Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 222341 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Lies74 op zo 20 jan 2013 - 22:40
Dankzij mijn huisgenote op dit forum beland. En, ik kan niet meer stoppen met lezen ;-) Wat is het hier leuk! ookal snap ik van de meeste kaarten enzo helemaal niks, het is heerlijk om het weer hier een beetje te kunnen bijhouden.Groetjes Liesbeth Alphen aan den Rijn

Welkom op het forum, we proberen het meestal in Jip en Janneke taal het uit te leggen. Mocht je het niet snappen dan kan je er altijd naar vragen. Er is hier altijd wel iemand die antwoord geeft
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Southpaw

Dat neerslaggebeid boven Frankrijk lijkt via Limburg het land binnen te trekken.
Dat gaat mijn woonplaatje niet halen ben ik bang.
Maar goed, hopen dat het zich in westelijke richting gaat uitbreiden.

bliksems

Citaat van: MamaAs op zo 20 jan 2013 - 22:41
Gaat dat monstergebied richting het noorden?
Dat wordt sneeuwvrij morgen :P
sneeuwruimen he!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 22:15
Zelf denk ik ook aan doorzet winter, maar als het woensdag nog niet te zien is dan ga ik wel even achter mijn oren krabben en ook meer de kant op van verzachting. Maar goed... Verzachting is verdrijven van koude lucht en dus ook sneeuw ;) Het heeft alle twee wel wat

Gezien het feit dat Nederland inmiddels een behoorlijk sneeuwdek heeft werkt dat door in de temperaturen. Ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar even overslaat in dooi, tenzij er duidelijk een zw-stroming op gang komt. Volgens mij is het hoog boven Scandinavië toch behoorlijk standvastig nog.

Joep

Dooi Nadert!!

Van onze weerman
SOEST - Rond het einde van deze maand lijkt de dooi in ons land in te vallen! Vriest het later deze week opnieuw matig tot streng en hebben we eerst nog te maken met sneeuwval: in of kort na het volgende weekeinde is het einde van de winterperiode nabij.
Dat heeft alles te maken met een ongunstiger ligging van hogedruk die zich meer ten westen van ons lijkt te concentreren. Oceaanstoringen kunnen daardoor zachtere luchtmassa's opstuwen naar het Europese vasteland. De wind verlaat volgens dat scenario de oosthoek en kan via zuid draaien naar de zachtere zuidwest variant. Zover is het nog niet maar de opties in de weerkaarten van zondagavond gaan wel meer en meer in de richting van minder koud weer na deze week.

Voor die tijd moeten we nog doorbijten. Het wordt een koude winterweek. Maandag valt er op uitgebreide schaal sneeuw, vooral in het noorden kan die gepaard gaan met veel wind. Het is morgen koud bij min 3 graden. De dagen daarna blijft het overdag vriezen. Vooral de nachten worden weer kouder omdat er opklaringen komen. Daardoor neemt de kans op strenge vorst snel toe en kan het in de nachten gemakkelijk 8 tot 15 graden gaan vriezen. De vorst houdt tot het einde van de week aan. Of zachtere lucht ons al in het weekeinde bereikt, is niet zeker. Waarschijnlijk gebeurt dat pas begin volgende week.

telegraaf


MamaAs

Citaat van: bliksems op zo 20 jan 2013 - 22:42
sneeuwruimen he!

NEE! >:(

En 'Onze weerman' van de Televaag... is dat M. Piepert?  ::)
Wat een gedoe, duurt nog minimaal een week.

pietjelol

even een vraagje rond welke tijd zou dat activatie beginnen volgens de kaarten?. Nu is er namelijk niet zo heel veel bijzonders te zien op de radar en ook dat gebied van duitsland lijkt te verpieteren.

Erik V

Citaat van: arjanbruggink op zo 20 jan 2013 - 22:42
Gaandeweg de tijd dat je hier op het forum gaat spenderen leer je het wel kennen. Vaak genoeg is er wel uitleg bij en mocht je het niet weten, gewoon vragen.
Sommigen van ons zie je alleen 's winters en sommigen als de pluim boven de 15graden komt.......

