Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388092 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 14 jan 2013 - 20:16
Voor morgen niet zo heel optimistisch.  We liggen hier net aan de rand. Wellicht weer een halve cm erbij. Alle beetjes helpen. ;D
Als ik zo een pagina terug kijk denk ik een cm. of 2 bij jou erbij en bij mij die halve cm. 8)
(Nieuwe animatie van ECMWF (12UTC). van Ramon Oost pagina 77 boven aan)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Brisk op ma 14 jan 2013 - 20:27
Hahaha ja Mummelman. Ken dat spul alleen via dat ene forum :lol:

Ik ken het alleen van de smaakbeleving en de enorme katers  :D

Reutel

Citaat van: zwoof op ma 14 jan 2013 - 20:29
Ik ken het alleen van de smaakbeleving en de enorme katers  :D

LOL! Lang leven de Duitse Aldi!  ;D

vdweste

Citaat van: Reutel op ma 14 jan 2013 - 20:28
In de EC pluim van vanmorgen ging een groter aantal leden voor dooi na het weekend. Ik ben daar zeker niet blij mee...
En ik houd mijn hart vast voor de pluim straks als ik deze kaarten zie...  :o
Vol dooi en regen na het weekend?

Maandag/dinsdag mogelijk lichte dooi, daarna zal de oper weer onder 0 duiken gok ik zo.
Daarnaast; vreemd, de pluim op weerplaza van GFS is vele malen kouder dan die op meteociel.. al vaker verschillen gezien daartussen..

zwoof

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 20:29
Als ik zo een pagina terug kijk denk ik een cm. of 2 bij jou erbij en bij mij die halve cm. 8)
(Nieuwe animatie van ECMWF (12UTC). van Ramon Oost pagina 77 boven aan)
Ja had het gezien Marcel. Idd ietsjes anders dan Hirlam. Zou leuk zijn  ;)

Marcellang

Citaat van: vdweste op ma 14 jan 2013 - 20:31
Maandag/dinsdag mogelijk lichte dooi, daarna zal de oper weer onder 0 duiken gok ik zo.
Daarnaast; vreemd, de pluim op weerplaza van GFS is vele malen kouder dan die op meteociel.. al vaker verschillen gezien daartussen..
Ja, we hadden beide gelijk :D
Viel me ook al een andere keer op.
Jij mag kiezen ;D
Zeker Rene,zou schön sein ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

vdweste

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 20:34
Ja, we hadden beide gelijk :D
Viel me ook al een andere keer op.
Jij mag kiezen ;D

Jij mag deze keer wel gelijk hebben! (A)

Reutel

Citaat van: vdweste op ma 14 jan 2013 - 20:31
Maandag/dinsdag mogelijk lichte dooi, daarna zal de oper weer onder 0 duiken gok ik zo.
Daarnaast; vreemd, de pluim op weerplaza van GFS is vele malen kouder dan die op meteociel.. al vaker verschillen gezien daartussen..

Die oper geloof ik wel, die veranderd nog wel een paar keer. Er zijn steeds meer leden die na het weekend voor dooi gaan, ik hoop dat dit geen trend gaat worden.

Erik V

En weer sneeuw in Hoogvliet sur Oude Maas

vdweste

Citaat van: Reutel op ma 14 jan 2013 - 20:36
Die oper geloof ik wel, die veranderd nog wel een paar keer. Er zijn steeds meer leden die na het weekend voor dooi gaan, ik hoop dat dit geen trend gaat worden.

We zullen het zien, ik denk dat we na de pluim van vanavond wel wat meer kunnen zeggen al. Al kan het natuurlijk altijd nog veranderen.

