Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387858 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: studio dewolf op ma 14 jan 2013 - 23:20
Het zal waarschijnlijke enkele zwakke blauwe weerlichten zijn.
ziekenwagen???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MarkGoedhart

Behoorlijke sneeuwval in Den Haag.

zwoof

Sneeuw waarschuwingen ook uitgebreid nu:

Joep

Het is goed raak in Vlaanderen (BE) en Zeeland (NL). Langs de Zeeuwse kust zelfs 8 Bft en sneeuwduinen
op Twitter




Brisk

Citaat van: wkeijzer op ma 14 jan 2013 - 23:21
Voor een leuk beeld hoe harde wind samen gaat met veel sneeuw, zie de webcam in Middelharnis (Zuid-holland , staat foutief onder zeeland in het lijstje)   http://bouw.webcam.nl/rabobank/cam2/

beetje Siberische toestanden

Horizontale sneeuw!
Let is snow, let it snow, let it snow!

ron12

Citaat van: wkeijzer op ma 14 jan 2013 - 23:21
Voor een leuk beeld hoe harde wind samen gaat met veel sneeuw, zie de webcam in Middelharnis (Zuid-holland , staat foutief onder zeeland in het lijstje)   http://bouw.webcam.nl/rabobank/cam2/

beetje Siberische toestanden
een noordzee polar low soms of een kanaal rat,ik doe maar een gooi
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

studio dewolf

Citaat van: ron12 op ma 14 jan 2013 - 23:22
ziekenwagen???

LOL  :P Als de bliksem bij sneeuwbui dan heb je blauwe kleur. Ik heb al meegemaakt. In 2011 zag ik 2 keer blauwe weerlichten (flitsen).

zwoof

Citaat van: Joep op ma 14 jan 2013 - 23:24
Het is goed raak in Vlaanderen (BE) en Zeeland (NL). Langs de Zeeuwse kust zelfs 8 Bft en sneeuwduinen
op Twitter

Wow mooi weer en foto's !  :D

gilleeesss

Citaat van: ron12 op ma 14 jan 2013 - 23:25
een noordzee polar low soms of een kanaal rat,ik doe maar een gooi

er is hier niets van polar low hoor. Lol polar low is iets helemaal anders

Chase-Stormer

Citaat van: wkeijzer op ma 14 jan 2013 - 23:21
Voor een leuk beeld hoe harde wind samen gaat met veel sneeuw, zie de webcam in Middelharnis (Zuid-holland , staat foutief onder zeeland in het lijstje)   http://bouw.webcam.nl/rabobank/cam2/

beetje Siberische toestanden

Haha inderdaad, ik mis "Live broadcast from Antarctica" in top-left screen  :P
Heerlijke beelden

grizzrh

iemand al sneeuw geconstateerd in het noord-oosten/oosten van België of in Limburg(NL)??
Doenrade, Limburg

evertvandepol1992


Koen-IJM

Eindelijk hier ook de sneeuw gearriveerd. Zware motsneeuw, maar als ik de radar zo bekijk krijgen wij ons 'portie' de komende uren nog wel. Liefst geen tiental cm aangezien het ijs moet aangroeien voor aankomend weekend  ::)

samverhoeven

Hier valt het tot nu toe nog mee, 4cm. Maar het gaat hier nog wel een hele tijd door blijven sneeuwen.

just0408

'k Ben erg benieuwd naar het sneeuwhoogtekaartje van morgen.   :P
Ik ben ook niet van steen.

Marcel1976

Citaat van: grizzrh op ma 14 jan 2013 - 23:28
iemand al sneeuw geconstateerd in het noord-oosten/oosten van België of in Limburg(NL)??
Hou er rekening mee dat de sneeuwval hier niet zo intens zal zijn in onze mooie provincie, maar dat wij het meer zullen moeten gaan hebben van de duur van de neerslag, als gevolg van kanteling van het front. En daarbij dient vermeld te worden dat die kanteling net ten noorden van ons kan plaatsvinden zodat we 't wederom met de poedelprijs zullen moeten doen. Spannend, en veel is nog mogelijk!

studio dewolf

Hoe meten jullie de sneeuwhoogte? Zoeken jullie naar de hoogste sneeuwpunt? Of aantal metingen doen en gemiddelde berekenen?

Stephanie


gilleeesss

Citaat van: studio dewolf op ma 14 jan 2013 - 23:35
Hoe meten jullie de sneeuwhoogte? Zoeken jullie naar de hoogste sneeuwpunt? Of aantal metingen doen en gemiddelde berekenen?

Enkele metingen, op straat, gras, tuinbank ofzo. Want met die wind zitten er plekken bij waar het hoger gaat zijn natuurlijk...

Reutel

Mooie foto's, een rasechte snow tsunami!  ;D

Powered by EzPortal