Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268064 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Roland

Als de Maas maar niet bevriest  ;)

MaikelNL

Citaat van: Roland op do 10 jan 2013 - 12:45
Als de Maas maar niet bevriest  ;)

Hoezo niet? Scheelt je weer 30 euro naar Friesland met de trein of auto.

Jan van Ooijen

Dit zal alleen maar haalbaar zijn icm sneeuw (dat overigens ook in dat model weergegeven wordt). 14mm is de berekening dus zou er wel tegen de 8-10cm kunnen vallen. Dan icm opklaringen zijn deze temperaturen wel haalbaar

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

WinschoterWeer

Citaat van: Roland op do 10 jan 2013 - 12:34
Voor nu is het kijken naar Nieuw Beerta, wanneer zal de temp. daar onder het vriespunt komen? Of wordt Lauwersoog dit keer misschien de eerste? De mooie schone koude lucht nadert vanuit de Duitse Boch in ieder geval snel!
In het Oldambt hiero zitten we er helemaal klaar voor! Momenteel bijna 13 u en tis 5 graden, grijs regenachtig.....helaas nog geen winter te bekennen. ;-) ? Komt gelukkig wel ! ?

Erik V

Ik blijf het allemaal rete spannend vinden. 1 kleine verandering en tis klaar. Lijkt wel een goeie thrillert.

Roland

Citaat van: Erik V op do 10 jan 2013 - 12:59
Ik blijf het allemaal rete spannend vinden. 1 kleine verandering en tis klaar. Lijkt wel een goeie thrillert.

Zo zie je maar, er hoeven geen lijken aan te pas te komen voor een beetje goed verhaal. Met bijna altijd een open einde en daar houd ik wel van...

mauriceb

In Groningen is de wind al gedraaid naar N-O. Het begin van de winter !


Bacci

Citaat van: mauriceb op do 10 jan 2013 - 13:08
In Groningen is de wind al gedraaid naar N-O. Het begin van de winter !

Let the party begin! ;D

just0408

Ik ben ook niet van steen.

vdweste

Hmm, ik ben toch nog niet overtuigd hoor. In de nieuwe pluim van GFS 'slechts'  3 ijsdagen nog maar volgens het gemiddelde.. okee okee ja zorgen maken  over het einde voodat het uberhaupt begonnen is, maar de pluimen worden wel warmer..

Bacci

Citaat van: vdweste op do 10 jan 2013 - 13:25
Hmm, ik ben toch nog niet overtuigd hoor. In de nieuwe pluim van GFS 'slechts'  3 ijsdagen nog maar volgens het gemiddelde.. okee okee ja zorgen maken  over het einde voodat het uberhaupt begonnen is, maar de pluimen worden wel warmer..

Maar tegelijkertijd ook kouder want de onzekerheid neemt toe  ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: vdweste op do 10 jan 2013 - 13:25
Hmm, ik ben toch nog niet overtuigd hoor. In de nieuwe pluim van GFS 'slechts'  3 ijsdagen nog maar volgens het gemiddelde.. okee okee ja zorgen maken  over het einde voodat het uberhaupt begonnen is, maar de pluimen worden wel warmer..

Als we daar GEM, UKMO en ECMWF tegenover zetten en met de feiten die er over GFS gezegd worden ben ik totaal niet bang. Begin pas bang te worden als EC en UKMO raar gaan doen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

manmoed

En het eerste "blauw" is op de kaart..... :P



just0408

Citaat van: manmoed op do 10 jan 2013 - 13:32
En het eerste "blauw" is op de kaart..... :P

???? Blauw. Blauw. Blauw. Keer ik terug naar jou ???::) .. LOL
Ik ben ook niet van steen.

Koen-IJM

Draaiing van de wind komt volgens mij wel een stuk eerder dan verwacht, is het niet?

rickoa

Citaat van: manmoed op do 10 jan 2013 - 13:32
En het eerste "blauw" is op de kaart..... :P

Nu de daadwerkelijke temperatuur nog! ;)
Winter is 15 graden vorst ??

MamaAs

Een koud ontvangst voor de vorst!  ;D ;D

mauriceb

Jes, de eerste onder nul overdag in Januari is een feit. Let the winter begin :)

EDIT: t zijn gevoelstemps :(

flyerke

yesssss ons sabine (haagedoren) heeft het gezegd, dinsdag sneeuw, een sneeuwdek tussen 3 en 10 cm. Winter is coming ...
Winter is coming

Cdtj3

Zeg, zeg, zeg, dit zijn alleen gevoels temparaturen, acutele temparatuur is 4.5 graden, dus nog niet onder nul.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Powered by EzPortal