Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268095 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Hmm dat kaartje van joren ofzo.. Met diek ansen op sneeuw of regen daar. word weer kantje boord hier.. Hopen dat het ook sneeuw word dat groene die er nu opstaat.

Gfs 18z komt binnen. Eens zien.. & het is mooi dat de winter net komt binnenlopen vnaf dat ik jaartje ouder word :D Altijd leuk ;)

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 22:28
Hmm dat kaartje van joren ofzo.. Met diek ansen op sneeuw of regen daar. word weer kantje boord hier.. Hopen dat het ook sneeuw word dat groene die er nu opstaat.
Ik dacht dat ik mijn naam hier las dus ik kom even reageren.

Als je het vervolg enzo wilt bekijken kun je terecht op deze link http://www.netweather.tv/index.cgi?action=snow;sess=

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op wo 09 jan 2013 - 22:31
Ik dacht dat ik mijn naam hier las dus ik kom even reageren.

Als je het vervolg enzo wilt bekijken kun je terecht op deze link http://www.netweather.tv/index.cgi?action=snow;sess=

Bedankt, dacht dat je moest betalen voor die dingen. Vond ze al altijd mooi ;) xD (weet wel niet of ze betrouwbaar zijn..)

Johann

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 22:28
Hmm dat kaartje van joren ofzo.. Met diek ansen op sneeuw of regen daar. word weer kantje boord hier.. Hopen dat het ook sneeuw word dat groene die er nu opstaat.
Gfs 18z komt binnen. Eens zien.. & het is mooi dat de winter net komt binnenlopen vnaf dat ik jaartje ouder word :D Altijd leuk ;)

Geen angst hoor,  EC-MOS voor bv Brussel alle neerslag vanaf zaterdag gewoon in de vorm van sneeuw en die 10cm staat er ook nog steeds op (en zoals ik eerder al schreef kan dat best ook nog meer worden)  ;)

Jan van Ooijen

Zal dadelijk bij de nieuwe GFS run even een animatie maken. Hoop dat ik geen groene kaarten heb voor Belgiƫ maar toch wel meer met wat roze
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 22:34
Geen angst hoor,  EC-MOS voor bv Brussel alle neerslag vanaf zaterdag gewoon in de vorm van sneeuw en die 10cm staat er ook nog steeds op (en zoals ik eerder al schreef kan dat best ook nog meer worden)  ;)

@ johann kan je dat ook zien voor de buurt van izegem/roeselare/kortrijk?
@ jan ;) Hah hoop ik ook, hopelijk voor grote delen van benelux

Arend

Citaat van: winter op wo 09 jan 2013 - 22:27
Verzin zelf een nieuwe.
Vriest het op 12 januari niet te hard dan komen de ijspegels onverwacht :)

Moet wel rijmen natuurlijk, anders werkt het niet.  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Erik V

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 22:22
begin hier maar eens mee ... ;)
(november 29 2012)

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3259.msg31369.html#msg31369
Thnx . Ik heb meestal het gevoel dat dit aardig "boven mijn pet" gaat maar ik ga het allemaal eens doorspitten.

Jenkie

Hoe lang duurde ook alweer de vorstperiode begin 2012?

gilleeesss

Citaat van: Jenkie op wo 09 jan 2013 - 22:42
Hoe lang duurde ook alweer de vorstperiode begin 2012?

Ik denk tussen de 10-15 dagen.. ;)

Jenkie


Weerfreak 1337

Citaat van: glenn op wo 09 jan 2013 - 22:24
kwam juist nog een leuke uitspraak tegen .

vriest het in januari in de 11ste nacht 6 weken vorst wordt verwacht !

Laat maar uitkomen :P ;D

Khoop ook trouwens dat de sneeuw iets noordelijker komt te liggen zaterdag, dat zal afwachten worden. Bij de laatste runs draait het echt vlak voor me snufferd weg :P Afwachten maar.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Johann

En dan ook nog maar even de EC12 50 members 15daagse voor onze Friese volgers.
Tot 23 januari dus gewoon winters en ijsdagen ! Mooi te zien dat de mediaan (zwarte lijn) tot dan gewoon onder het vriespunt blijft. Dat de bandbreedte toeneemt heeft alles te maken met de termijn en dus de toenemende onzekerheid die dat met zich meebrengt ! Dus de schaatsen uit het vet, sluizen dicht en hopen op heldere nachten, weinig wind en vooral geen sneeuw !



gilleeesss

Citaat van: Jenkie op wo 09 jan 2013 - 22:46
Ok, even ter vergelijking  ;)

Toen waren de pluimen op KT goed, op LT niet zo, maar draaide telkens bij ;) Dus..

grizzrh

heeft nog iemand een plaatje of een gifje van de neerslag op zaterdag/zondag ??

thanks!
Doenrade, Limburg

Johann

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 22:36
@ johann kan je dat ook zien voor de buurt van izegem/roeselare/kortrijk?
@ jan ;) Hah hoop ik ook, hopelijk voor grote delen van benelux

Dichts bijzijnde station is Lille, ook daar vlgs  MOS alles in de vorm van sneeuw vanaf zaterdagavond -nacht. Ook voor Lille zo'n 10 cm tot het einde van de week. Zij over het algemeen geen grotere hoeveelheden maar wel elke dag een beetje.

gilleeesss

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 22:52
Dichts bijzijnde station is Lille, ook daar vlgs  MOS alles in de vorm van sneeuw vanaf zaterdagavond -nacht. Ook voor Lille zo'n 10 cm tot het einde van de week. Zij over het algemeen geen grotere hoeveelheden maar wel elke dag een beetje.

Oke thanx ;) die vraag hoor je mij vrijdagavond of zaterdag nog eens stellen ;) Maar denk dat je dan vele vragen zal krijgen met je EC-MOS :D

grizzrh

Doenrade, Limburg

MarkGoedhart

Hoe kan het dat Weerdirect nog met deze sneeuwverwachting komt? De kaarten lijken duidelijk voor alle regio's boven de grote rivieren.

Ramon Oost

Citaat van: grizzrh op wo 09 jan 2013 - 22:51
heeft nog iemand een plaatje of een gifje van de neerslag op zaterdag/zondag ??

thanks!

Jan plaatst hier zo een animatie Gifje ;)

Powered by EzPortal