NitroGenetics

Citaat van: Lies74 op zo 20 jan 2013 - 22:40
Dankzij mijn huisgenote op dit forum beland. En, ik kan niet meer stoppen met lezen ;-) Wat is het hier leuk! ookal snap ik van de meeste kaarten enzo helemaal niks, het is heerlijk om het weer hier een beetje te kunnen bijhouden.Groetjes Liesbeth Alphen aan den Rijn
'
aller eerst hartelijk welkom op meteo service ;) en wat fijn je het hier gezellig en leuk vind :) dat soort nieuws worden we allemaal wat blijer van :)
mocht je vragen hebben over een kaart ben je meer dan welkom je vraag te stellen en je krijgt vrijwel zeker altijd een antwoord van iemand ;)

Lies74

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 22:42
Welkom op het forum, we proberen het meestal in Jip en Janneke taal het uit te leggen. Mocht je het niet snappen dan kan je er altijd naar vragen. Er is hier altijd wel iemand die antwoord geeft
Dank jullie wel. Voor nu mijn complimenten, erg duidelijk allemaal. En zo niet, zal ik zeker vragen gaan stellen, totdat jullie gek van me worden ;-)


SuperGrover

Citaat van: bliksems op zo 20 jan 2013 - 22:40
ga dan maar naar bed,want dat is het zuiden/ZW!haha.

even opgezocht wat het midden van het land is. Valt Dordrecht precies onder zeg  8) 8) ;D

bliksems

Citaat van: pietjelol op zo 20 jan 2013 - 22:45
even een vraagje rond welke tijd zou dat activatie beginnen volgens de kaarten?. Nu is er namelijk niet zo heel veel bijzonders te zien op de radar en ook dat gebied van duitsland lijkt te verpieteren.
LIJKT te verpieteren ja,maar activeert boven NL.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

WinschoterWeer

Het lijkt wel of de buien onder het Oldambt langsgaan richting Friesland....ooh men, dit is frustrerend, zenuwslopend, maar lachwekkend tegelijk... :o :D

Roland

Citaat van: Joep op zo 20 jan 2013 - 22:43
Dooi Nadert!!



Even doorbijten... De Telegraaf wordt toch alleen maar gelezen op terrassen in Benidorm?

matroesjka-world

Citaat van: SuperGrover op zo 20 jan 2013 - 22:46
even opgezocht wat het midden van het land is. Valt Dordrecht precies onder zeg  8) 8) ;D


Woehahahaha, echt niet !!!!  :P :P :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

MWegman

Citaat van: Lies74 op zo 20 jan 2013 - 22:40
Dankzij mijn huisgenote op dit forum beland. En, ik kan niet meer stoppen met lezen ;-) Wat is het hier leuk! ookal snap ik van de meeste kaarten enzo helemaal niks, het is heerlijk om het weer hier een beetje te kunnen bijhouden.Groetjes Liesbeth Alphen aan den Rijn
Welkom huisgenote!  In de tijd dat ik hier ´zit´ heb ik al een hoop bijgeleerd. Komt dus vast wel goed met je...  ;D
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

Blizzard

Misschien even gemist, gaat zo snel met al die berichten, maar is er al een actuele run van Hirlam langs geweest op het forum?

bliksems

Citaat van: NitroGenetics op zo 20 jan 2013 - 22:45
'
aller eerst hartelijk welkom op meteo service ;) en wat fijn je het hier gezellig en leuk vind :) dat soort nieuws worden we allemaal wat blijer van :)
let's all do "the dance of joy!"

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Lucas

Het blijft Hirlam volgen maar dan met enorme vertraging. Wat rond 16-17 UTC zou gebeuren gaat volgens mij nu zo beginnen....
Aanhoudende sneeuwval

Powered by EzPortal