Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387857 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MamaAs

Dat sneeuwdumpje zal goed uitkomen. Ondanks dat ik liever geen sneeuw op ijs zie, zal die sneeuw voor een langere en betere kou zorgen verwacht ik.

Marcel1976

Citaat van: Hansle op vr 11 jan 2013 - 17:29
Voor hier ook 23,5cm voorspeld van maandag op dinsdag volgens accuweather. Zal zich pas op maandag uitwijzen of we ons daar echt op kunnen verheugen. ;)
Whaha, echt niet.  Ik denk dat deze ( onze ) regio blij mag zijn dat het gewoon een beetje wit wordt. Meeste neerslag trekt zuidelijk langs. Op zich niet erg, want hoe zuidelijker de neerslag, des te sterker de noordoostelijke stroming ten noorden van de neerslagzone. Dat werkt de winter alleen maar beter in de kaart. Maar met een situatie als deze weet je het maar nooit, er kan ook gewoon iets vanuit 't noorden of oosten deze kant op komen. Lekker afwachten, en genieten.

grizzrh

Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 jan 2013 - 17:28
Beetje over the top daar, jullie mogen blij zijn als er 5-8 centimeter valt. Hier het gifje, maar goed kan nog veranderen.


In ieder geval weer sneeuwkansen in deze run voor Nederland, vorige run was er helemaal niets. Benieuwd wat EC gaat doen....

Harrie Pama


xzaz

Hoe komt het dat het niet echt wilt doorvriezen, ?  's nachts 10 graden; kijkend naar de GFS run van 12Z.
De winter is nog niet eens begonnen!

marco-groningen

Citaat van: xzaz op vr 11 jan 2013 - 17:41
Hoe komt het dat het niet echt wilt doorvriezen, ?  's nachts 10 graden; kijkend naar de GFS run van 12Z.

Gebrek aan sneeuwdek denk ik.

Hansle

Citaat van: glenn op vr 11 jan 2013 - 17:32
Heeft er iemand een link naar accuweather ? vind het nergens ?
http://www.accuweather.com/en/be/rijkevorsel/27034/daily-weather-forecast/27034?day=5
Zie ook 6 tot 10 inches of snow, komt overeen met max 25 cm. Bron accuweather.

gilleeesss

Echt leuk, altijd leuk. verdomme toch, altijd gaat de sneeuw weg als het moment er is. Zal 0cm worden ipv IETS, stond al 5dagend at er toch minstens 1cm ging vallen. Nu niets meer ;) pffff

rickoa

Bij deze de 12z run van de temperatuur op 2m van europa.

Winter is 15 graden vorst ??

glenn

Wat denken jullie ? zoals ik het nu zie bestaat de kans toch redelijk dat de sneeuw die momenteel boven nederland hangt toch nog een deel van belgie gaat aandoen of zie ik het fout

Mdelaat97

Citaat van: glenn op vr 11 jan 2013 - 17:50
Wat denken jullie ? zoals ik het nu zie bestaat de kans toch redelijk dat de sneeuw die momenteel boven nederland hangt toch nog een deel van belgie gaat aandoen of zie ik het fout
Ik hoop het Glenn, Arendonk en Reusel mogen wel wit worden.

jones

In de GFS 12z run blijft er maar weinig sneeuw over voor de Benelux

Marcellang

Citaat van: Harrie Pama op vr 11 jan 2013 - 17:39
de lucht is hier heel erg donker
Het is ook al 17. 00 uur geweest  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

gilleeesss

Citaat van: jones op vr 11 jan 2013 - 18:01
In de GFS 12z run blijft er maar weinig sneeuw over voor de Benelux

Inderdaad, in hirlam ook :( .. teleurstellend. Hopelijk word het nog wat gewijzigd ook voor morgen. kan nog 2runs veranderen. maar tjah, modellen zijn het er denkik momenteel mee eens dat het maar 'juist' over de grens graakt van Belgie morgen.

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op vr 11 jan 2013 - 18:07
Inderdaad, in hirlam ook :( .. teleurstellend. Hopelijk word het nog wat gewijzigd ook voor morgen. kan nog 2runs veranderen. maar tjah, modellen zijn het er denkik momenteel mee eens dat het maar 'juist' over de grens graakt van Belgie morgen.
Zag ik idd ook wel, maar ik zou voor we gaan panikeren toch even ook volgende runs en ook ecmwf afwachten.

Harrie Pama

Citaat van: albalinda op vr 11 jan 2013 - 18:05
Het is ook al 17. 00 uur geweest  :P

het is hier ook heel erg bewolkt

Jan van Ooijen

UKMO is toch niet slecht te noemen. We zullen echt moeten afwachten voor de lange termijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: jones op vr 11 jan 2013 - 18:01
In de GFS 12z run blijft er maar weinig sneeuw over voor de Benelux

Maandag/ dinsdag is wel zeer sterk verbetert! Best redelijke hoeveelheid sneeuw voor het hele westelijk deel van Benelux. Al blijft die GFS me een raadsel hoor. Blijft maar veranderen elke run weer. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet aannemen, Lente of winter?

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal