Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 246928 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Ik vind het eigenlijk niet erg dat de winter even inkakt  8)
Niet te lang, een weekie en hopelijk daarna een mooi hogedrukgebied met overdag/nacht mooie opklaringen ;)
Er moet volgens mij gewoon even een vette bezem door de bovenlucht...........
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

GHkstra

In Zeeland gaat het al richting de -10.


Jan van Ooijen

Citaat van: ceriel op do 24 jan 2013 - 20:01
RTL weer: volgende week dubbele cijfers :o

Dat zal hij dan smakelijk hebben verteld ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Ook EC nu met neerslag op de kaart zaterdag, niet veel maar het begin is er

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 20:20
Ook EC nu met neerslag op de kaart zaterdag, niet veel maar het begin is er

In deze run in het oosten niets. Veel neerslag in de modellen tot 144 uur, met name dinsdag en woensdag. EC00 gaf het vanmorgen al aan, EC12 nu weer. GEM en GFS hieronder, modellen lijken het helemaal eens te zijn.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ceriel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 20:16
Dat zal hij dan smakelijk hebben verteld ;)
Hij stak zijn euforie inderdaad niet onder stoelen of banken. Ach, morgen wordt dat ongetwijfeld weer bijgesteld. ;D
Wanneer doen we het weer?

jorentje1997

Kijk eens hoe hard het fijn stof (smog) in België is gezakt vandaag na het smog alarm (derde kaartje van bovenaan) http://weerbenelux.blogspot.be/p/blog-page_5569.html

Veel mensen denken dat dit niets met het weer te maken heeft,maar het dit is wel degelijk gekomen door de stroming waar we ons nu in bevinden met heel weinig wind, daardoor blijft het fijn stof gewoon hangen.

marctsm

Met de neerslag die er gaat vallen, en dan nog de invallende dooi (hier in ruddervoorde ligt er nog een pakje sneeuw), zou dat niet voor wateroverlast gaan zorgen?

Romigo

Citaat van: jorentje1997 op do 24 jan 2013 - 20:55
Kijk eens hoe hard het fijn stof (smog) in België is gezakt vandaag na het smog alarm (derde kaartje van bovenaan) http://weerbenelux.blogspot.be/p/blog-page_5569.html

Veel mensen denken dat dit niets met het weer te maken heeft,maar het dit is wel degelijk gekomen door de stroming waar we ons nu in bevinden met heel weinig wind, daardoor blijft het fijn stof gewoon hangen.

Natuurlijk is de koude luchtlaag daar ook debet aan..

Romigo

Ik vind het - sinds de dooi in aantocht is - hier een stuk rustiger geworden. Laten we het hebben over de kansen voor een Elfstedentocht dit jaar..haha  ;D

jorentje1997

Citaat van: Romigo op do 24 jan 2013 - 21:18
Ik vind het - sinds de dooi in aantocht is - hier een stuk rustiger geworden. Laten we het hebben over de kansen voor een Elfstedentocht dit jaar..haha  ;D

Wel euh, als alle weermodellen nu even vanaf donderdag terug echte vrieskou voor 2weken plannen dan zie ik de kans goed in :D

Romigo

Citaat van: jorentje1997 op do 24 jan 2013 - 21:21
Wel euh, als alle weermodellen nu even vanaf donderdag terug echte vrieskou voor 2weken plannen dan zie ik de kans goed in :D

Als het inderdaad een weekje dooit en daarna weer een vorstperiode komt, dan kun je ook veel eerder schaatsen, want het water is dan aan stuk kouder, dan dat deze vorstperiode begon. Ik geloof dat het water voor 11 dagen geleden nog een temperatuur had van 5 a 6 graden. Ik ben zeer benieuwd of het inderdaad zover komt, of dat we toch in een WC blijven hangen.

Romigo

De gruwel van elke winterliefhebber..

Romigo

De nieuwe EC run is aan het binnen druppelen....ben benieuwd.

Bacci

Dinsdag t/m donderdag echt herfstweer daarna weer dalende trend.


Romigo

Ik twijfel of dit wel de nieuwe pluim is??

Civiccoupe

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 20:16
Dat zal hij dan smakelijk hebben verteld ;)

Och Jan je had p.t zijn hoofd moeten zien.  Glimlach van oor tot oor. (Ik ergerde me er gewoon aan ).

Henk1976

Ach, ik lach me helemaal ziek als we volgende week winter deel 3 krijgen. Al die mensen die denken dat het afgelopen is. Ok, eerst even de horrororkaan door.(best spannend, een beetje storm). En dan gewoon weer de winter in. Kijken wat onze weerman dan zegt......

bliksems

Citaat van: Romigo op do 24 jan 2013 - 21:42
Ik twijfel of dit wel de nieuwe pluim is??
eerst zeg je dat de nieuwe EC run aan het binnen druppelen is,terwijl die al 3 uur geleden uitgerunt is.
en nu zeg je ook nog eens dat je twijfelt of het wel de goeie pluim is?
hmmm...
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

stratocumulus

Citaat van: Henk1976 op do 24 jan 2013 - 21:55
Ach, ik lach me helemaal ziek als we volgende week winter deel 3 krijgen. Al die mensen die denken dat het afgelopen is. Ok, eerst even de horrororkaan door.(best spannend, een beetje storm). En dan gewoon weer de winter in. Kijken wat onze weerman dan zegt......

Waarchijnlijk iets in de trand van  :'( :'( :'(.  Lol

Maar even serieus, zit er een nieuwe winterse ontwikkeling in de pv of voorlopig nog niet??? Weet iemand dit?

Powered by EzPortal