Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 385889 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ceriel

Citaat van: Henk1976 op di 15 jan 2013 - 22:30
Nee hoor, voornamelijk Drenthe en Groningen liggen er groenig bij.
Ik zie het aan het plaatje. Geen zorgen, zaterdag worden de laatste groene plekken waarschijnlijk ook wel weggepoetst.
Wanneer doen we het weer?

Henk1976

Citaat van: GHkstra op di 15 jan 2013 - 22:31
Het is maar een klein buitje maar er komt nog meer aan.

Die kon je vanmiddag al zien dreigen boven de Duitse Bocht. Zijn ontstaan in die koude put die daar lag. Ik had gehoopt dat, zoals voorspeld was, deze met een noordelijke stroming onze kant op zouden komen (Drenthe). Maar er zit een oostelijke component in de stroming,.dus komen ze een stukje westelijker uit. Tja, puzzelstukjes... :(

Marcbb

Als ik me niet vergis kunnen we in het Zuid Oosten vanaf  +/- 01.00 nog wat sneeuw verwachten. Ik heb zowel de Nederlandse als Duitse radar beelden bekeken en denk dat we nog wat kunnen verwachten. Ik verwacht geen grote hoeveelheden trouwens. Iemand die deze mening deelt?

pietjelol

Citaat van: Jan van Ooijen op di 15 jan 2013 - 22:33
Is tot vanmorgen 08utc he ;)
ehhm toen lag er al zeker meer denk zo'n centimeter of 4
maakt ook eigenlijk niet uit het ligt er. En daar gaat het toch om

TimK21

Citaat van: Marcbb op di 15 jan 2013 - 22:37
Als ik me niet vergis kunnen we in het Zuid Oosten vanaf  +/- 01.00 nog wat sneeuw verwachten. Ik heb zowel de Nederlandse als Duitse radar beelden bekeken en denk dat we nog wat kunnen verwachten. Ik verwacht geen grote hoeveelheden trouwens. Iemand die deze mening deelt?

Ik heb géén idee waar dat dan vandaan moet komen. Dat gebied wat nu nog over pak 'm beet Nijmegen - Winterswijk ligt is het laatste van vandaag voor het zuid-oosten.
Challenge accepted!

MamaAs

Buitjes lijken wat af te zwakken boven land.

Romigo

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 22:42
Buitjes lijken wat af te zwakken boven land.

Boven land gaat de voeding eruit, dus heel ver komen ze het land niet op.

GHkstra

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 22:42
Buitjes lijken wat af te zwakken boven land.
Ja dat buitje loste heel snel op.
Op Ameland inmiddels wel weer een flinke sneeuwbui.
http://www.vvvameland.nl/webcam-vvv-ameland/webcam-1

jornonweer

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 22:38
Ik heb géén idee waar dat dan vandaan moet komen. Dat gebied wat nu nog over pak 'm beet Nijmegen - Winterswijk ligt is het laatste van vandaag voor het zuid-oosten.

dat gebied bedoelt hij denk ik, denk dat hij met zuid oosten limburg bedoelt, en ja dat gebied kan misschien nog 1-2cm geven  :)
Danger is real, fear is a choice.

MamaAs

Ehe, die duinkonijnen hebben daar een flinke sneeuwbui.

Chase-Stormer

Durf het eigenlijk niet hardop te zeggen.... maar Ik denk dat die bui die nu over Ameland / Vlieland trekt aardig op ramkoers ligt...
*keeps fingers crossed*

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op di 15 jan 2013 - 21:22
Blijkt dat veel mensen alleen maar hun info uit de hoofdrun halen en niet iut de pluimen cq gemiddelde. Gewoon wachten op plium die zegt altijd meer
Pluimen zeggen al 3 dagen 't zelfde...  :-\
De winter is nog niet eens begonnen!

Marcbb

Citaat van: jornonweer op di 15 jan 2013 - 22:45


dat gebied bedoelt hij denk ik, denk dat hij met zuid oosten limburg bedoelt, en ja dat gebied kan misschien nog 1-2cm geven  :)

Yep :)

WinschoterWeer

Citaat van: Henk1976 op di 15 jan 2013 - 22:36
Die kon je vanmiddag al zien dreigen boven de Duitse Bocht. Zijn ontstaan in die koude put die daar lag. Ik had gehoopt dat, zoals voorspeld was, deze met een noordelijke stroming onze kant op zouden komen (Drenthe). Maar er zit een oostelijke component in de stroming,.dus komen ze een stukje westelijker uit. Tja, puzzelstukjes... :(
Frustrerend dagje voor Drentse en Groningse sneeuwliefhebbers...sjonguhh!  >:( :o ;) We overleven het wel....we hebben al zo vaak lang sneeuw gehad en het Westen vaak prut...en vaak van korte duur (ivm hogere temperaturen) Tis hun gegund!  ;D

Aern

Wat gaan we nu krijgen bij Pownews?

Een bepaalde weerman waarvan ik de naam niet zal noemen, die zich weer compleet belachelijk gaat maken over een paar minuten?

Thunderfreak

Citaat van: gilleeesss op di 15 jan 2013 - 22:05
Ik denk een tijdelijke dooi voor westelijke gebieden. Dus waarschijnlijk kans dat sneeuw weggaat zijn, maar dat de winter blijft in het uiterste oosten. midden enzo af en toe ook boven 0 enzo. En vanaf donderdag weer de diepvries in?;D hhopelijk met sneeuwkansen, want is zo mooi als je het zo ziet ;)

Zoals het er nu voor staat overal licht positieve temperaturen,zowel De Bilt als Leeuwarden. Maar dat maakt niet uit,en waarschijnlijk zal de pluim nog wel enkele malen veranderen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Ramon Oost


Powered by EzPortal