Farid_A

Hadden we deze discussie vorige week ook niet? Woensdag en donderdag zeiden we dat het na woensdag (16-01) of donderdag (17-01) echt over zou zijn. Steeds meer leden en de OPER gingen voor dooi. Uiteindelijk? Ja we zien wat er gebeurt is. Het enigste wat ik bedoel, is dat het onmogelijk is om te zeggen wat het weer precies gaat worden volgende week maandag (OVER 7 DAGEN).

grizzrh

Citaat van: Farid_A op ma 14 jan 2013 - 20:40
Hadden we deze discussie vorige week ook niet? Woensdag en donderdag zeiden we dat het na woensdag (16-01) of donderdag (17-01) echt over zou zijn. Steeds meer leden en de OPER gingen voor dooi. Uiteindelijk? Ja we zien wat er gebeurt is. Het enigste wat ik bedoel, is dat het onmogelijk is om te zeggen wat het weer precies gaat worden volgende week maandag (OVER 7 DAGEN).

heb je gelijk in, het weer is nou eenmaal vaak onvoorspelbaar op langer termijn.. zijn zoveel factoren wat alles kan beinvloeden
Doenrade, Limburg

Lucas

Zeg lieve mensen zullen we eerst even vanavond doen en dan pas kijken naar 22 januari. ;)
Ik zie namelijk weinig overeenstemming met HIrlam en de huidige radarbeelden.
Mijn inziens is het al een stuk noordelijker en oostelijker.
Wat denken we er van?

http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/
Aanhoudende sneeuwval

winter

Er gebeurt iets met de neerslag het bereikt eerder dan verwacht waar het zou zijn.
het reikt nu bijna tot in tilburg eerder dan verwacht !!!
http://www.weerplaza.nl/regenradar/ (NU)
http://nos.nl/video/461783-willemijn-hoebert-over-de-sneeuwval.html (verwacht)

Arend

Citaat van: vdweste op ma 14 jan 2013 - 20:31
Maandag/dinsdag mogelijk lichte dooi, daarna zal de oper weer onder 0 duiken gok ik zo.
Daarnaast; vreemd, de pluim op weerplaza van GFS is vele malen kouder dan die op meteociel.. al vaker verschillen gezien daartussen..

Lijkt er op dat er iets helemaal niet goed gaat bij de GFS pluim van Weerplaza (de control zegt genoeg). Als je de 850 hPa pluimen van wetterzentrale.de en meteociel.fr vergelijkt zijn ze identiek.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: Farid_A op ma 14 jan 2013 - 20:40
Hadden we deze discussie vorige week ook niet? Woensdag en donderdag zeiden we dat het na woensdag (16-01) of donderdag (17-01) echt over zou zijn. Steeds meer leden en de OPER gingen voor dooi. Uiteindelijk? Ja we zien wat er gebeurt is. Het enigste wat ik bedoel, is dat het onmogelijk is om te zeggen wat het weer precies gaat worden volgende week maandag (OVER 7 DAGEN).

Ja dat klopt. Zal nog wel vaker voorkomen. Haha!

De discussies gaan hier veelal over weerverwachtingen, de pluimen en hun LT. De onzekerheid lokt nu eenmaal verschillende meningen / verwachtingen en dus discussie uit.  Het gaat wel steeds over hetzelfde, maar dan weer net een beetje anders.   Dat maakt het juist ook zo mooi hier.  ;)

Bacci

Citaat van: winter op ma 14 jan 2013 - 20:47
Er gebeurt iets met de neerslag het bereikt eerder dan verwacht waar het zou zijn.
het reikt nu bijna tot in tilburg eerder dan verwacht !!!
http://www.weerplaza.nl/regenradar/ (NU)
http://nos.nl/video/461783-willemijn-hoebert-over-de-sneeuwval.html (verwacht)

Inderdaad, minstens een uur eerder.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Sneeuwstorm noem ik het hahaha :D nee is wel redelijk wind mee gemoeit ;) ligt aardig wit al!!! ;)

Marco_Goes

Kan vanaf 9 hoog niet goed zien hoe hard het sneeuwt wegens gebrek aan lantaarnpalen op hoogte maar Goes kleurt snel wit.  :)

Powered by EzPortal