Sneeuwfoto's van 20 en 21 januari 2013

Topic gezien door 4876 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Sneeuwfoto's van 20 en 21 januari 2013

Beste leden,

Zoals de meeste al wel begrepen hebben krijgen we vandaag en morgen te maken met sneeuw. Om het wintertopic te ontlasten vragen wij of de foto's in dit draadje gepost kunnen worden, zo blijft het ook enigszins overzichtelijk en is het voor een ander ook makkelijker om het te vinden. Heb je foto's die niet van jezelf zijn vermeld dan wel duidelijk de naam van de fotomaker, gebeurt dit niet dan worden de foto's weggegooid. Alvast dank voor de foto's en geniet van deze twee dagen!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Joep

Net wezen schaatsen echt extreem koud met die harde wind en flinke sneeuwval onderweg en op de IJsbaan  :D


Baszert


alaind86


Remy

Geen sneeuw maar wel een koelwater kanaal dat bevriest,rook (waterdamp)van de CV die bevriest,Beaker de rood-witte je-weet-wel-kater die een houtblok heeft,stuifgronden bij de achterburen en natuurlijk veel hout voor de kachel.
Als de stroom uitvalt hoop ik dat ik nog internet heb,want dat is zo'n beetje het enige dat hier zou ontbreken als we een maandje ingesneeuwd raken.
Telefoonmasten combineren niet goed met stuifsneeuw/ijsafzetting.
En daarom heb ik als reserve nog een walkietalkie die op de veel toegepaste lucht,scheepvaart en amateur banden kan babbelen.
Voor als er een noodgeval is en geen telefoon/internet.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof


Remy

Net terug van een paar klanten,de douche gaf geen warm water meer.
Hoe zou dat toch komen?
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

André

Hoe zou dat komen , geen idee , ik denk dat de verwarming te laag stond .
Demeulemeester André

Zynex

Met een videocamera foto's gemaakt echt nog een slechtere kwaliteit dan een mobiele telefoon :P
Dus maar wat gephotoshopt :P


Remy

Citaat van: André op ma 21 jan 2013 - 15:49
Hoe zou dat komen , geen idee , ik denk dat de verwarming te laag stond .
Ik heb je advies gevolgd,en de verwarming op het dak gezet.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: Remy op ma 21 jan 2013 - 16:01
Ik heb je advies gevolgd,en de verwarming op het dak gezet.
Het werkt... het sneeuwt niet meer binnen.
Nu regent het...
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

André

Citaat van: Remy op ma 21 jan 2013 - 16:03
Het werkt... het sneeuwt niet meer binnen.
Nu regent het...
Hahaha een goeie raad van tante Kaat .
Demeulemeester André

Weatherboy

Prachtige winterperiode! Hoop foto's van de omgeving hierzo. Variërend van 5-20 cm sneeuw, afhankelijk of het in de wind ligt of niet. En een zelf geschepte hoop van bijna 1 meter :) Kijken hoelang die het volhoudt. Kijk en geniet.

André

Hier ook enkele winterfoto's vanuit West Vlaanderen .
Demeulemeester André

Remy

Mijn geïsoleerde kachelpijp voelt bij vorst en weinig wind doorgaans goed warm aan.
Maar de vol op mijn gevel staande oostenwind neemt warmte sneller weg dan die via de isolatie  de buitenmantel kan bereiken.
Tijdens het maken van deze foto vloeit er rookgas van bijna driehonderd graden door die pijp.
Dat deksel waar die pegels aan hangen is doorgaans zo warm dat je er je vingers aan brandt... wind+sneeuw is echt een weertje waarbij alles dat kan falen ook echt keihard faalt :)
Gelukkig ben ik de NS niet.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

vanmiddag mijn zoontje geholpen met het maken van deze sneeuwpop. De sneeuw plakte niet best, dus een paar emmers gestampte sneeuw brachten de oplossing.  Hier het resultaat.   8)

Reutel


Powered by EzPortal