Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268089 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: Roland op wo 09 jan 2013 - 20:42
Ben op zoek naar de beste manier om interessante kaartjes voor jullie zichtbaar te maken. Dit was eerlijk gezegd maar een willekeurige proef.  ???

Als je tips hebt hoe dit het best te realiseren: graag.  :-*

Kijk even mee:

Je gebruikt het best Google chrome en zoekt een afbeelding.
Je klikt op 'Afbeelding URL kopiëren.



Je gaat naar Meteo Service en klikt op dit symbool




Daarna zal dit verschijnen [ img][/img]
En dan plak (Ctrl+v) of gewoon rechtermuisknop plakken  [ img]hier[/img] je linkje.


Sorry voor dit oftopic gedeelte.. :)

Ramon Oost

Zoals Jan 2 bladzijden geleden schreef graag de afbeeldingen uploaden:


Graag de afbeeldingen uploaden, dit kan je doen door op bijlage en andere opties te klikken onder dit schrijfvlak. Ook kan je plaatjes uploaden via:

http://tinypic.com/
http://plaatjesdump.nl/
http://beta.photobucket.com/

Roland

Citaat van: jorentje1997 op wo 09 jan 2013 - 21:21
Kijk even mee:

Je gebruikt het best Google chrome en zoekt een afbeelding.
Je klikt op 'Afbeelding URL kopiëren.

Plaatje

Je gaat naar Meteo Service en klikt op dit symbool

Plaatje


Daarna zal dit verschijnen [ img][/img]
En dan plak (Ctrl+v) of gewoon rechtermuisknop plakken  [ img]hier[/img] je linkje.


Sorry voor dit oftopic gedeelte.. :)

Helder, veel dank, zo leer je veel bij  :D. Nu idd weer over tot de orde van de avond. Winter? Ja! En daar kan ook GFS niets aan veranderen!

Jan van Ooijen

6 uurlijkse min temperatuur


6 uurlijkse max temperatuur


6 uurlijkse temperatuur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

Hey Jan, heb jij of iemand anders toevallig niet nog zoeen neerslag Gifje ??

Alvast bedankt!
Doenrade, Limburg

jorentje1997

Bijna over geheel België sneeuw zondagnacht

just0408

Citaat van: jorentje1997 op wo 09 jan 2013 - 21:21
Kijk even mee: [..] Sorry voor dit oftopic gedeelte.. :)

Ahhh, dank je wel. Dit wist ik dus nog niet.  ::)
Ik ben ook niet van steen.

Joep


Arend

Voorlopig ga ik er van uit dat EC en GEM het goed doen. Op 144 uur liggen ze dicht bij elkaar. Sloop van de PV is nu begonnen (onder voor het archief).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

evertvandepol1992

Het ziet er allemaal goed uit. als ik kijk naar de kaarten kijk verwacht ik vanaf woensdag donderdag op de schaats te staan en dit geval ondiepere watertjes, sloten, kleine meertjes, en die heb je gelukkig hier veel in de buurt! heerlijke vooruitzichten weinig wind temperaturen van rond t vriespunt overdag en s'nachts lichte tot matige vorst! hopelijk een blijvertje van de kou.
Ben net als (vele) andere een echte winter lief hebber.

Mvg, Evert van de pol
Hoevelaken

Marcel1976

Citaat van: Joep op wo 09 jan 2013 - 21:36


Goede pluim, kijk maar eens naar 't merendeel van de members en negeer de oper en controll  ff.  Dit heeft potentie.

just0408

Een pluim voor de nieuwe pluim!  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Johann

Citaat van: Arend op wo 09 jan 2013 - 21:36
Voorlopig ga ik er van uit dat EC en GEM het goed doen. Op 144 uur liggen ze dicht bij elkaar. Sloop van de PV is nu begonnen (onder voor het archief).

Is al in december begonnen  :D

PatrickM

Citaat van: jorentje1997 op wo 09 jan 2013 - 21:21
Kijk even mee:

Je gebruikt het best Google chrome en zoekt een afbeelding.
Je klikt op 'Afbeelding URL kopiëren.



Je gaat naar Meteo Service en klikt op dit symbool



Daarna zal dit verschijnen [ img][/img]
En dan plak (Ctrl+v) of gewoon rechtermuisknop plakken  [ img]hier[/img] je linkje.


Sorry voor dit oftopic gedeelte.. :)


Juist niet toch? Het is toch de bedoeling plaatjes te uploaden ipv direct te linken?
Nu zullen we afbeeldingen elke keer ververst worden waardoor je bv over een jaar hier niet de plaatjes uit het archief kan zien.

Richard

Even voor de meelezers onder ons zonder account: Als je een account hebt en ingelogd bent kun je ook de plaatjes van 'gewone' leden zien. Heb zelf vaak gehad dat ik zonder account meelas en dacht van 'huh? rare post?'
Las net even uitgelogd mee dus vandaar dat het me nu zo ineens opviel. Met een account zie je dus volgens mij veel meer ;)

Edit: Weet niet of het bij alle afbeeldingen van leden zo is, maar in ieder geval bij een gedeelte.

Ontopic: Niet zo veel zinnigs te melden eigenlijk gezien mijn t.o.v. de rest hier geringe kennis. Mooie kaarten en fijn meelezen zo, chapeau :)


evertvandepol1992

Had  graag in het weekend een neerslaggebied zien langs komen met een leuke sneeuwlaag. En daarna mag het gaan vriezen tot t kraakt. een droom scenario denk ik, ik verwacht nauwelijks tot geen neerslag t/m dinsdag voor het midden van het land, aan de hand van de kaarten. daarna erg onzeker wat betreft neerslag. Ben al lang blij met deze voorruit zichten iets waar we met z'n alle lang op hebben moeten wachten. Het mag van mij wel aan houden tot eind februari, begin maart en dan langzaam de lente. Maar gelukkig is het weer lekker onvoorspelbaar en kan het alle kanten op in dit kikkerlandje anders word t ook zo saai toch? :)

vossejongk

Ik vind 't belangrijkste dat 't gewoon DROOG is

Ramon Oost

Citaat van: PatrickM op wo 09 jan 2013 - 21:50

Juist niet toch? Het is toch de bedoeling plaatjes te uploaden ipv direct te linken?
Nu zullen we afbeeldingen elke keer ververst worden waardoor je bv over een jaar hier niet de plaatjes uit het archief kan zien.

Juist! ;) zie mijn vorige bericht..

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3426.msg37463.html#msg37463

jorentje1997

Citaat van: PatrickM op wo 09 jan 2013 - 21:50

Juist niet toch? Het is toch de bedoeling plaatjes te uploaden ipv direct te linken?
Nu zullen we afbeeldingen elke keer ververst worden waardoor je bv over een jaar hier niet de plaatjes uit het archief kan zien.
Als de website vanwaar je het plaatje haalt met een archief werkt dan zullen de plaatjes gewoon hetzelfde blijven. Werken ze niet met een archief blijft de link van de afbeelding altijd hetzelfde en zal die inderdaad ververst worden :)

Ontopic:
Ik denk dat GFS morgen wel weer beter zal zijn, maar dat denk ik gewoon dus daar hecht je beter geen belang aan :P

Kijk het verschil op 192h eens tussen ECMWF en GFS



Arend

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 21:49
Is al in december begonnen  :D

Maar niet in deze mate als je die temperatuursprong van nu ziet. Was het maar eerder gebeurt, dan hadden we misschien toch van een witte kerst kunnen genieten.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal