Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 267967 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Erik V

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 21:49
Is al in december begonnen  :D
Ik neem aan dat PV de Polar Vortex is toch? Is het dan gunstig voor een goede winter dat de PV wordt afgebroken?

Cdtj3

Citaat van: Arend op wo 09 jan 2013 - 21:59
Maar niet in deze mate als je die temperatuursprong van nu ziet. Was het maar eerder gebeurt, dan hadden we misschien toch van een witte kerst kunnen genieten.  ;)

Kijk eens wat er tijdens de vorst periode van vorig jaar gebeurde :) Ook en behoorlijke opwarming en het lijkt wel of het nu nog warmer is, zou mis kunnen betekenen dat het ook een langere/strengere vorstperiode komt? Hoop het wel :)
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

itgietoan!

Snow!!!

Weerextrem

Citaat van: Erik V op wo 09 jan 2013 - 22:02
Ik neem aan dat PV de Polar Vortex is toch? Is het dan gunstig voor een goede winter dat de PV wordt afgebroken?

Ja en volgende vraag van mijn kant, duurt afbreken van Polar Vortex altijd lang?, gezien afgelopen winters dat meestal snel voorbij waren (periodes).

glenn

Volgens de pluim minstens 13 ijsdagen in het verschiet ! dit belooft een spectaculaire ijsperiode te worden !

Johann

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 22:08
nieuwe pluim EC

Voor de geïnteresseerden ter vergelijk ook nog de 50 EC members T2m en T850 voor de komende 10 dagen.
(prikpunt Friesland).




Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 22:08
nieuwe pluim EC

Heel veel leden onder nul en dit blijft een lange periode duren. Meer kan ik niet wensen :D

Weatherboy

Ik vind de pluim mooi en waardeloos tegelijk. Geen vlokje sneeuw! Helemaal niets! Ik vind er echt niks aan met een groene vorstperiode, sorry! >:(

Johann

Citaat van: Erik V op wo 09 jan 2013 - 22:02
Ik neem aan dat PV de Polar Vortex is toch? Is het dan gunstig voor een goede winter dat de PV wordt afgebroken?

Sinds december berichtten we al over de PV en de opwarming (SSW) van de stratosfeer. Even zoeken en lezen, informatie genoeg desbetreffend !

MamaAs

Citaat van: Weatherboy op wo 09 jan 2013 - 22:13
Ik vind de pluim mooi en waardeloos tegelijk. Geen vlokje sneeuw! Helemaal niets! Ik vind er echt niks aan met een groene vorstperiode, sorry! >:(
Sorry, sneeuw mag er van mij onder Friesland vallen maar liever niet.
Oooh wat een mooie ijsvloer wordt dat. Amper wind, geen sneeuw. Water staat wel redelijk hoog, maar goed.

Bernardo

Had het niet even weekje later kunnen komen? Ga volgende week vrijdag op wintersport...zal recent zien wanneer ik terugkom dat het dan voorbij is haha.

Weatherboy

Citaat van: MamaAs op wo 09 jan 2013 - 22:17
Sorry, sneeuw mag er van mij onder Friesland vallen maar liever niet.
Oooh wat een mooie ijsvloer wordt dat. Amper wind, geen sneeuw. Water staat wel redelijk hoog, maar goed.

Nee, eerst sneeuw daarna oneindig ijzig. Maar zonder sneeuw mag het eigenlijk wel weg blijven :-[

Erik V

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 22:15
Sinds december berichtten we al over de PV en de opwarming (SSW) van de stratosfeer. Even zoeken en lezen, informatie genoeg desbetreffend !
Sorry..... Is, geloof ik, vragen naar een bekende weg. Ik ga er weer eens serieus naar kijken nu.

MamaAs

Citaat van: Weatherboy op wo 09 jan 2013 - 22:19
Nee, eerst sneeuw daarna oneindig ijzig. Maar zonder sneeuw mag het eigenlijk wel weg blijven :-[
Haha, ja daar wil ik ook nog wel akkoord mee gaan  ;D
Beetje wittig, en dan schaatsen maar!

Marcel1976

Citaat van: Weatherboy op wo 09 jan 2013 - 22:13
Ik vind de pluim mooi en waardeloos tegelijk. Geen vlokje sneeuw! Helemaal niets! Ik vind er echt niks aan met een groene vorstperiode, sorry! >:(
Met deze situatie weet je 't maar nooit of 't geheel sneeuwloos zal blijven.  Er ontstaat in dit soort situaties juist heel vaak een mini storing die vaak juist onverwacht sneeuw kan brengen. Verwacht geen blizzard dingen, maar wit wordt het vast wel.

Johann

Citaat van: Erik V op wo 09 jan 2013 - 22:19
Sorry..... Is, geloof ik, vragen naar een bekende weg. Ik ga er weer eens serieus naar kijken nu.

begin hier maar eens mee ... ;)
(november 29 2012)

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3259.msg31369.html#msg31369

glenn

kwam juist nog een leuke uitspraak tegen .

vriest het in januari in de 11ste nacht 6 weken vorst wordt verwacht !

Koen-IJM


winter

Verzin zelf een nieuwe.
Vriest het op 12 januari niet te hard dan komen de ijspegels onverwacht :)

Powered by EzPortal