Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268905 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Citaat van: gilleeesss op wo 09 jan 2013 - 17:54
Maar Johann, wat denk jij er van... Dat we GFS best niet meer volgen momenteel of dat hij kan gelijk krijgen en er meer en meer leden naar hem toewerken(hem=gfs)

Momenteel gebeurd er hetzelfde als op 6 december 2012. GFS toverde ineens een zachte run eruit, tijdje lang stond ie alleen maar hij bleef volhouden. Toen na 2 dagen sloeg plotsklaps alles om en de GFS kreeg uitstekend gelijk en met dat weer zitten we nu nog. Ik hou me hart vast als EC vanavond afbouwt, dan gaan we wéér op die toer verder met zachte vocht walmen met bovendien 0 uren aan zon. Horrorwinter is het wel zeg. Elke keer een dooie mus voor je neus.

Erik V

Die pluim zal misschien wat minder zijn gezien deze kaarten maar dat maakt het nog geen lente! Ik heb het aan de mollen op het grasveld gevraagd en die zijn van plan om diep onder de grond te verdwijnen.....

bliksems

Citaat van: Weatherboy op wo 09 jan 2013 - 17:58
Momenteel gebeurd er hetzelfde als op 6 december 2012. GFS toverde ineens een zachte run eruit, tijdje lang stond ie alleen maar hij bleef volhouden. Toen na 2 dagen sloeg plotsklaps alles om en de GFS kreeg uitstekend gelijk en met dat weer zitten we nu nog. Ik hou me hart vast als EC vanavond afbouwt, dan gaan we wéér op die toer verder met zachte vocht walmen met bovendien 0 uren aan zon. Horrorwinter is het wel zeg. Elke keer een dooie mus voor je neus.

het is inderdaad frustrerend als we daar aan terug denken,maar voor het zelfde geld kunnen de winterse kaarten die we de afgelopen dagen hebben gezien, WEL doorzetten,ookal krijgen we achteraf vaak die dooie mus.
maar als winterliefhebber zeg ik:laten we het eerst afwachten de komende runs en niet meteen negatief gaan denken met een dagje mindere kaarten van GFS.
het zou zeker ook voor mij weer een grote teleurstelling zijn als de laatste runs zouden uitkomen.
maar besef ook: december 2012 IS het nu niet meer,dus laat dat achter je.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

TaL

In december meen ik dat we toen ook met een sterkere Polar Vortex zaten ? ;)

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Farid_A

GFS Ensemble gemiddelde tot woensdag avond net onder het vriespunt.



EDIT: Donderdag middag weer net boven het vriespunt. Het is echt kantje boord zo.

Ramon Oost

Niet zo negatief... er zijn meer modellen dan GFS. Zie plaatje van het UKMO model van Johann: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3426.msg37375.html#msg37375

pietjelol

geen paniek is alweer een warme run niks meer en minder

gilleeesss

Isdit niet nog van 06z dan ? de korte GFS is al beschikbaar, de volledige upload ik wel enzo ;) deze gewoon met linkje

Oordeel zelf (limburgse pluim)

jorentje1997

Citaat van: pietjelol op wo 09 jan 2013 - 18:22
geen paniek is alweer een warme run niks meer en minder

Whoops, dat is dan toch de oude pluim, zag het eerst niet :P

Henk1976

Zit bovenin de pluim. Hebben ze een virus opgelopen in Amerika?  :P (en ondertussen stond er alweer een andere grafiek... Lijkt erop dat Gfs een paracetamolletje gekregen heeft)

TaL

Citaat van: pietjelol op wo 09 jan 2013 - 18:22
geen paniek is alweer een warme run niks meer en minder

is nog de oude pluim, die van 6z
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Ramon Oost

Citaat van: pietjelol op wo 09 jan 2013 - 18:22
geen paniek is alweer een warme run niks meer en minder

Dit is de pluim van de 06, de nieuwe staat nu onder jou bericht ;)

bliksems

het is gewoon allemaal kielekiele en wie weet hebben we deze winter wel geluk met ons kleine landje aan de Noordzee.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

pietjelol


just0408

Citaat van: bliksems op wo 09 jan 2013 - 18:29
het is gewoon allemaal kielekiele en wie weet hebben we deze winter wel geluk met ons kleine landje aan de Noordzee.

Wie weet ook niet. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel meer van, want telkens als ik op positieve ontwikkelingen begin te vertrouwen, wordt het daarna weer een teleurstelling. Dus ik heb de moed een beetje opgegeven en begin zelfs al te verlangen naar de eerste lentedag.
Ik ben ook niet van steen.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

Citaat van: just0408 op wo 09 jan 2013 - 18:31
Wie weet ook niet. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel meer van, want telkens als ik op positieve ontwikkelingen begin te hopen, wordt het daarna weer een teleurstelling. Dus ik heb de moed een beetje opgegeven en begin zelfs al te verlangen naar de eerste lentedag.
ja,maar je praat dus nu over het verleden.
dit is januari 2013 en niet alle voorgaande winters,dus alles is mogelijk.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

just0408

Ik ben ook niet van steen.

bliksems

Citaat van: just0408 op wo 09 jan 2013 - 18:34
Dat is waar  :)

Jan en Johann weten dat ook,die weten dat als geen ander.

edit: nou ja,natuurlijk weten nog meer mensen dat haha.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Wat is dat toch hier met die hoofdrun? De gemiddelde zijn gewoon goed. Oordeel pas aub na het zien van de pluimen, dit is al vaker medegedeeld. Scheelt een heleboel frustratie. En zeg nu zelf, wat zijn twee runs op tig runs die al geweest zijn?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal