Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268062 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: samverhoeven op wo 09 jan 2013 - 14:50
http://www.meteoservices.be/be/home/weer/weerkaarten/professioneel-ecmwf.html
Je moet wel even registreren, maar dat is gratis.

Bedankt Sam!! eens kijken wat die kaarten ons gaan brengen :P


Citaat van: TaL op wo 09 jan 2013 - 14:51
http://www.weer.nl/weer.html

Maar je moet een account hebben om EC te bekijken en ik geloof dat die betalend is maar dat weet ik niet 100% zeker

Edit, nu is ze gratis, maar een tijdje terug nog betalend, hier heb je dus je antwoord :)

Jij ook bedankt Tal, ik ga de kaartjes eens bestuderen :P
Doenrade, Limburg

Marsel

Citaat van: Johann op wo 09 jan 2013 - 14:53
Hé, weer even wakker ?  ;D
We hebben het nog niet over CAPE , CIN en spanish plumes hoor, dus snel weer in je "hol" jij  :)

Sorry voor deze escapade, ik zoek snel m'n bed weer op en zet mijn winterslaap voort. Maak jij me weer wakker als het eind maart is? Dan neem ik het stokje graag weer van je over ;). Haha!

Veel plezier de komende week (misschien wel weken?) mensen!

TaL

Citaat van: Marsel op wo 09 jan 2013 - 15:07
Sorry voor deze escapade, ik zoek snel m'n bed weer op en zet mijn winterslaap voort. Maak jij me weer wakker als het eind maart is? Dan neem ik het stokje graag weer van je over ;). Haha!

Veel plezier de komende week (misschien wel weken?) mensen!

Van mij mag je gerust blijven hoor, jouw bijdragen zijn ook altijd heel interessant en leerrijk ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0


Marsel

Citaat van: TaL op wo 09 jan 2013 - 15:10
Van mij mag je gerust blijven hoor, jouw bijdragen zijn ook altijd heel interessant en leerrijk ;)

Dank je, maar dit jaargetijde is echt niet aan mij besteed. Op de zaak is gewoonweg 6 maanden lang stratus- en zichtverwachtingen maken. Je wordt er soms nogal moedeloos van als je voor de zoveelste keer je TAFs en andere berichten mag amenderen. Die winterse vochtige grenslaag is zo ontzettend lastig te vatten soms.
Nog maar 2-3 maanden...dan wordt alles beter ;). Haha!

Citaat van: simonelgersma op wo 09 jan 2013 - 15:11
Speciaal voor Marsel!
Super! Dank je  ;D!


Jan, ze pesten me weer!  :P ;D

itgietoan!

Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?
Snow!!!

MamaAs

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 15:32
Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?

Heeft hij de mogelijkheid om EC in de toekomst te bekijken?

Weerfreak 1337

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 15:32
Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?

Wat ik het bijzonderste vind is: Hoe kun je vooraf weten hoe een modelrun gaat lopen? ???

En om je te overtuigen: Bekijk de pluim :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Erik V

Kan zijn dat er een mindere run komt maar daarmee is de boel nog niet afgeblazen.... Morgen dan weer anders.
Maar misschien kunnen de deskundigen hierop reageren?
En wie is "hij"?

PatrickM


Henri_1

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 15:32
Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?

Als je naar de pluim kijkt lijkt de kans dat de run van EC plots warm wordt zo goed als onbestaande. Daarbij is het onmogelijk dat iemand een run kan voorspellen. Gewoon even afwachten wat er vanavond uit de bus komt, wie weet valt het hartstikke mee?

jorentje1997

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 15:32
Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?

Zo zo, zou ik even de naam van deze toekomstvoorspeller mogen weten? Dan kan ik al even vragen hoe de winter van volgend jaar gaat verlopen...

Nee even serieus: wacht maar gewoon rustig af want nu al over zo'n berichten gaan panikeren heeft geen zin...

Joep

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 15:32
Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?

Maak je niet druk. hij heeft wel vertrouwen in de winter als ik het zo lees,
Hij zegt alleen dat vanavond de EC cruciaal is voor verloop winter.
Of een mooie ouderwetse winterrun of een slappe winterverpestend Bartlett-High

Jan van Ooijen

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 15:32
Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?

Ach, hoe weet hij dat nu? Daarstraks ook iets op twitter gelezen dat winter over en uit was en wat gaven de pluimen aan? Juist doorzetting kou, zelfs meer leden die voor kou gaan dan in de runs daarvoor. Ik zeg.... Weinig van aantrekken.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Farid_A

Citaat van: Joep op wo 09 jan 2013 - 15:39
Maak je niet druk. hij heeft wel vertrouwen in de winter als ik het zo lees,
Hij zegt alleen dat vanavond de EC cruciaal is voor verloop winter.
Of een mooie ouderwetse winterrun of een slappe winterverpestend Bartlett-High

Ja dat denk ik ook. Als je ziet hoe GFS (OPER en CONTROL) toch struggelt met het verloop van de aankomende vorstperiode(prikje) dan zal de run van vanavond toch wel een keerpunt worden, of een bevestiging. Dat laagje volgende week moet het gewoon niet verpesten. Finger's crossed.

itgietoan!

Citaat van: Joep op wo 09 jan 2013 - 15:39
Maak je niet druk. hij heeft wel vertrouwen in de winter als ik het zo lees,
Hij zegt alleen dat vanavond de EC cruciaal is voor verloop winter.
Of een mooie ouderwetse winterrun of een slappe winterverpestend Bartlett-High

Oke, ik wacht het rustig af vanavond ... maar ik hou niet van zulks stemmingmakerij (van Putto dus...)
Ik hoop net zoals iedere winterliefhebber op een mooie vorstperiode voorafgegaan door sneeuw!
Spannend dussss!
Snow!!!

Roan

Citaat van: jorentje1997 op wo 09 jan 2013 - 15:39
Zo zo, zou ik even de naam van deze toekomstvoorspeller mogen weten? Dan kan ik al even vragen hoe de winter van volgend jaar gaat verlopen...

http://www.weerprimeur.nl/weercodes/de-ecmwf-12-zulu-previews-
Mister Putto himself :)

Marco_Goes

Citaat van: itgietoan! op wo 09 jan 2013 - 15:32
Jongens ik krijg verontrustende berichten via twitter dat EC vanavond de winter grotendeels laat varen ....
In ieder geval geen code A en dan weten jullie wel over wie ik het heb ....
Please ik hoop dat hij ongelijk heeft, ik ben echt aan winter toe!
Kan iemand mij enigszins overtuigen dat het toch een redelijke periode gaat winteren?

Meteen unfollowen die knakker. Zwetsnek..

Joep

Citaat van: Johann op vr 04 jan 2013 - 12:50
Gaat het dan toch lukken met de winter



Sinds midden december 

Ja het gaat lukken :D :D

TaL

Toch wel grappig dat één zo'n bericht een stormloop van tegengestelde berichten krijgt in nog geen 5 min.

Het zit wel snor met deze winter. Om de één of andere reden wordt ieder soort weer ooit gecompenseerd met het omgekeerde hier in de Benelux. Helaas niet altijd in hetzelfde seizoen maar een compensatie is er bijna altijd geweest.

Off:

April 2007 was een zomermaand, in de zomer betaalden we echter de prijs
December 2010 was gewoon diep winters, iedereen weet hoe januari en februari van die winter verliep
Lente 2011 was zomers, iedereen weet hoe de zomer verliep en dan weer het najaar.
De zomer van 2012 begon koud en nat, toch kregen we in augustus en september droog en warm weer

On: De winter van nu is tot hiertoe warm, grijs en nat verlopen, en vanaf vrijdag lijken we het omgekeerde te krijgen, hoelang dat duurt weet niemand en hoe sterk ook niet. En ook al zou het maar een week duren, dan betalen we wel in de lente de prijs ;)

Hopen dus dat de compensatie gewoon mooi in de winter valt dus die winter komt wel :)

Ps: Dit is wat ik ervan maak maar het is al 95 % van de gevallen uitgekomen ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal