfs beter dan 10uur lichte sneeuw achter elkaar.
Heeft iemand ook temperatuur animatie van dinsdag aan de grond/ 850 hPa?

jorentje1997

Citaat van: Ramon Oost op zo 03 feb 2013 - 17:17
GFS komt voor dinsdag met zware sneeuwbuien. Woensdag in het zuiden regen/sneeuw en op donderdag opnieuw sneeuwbuien.

Dinsdag kan nog wel leuk worden want dat zijn echt wel redelijk zware buien. Hopelijk vallen ze dan ook onder de vorm van sneeuw en kunnen we even een donderklap waarnemen  :D

Bacci

Citaat van: Ramon Oost op zo 03 feb 2013 - 17:28
Dat valt toch ook onder "woensdag" ;)

Om precies te zijn  ;)
In de nacht naar woensdag sneeuw/regen in het zuiden, en woensdagavond/nacht vanuit het westen opnieuw regen/sneeuw maar dan voor het hele land (waarbij kans op sneeuw in het oosten groter is).

winter

Klopt het dat de wind gedraait is want zie de temperaturen stijgen?

MamaAs

Oeh dat zijn leuk schnee kansen! Ik kruip weer even onder mijn steen vandaan!
Mijn ervaring leert dat de sneeuw vanaf zee hier voor veel sneeuw zorgt.

Bacci

Citaat van: winter op zo 03 feb 2013 - 17:37
Klopt het dat de wind gedraait is want zie de temperaturen stijgen?

Yep, temp. gaat verder stijgen met morgen een graad of 8.

weerinkatwijk

Dit roept bij mij herrinneringen op uit 2009, 17 december toen viel er hier in kawijk binnen 2 uur meer dan 10 cm sneeuw

Ramon Oost

Citaat van: winter op zo 03 feb 2013 - 17:34
Heeft iemand ook temperatuur animatie van dinsdag aan de grond/ 850 hPa?

T850hPa ligt a.s. dinsdag rond de -7/-8. T500hPa -39/-41. Flinke koude bovenluchten dus. Temperatuur op 2m komt uit op 2/3 graden in het noorden tot een graad of 5 in het zuiden. Later op de dag zakt de temperatuur richting het vriespunt (in het noorden).

Powered by EzPortal