Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297509 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

http://www.nu.nl/binnenland/3007900/ijzig-koud-weekend-met-sneeuwval.html
Jan misschien toch 10 tot 15 cm maar volgens weerplaza dan pas maandagnacht of dinsdagochtend.
Maar ik vertrouw jouw uitspraken meer dan welk weersite of journaalbericht, verwachten vaak minder en onderschatten het bijv de weerman van de NOS zei gisteren en eeregisteren zondag en maandag lichte sneeuw levert niet zoveel op, dan kan je beter volgens mij niks zeggen

Zynex

ik heb volgens mij nog nooit gezien dat de pluim op het einde onder de 0 blijft. Elke winter wanneer het al koud is
gaan de leden omhoog na 8 ~ 9 dagen.. Niet naar kijken dus :P

Johann

En nog de 15 daagse EC00 member T2m voor Leeuwarden...
Eerste plaatje die van gisteravond (EC12), ter vergelijk daaronder die van vanmorgen (EC00)




winter

Vraagje deze koude temp. met harde wind is dat goed voor de ijsgroei aangezien beter warmtetransport of juist slecht voor ijsgroei???

Hopelijk groeit het ijs vandaag en morgen nog met 2 a 3 cm aan want dan kan er geveegd worden, gemiddeld ligt er zo'n 4 cm op de route ( variatie van 1 tot 7cm (1x 9cm) ) en er zijn ook nog een aantal wakken.

Bacci

Even voor de duidelijkheid, zondag komt er sneeuw en maandag opnieuw sneeuw? of is het gewoon 1 neerslaggebied?
De nieuwe Hirlam al binnen?

PatrickM

Citaat van: Bacci op za 19 jan 2013 - 11:05
Even voor de duidelijkheid, zondag komt er sneeuw en maandag opnieuw sneeuw? of is het gewoon 1 neerslaggebied?
De nieuwe Hirlam al binnen?

Er zijn 2 gebiedjes die over trekken dacht ik, zondag een wat hevigere en maandag nog een.

Reutel

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 10:58
Vraagje deze koude temp. met harde wind is dat goed voor de ijsgroei aangezien beter warmtetransport of juist slecht voor ijsgroei???

Hopelijk groeit het ijs vandaag en morgen nog met 2 a 3 cm aan want dan kan er geveegd worden, gemiddeld ligt er zo'n 4 cm op de route ( variatie van 1 tot 7cm (1x 9cm) ) en er zijn ook nog een aantal wakken.

http://www.knmi.nl/cms/content/28531/ijsaangroei_en_ijsdikte

FF google gebruiken. ;)

winter

Citaat van: PatrickM op za 19 jan 2013 - 11:06
Er zijn 2 gebiedjes die over trekken dacht ik, zondag een wat hevigere en maandag nog een.
Citaat van: Bacci op za 19 jan 2013 - 11:05
Even voor de duidelijkheid, zondag komt er sneeuw en maandag opnieuw sneeuw? of is het gewoon 1 neerslaggebied?
De nieuwe Hirlam al binnen?

Daarom had ik net hier boven al geplaatst dat er zondag 3 tot 7 cm verwacht wordt door weerplaza en daarna op maandagavond weer kans op sneeuw.
Maar Jan verwacht denk ik dat het gewoon 1 neerslaggebied die 10 tot 15 cm kan opleveren

Thunderfreak

Citaat van: PatrickM op za 19 jan 2013 - 10:52
Weer het zuiden en westen het meeste sneeuw? Op de kaarten te zien valt er toch juist meer in het Noorden doordat het activeert ??

Ook omdat je alleen dat stuk tekst van knmi gelezen hebt.

Actiefste deel zal over de Noordzee trekken,maar dat wil niks zeggen natuurlijk. Want de vorige keer viel er ook 10/13 cm meer sneeuw in Den Haag ;-)  :)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jorentje1997

Stukje KMI:

Zondag trekt een storing van zuidoost naar noordwest over het land en die wordt tijdelijk vergezeld van wat zachtere lucht.
Het wordt overal zwaarbewolkt tot betrokken met sneeuw. Die neerslag kan, vooral in het zuiden en later ook in het centrum van het land, tijdelijk overgaan in smeltende sneeuw of onderkoelde of aanvriezende regen. De temperaturen variƫren tussen -4 in het westen tot +1 of +2 graad in het zuidoosten. De wind waait meestal matig, eerst uit het noordoosten en later uit zuidelijke richtingen.

winter

Raar het is al 11 uur geweest en temperatuur nog steeds dalend !!
Noorden bereikt bijna de -4

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

PatrickM

Citaat van: Thunderfreak op za 19 jan 2013 - 11:13
Ook omdat je alleen dat stuk tekst van knmi gelezen hebt.

Actiefste deel zal over de Noordzee trekken,maar dat wil niks zeggen natuurlijk. Want de vorige keer viel er ook 10/13 cm meer sneeuw in Den Haag ;-)  :)


KNMI heeft het niet over hoeveelheden, is het stukje van weerplaza. ::)

Thunderfreak

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 10:53Jan misschien toch 10 tot 15 cm maar volgens weerplaza dan pas maandagnacht of dinsdagochtend.
Maar ik vertrouw jouw uitspraken meer dan welk weersite of journaalbericht, verwachten vaak minder en onderschatten het bijv de weerman van de NOS zei gisteren en eeregisteren zondag en maandag lichte sneeuw levert niet zoveel op, dan kan je beter volgens mij niks zeggen

Nee leverd niks op opeens bij ze,Maandag op Dinsdag was het ook lichte sneeuw,maar wel zware lichte sneeuwval wat uiteindelijk in 6 uurtjes 10 cm opleverde.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Citaat van: PatrickM op za 19 jan 2013 - 11:20

KNMI heeft het niet over hoeveelheden, is het stukje van weerplaza. ::)

Nee dat stukje van knmi op enkele pagina's terug,stond het ook in! dacht dat je die gelezen had,vandaar  ;)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

PatrickM

Citaat van: Thunderfreak op za 19 jan 2013 - 11:23
Nee dat stukje van knmi op enkele pagina's terug,stond het ook in! dacht dat je die gelezen had,vandaar  ;)

Oh, stond misschien in de Guidance. Anyway, we gaan het morgen zien..

ron12

effe offtopic,ook wel intersant om af en toe die site te lezen http://www.gasunie.nl/nieuws/winterse-kou-zorgt-voor-topvraag-naar-aardgas                                                                                                                                                                           
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Rondweg overal evenveel neerslag? tot maandag 06uur. Denk dat noorden wel aan iets meer komt nog..


Arend

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 11:39
Rondweg overal evenveel neerslag? tot maandag 06uur. Denk dat noorden wel aan iets meer komt nog..

Mooie run, niks meer aan veranderen.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.


Powered by EzPortal