Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268737 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Ramon Oost op wo 09 jan 2013 - 22:57
Jan plaatst hier zo een animatie Gifje ;)

ok mooi! much appreciated!! haha ;D
Doenrade, Limburg

Bernardo

Hopen dat de vorst even doorzet op de langere termijn zodat ik er ook nog wat aan heb, laat in ieder geval mijn schaatsen alvast slijpen. Zodat ik als ik terugkom van wintersport op 26 januari, meteen de dag de schaatsen op kan!

Lucas

Ook maar even aangemeld, was dat andere fOrum wel beu zO  ;)
Wat me opviel in de vergelijking met andere winterperiodes dat alles bepalende temps en neerslag echt niet zijn te voorzien in run.
Er staat nu -4 -6 snachts. Dan is het dubbele ook mogelijk. Zeker met wat sneeuw er bij en als het IJsselmeer begint te bevriezen.
Ver weg, maar de basis hier voor lijkt gevormd te worden.
Aanhoudende sneeuwval

Johann

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 22:55
Oke thanx ;) die vraag hoor je mij vrijdagavond of zaterdag nog eens stellen ;) Maar denk dat je dan vele vragen zal krijgen met je EC-MOS :D

Ja, zo af en toe geen probleem maar moet niet te gek worden. Natuurlijk gaan we ons wel meer en meer focussen op hetgeen zich in Friesland zal gaan afspelen !  ;D

Diem

Wat een schitterende pluim, ziet er goed uit!
Morgen dus nog even genieten van de warmte :P

gilleeesss

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 23:00
Ja, zo af en toe geen probleem maar moet niet te gek worden. Natuurlijk gaan we ons wel meer en meer focussen op hetgeen zich in Friesland zal gaan afspelen !  ;D

Misschien geef ik een tip. Dat je gewoon de weerstastions 1 of 2x checkt op vrijdag ofzo. En gewoon de plaatsen zet met het MOGELIJK aantal cm ofzo?? :D en ook het zal zich ook weer van plaats tot plaats afgangen enzo. En ja in friesland. het kan echt interesant worden als er nu al kansjes zijn dat het tot 23jan gaat vriezen ofzo ;).. Kan ook mooi worden daar! ;)

MaikelNL

Het leuke van kou is dat Roan weer met de Hellman-race komt. (http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3301.0.html). Kaarten zien er tot nu toe goed uit, maar er moet nog veel gebeuren om een koude winter te worden.

MamaAs

Liever geen sneeuw, maar de bezems en veger staan hier alweer klaar om het ijs sneeuwvrij te maken  ;D

Marcellang

Citaat van: Lucas op wo 09 jan 2013 - 23:00
Wat me opviel in de vergelijking met andere winterperiodes dat alles bepalende temps en neerslag echt niet zijn te voorzien in run.
Er staat nu -4 -6 snachts. Dan is het dubbele ook mogelijk. Zeker met wat sneeuw er bij en als het IJsselmeer begint te bevriezen.
Ver weg, maar de basis hier voor lijkt gevormd te worden.
Klopt, 100% mee eens, dat gebeurt zo vaak dat er nog even een frontje doortrekt  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

gilleeesss


Weerfreak 1337

GFS gaat dezelfde tour als voorheen op, prullenbak in ;)

----------
EN DAT IS DE HOOFDRUN! PLUIM ZEGT MEER!
Winter is echt niet weg!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: Weerfreak op wo 09 jan 2013 - 23:17
GFS gaat dezelfde tour als voorheen op, prullenbak in ;)

Is nog maar tot dinsdag/woensdag ;) tot dan zijn de runs hele tijd zelfde gebleven ;) dus KT = goed ;)

Neemt nu woensdag over gans de benelux ook een ijsdagje ;)

Koen-IJM

Dinsdag i.i.g. weer goed in de GFS 18.

Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 23:18
Is nog maar tot dinsdag/woensdag ;) tot dan zijn de runs hele tijd zelfde gebleven ;) dus KT = goed ;)

Ja oke, toch bijzonder dat GFS als enige afwijkt op de middellange termijn qua luchtdrukverdeling? Want die ziet er toch echt niet goed uit voor het verdere verloop. ??? Of ben ik nu een paasei?
Kortom: Prullenbak, en snel vergeten.

-----------
IK DOEL OP DE HOOFDRUN, PLUIM ZEGT MEER (NOGMAALS)
Winter is echt niet weg!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Bacci

Er zal vast nog wel een keer sneeuw vallen, maar hoelang geleden is het wel niet dat we op mooi glad ijs konden schaatsen? ik kan me herinneren dat telkens sneeuw het weer verpeste, ik vind het perfect zo, zodra het ijs dik genoeg is dan wel sneeuw!  ;D

gilleeesss

GFS houd het nu vol tot vrijdag, wel met iets anders maarja ;).

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 23:35
GFS houd het nu vol tot vrijdag, wel met iets anders maarja ;).

Eerst pluim maar eens zien voordat er hier dalijk weer 3 pagina's aan depri antwoorden komen ;) Maar goed, ga gifje maken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Eigenlijk mooie situatie in de run van gfs op hoogte wordt de temperatuur positief terwijl de temperatuur op 2 m gewoon ijsdagen blijft opleveren .

Cdtj3

Citaat van: Bacci op wo 09 jan 2013 - 23:24
Er zal vast nog wel een keer sneeuw vallen, maar hoelang geleden is het wel niet dat we op mooi glad ijs konden schaatsen? ik kan me herinneren dat telkens sneeuw het weer verpeste, ik vind het perfect zo, zodra het ijs dik genoeg is dan wel sneeuw!  ;D

2009 ;) Kan het nog herinneren, bijna half Almere stond toen op de schaats.

Hier even foto van hoe het er toen ook al weer uitzag:

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Koen-IJM

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 23:35
GFS houd het nu vol tot vrijdag, wel met iets anders maarja ;).

Beetje rare run, maar i.i.g. tot donderdag winters. Daarna lijkt de Zuidwester op gang te komen... Desondanks uitstel en een andere run dan de voorganger en aangezien enkel GFS met een minder mooi scenario op LT komt tot nu toe houd ik alle hoop ;-)

Powered by EzPortal